Hårfärg - Hjälp!
Hallå i helgen!
Fick ett ryck och bestämde mig för att försöka gå tillbaks från blond till min naturliga hårfärg (mörkblond med röda pigment). Nu är ju de flesta "mörkblond" exakt samma färg och de gjorde inte den minsta förändring på min blonda färg (som bara var några nyanser ljusare än min egna), så jag testade att köpa den ljusaste gyllene ljusbrun jag kunde hitta och sen bara låta det sitta i kanske 3 minuter. Det har nu blivit några nyanser för mörkt, och skiftar åt grönt (!).
Jag kommer alltså att få åtgärda detta imorgon.
Så funderingen lyder väl såhär:
Kan jag ta i en blondering och låta den sitta i kanske 5-10 minuter bara för att göra det några nyanser ljusare? Tänker att blonderingen också tenderar att gå åt det rödare hållet om man går från mörk till ljusare, nu handlar det inte om den mest drastiska förändring heller, så kanske inte heller behöver lägga energin på att köpa en färg separat för att åtgärda de gröna tonerna?
Eller hur är det med avfärgning? Är orolig för det då det slet SKITMYCKET på mitt hår när jag gjorde det för kanske 7 år sen..
Ja, jag ångrar ju att jag gjorde detta projekt. Grovt. Saknar mina blonda lockar, trivs inte alls, har inte gjort detta på flera år utan varit sååå duktig och fått håret i så fint skick så det känns ju dumt och fel att det blev såhär... ville bara ha min egna färg och inte hålla på och färga utväxt och fylla på med färg osv, bara vara naturlig..
Med andra ord uppskattar jag all hjälp jag kan få kring dessa frågor!
Obs! Pengar till ett frisörbesök har jag inte, hade jag haft det så hade jag självklart gått och fått det fixat snyggt och lätt.