Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Vad tycker ni om Svenskarnas parti?

kottelin skrev 2017-08-26 12:03:49 följande:
    Visste inte heller att de är ett parti.
    Kanske dags för herr statsministern att fundera på vilka han ska kalla för fascister, rasister och "ett parti med rötterna i nazismen".

Jag såg NMR i Almedalen i somras men missade tyvärr deras tal. Missförstå mig nu inte, jag är ingen anhängare av NMR men tyckte att det vore intressant att lyssna ändå, När jag ändå var på plats.
    Finns på youtube om du vill lyssna.

Så spännande är det inte.

I princip går hela talet ut på att försöka kapa till sig SD:s väljare genom att adressera samma problem men samtidigt måla ut SD som ett liberalt vänsterparti bland de övriga - medlöpare till makten som inte vill ha verklig förändring.

"Kasta inte bort ert engagemang på SD"

En ganska så kaxig målsättning av en organisation som består av bara 150 personer i hela landet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-27 09:30:46 följande:
    Det är föga förvånande att Sverigedemokraterna skulle dela problembeskrivningen med ett nazistiskt parti.
    Ja, det är ju som med Stefan Löfven och "Sverige behöver andrum". Lite samma andas barn.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-27 12:46:53 följande:

Så du jämför statsministerns uttalande i samband med att det de kom så många asylsökande till Sverige att vissa var tvungen att sova ute på gatan mitt i smällkalla vintern med att Sverigedemokraterna och ett nazistiskt parti delar problembeskrivning?  Mycket märkligt.. 

NMR och Löfven delar problembeskrivning: Sverige behöver andrum.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-27 13:38:48 följande:
    Hur ska du ha det? Nyss påstod du att det var NMR och SD som delar problembeskrivning. Att nazistisks NMR och Statsministern skulle dela problembeskrivning är så befängt att ingen som är insatt i politik skulle påstå något sådant.
    Statsministern ger uttryck för samma problem som NRM. Han också. Sverige behöver andrum, säger han och menar att det kommer får många invandrare hit.

Detta givetvis för att visa på det absurda i att du försöker utmåla SD som enskild part som råkar se samma problem som NMR.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-27 14:54:18 följande:
    Det kanske inte är bekant för dig men ett parti som NMR (eller SD för den delen) vill inte tillfälligtvis minska invandringen utan vill stoppa den helt.

Idag tar Sverige emot strax under 30 tusen asylsökande per år vilket statsministern anser är en låg nivå. Menar du att SD i likhet med statsministern anser att Sverige nuförtiden tar emot ett lågt antal asylsökande eller kan det vara som jag tror att SD I likhet med nazistiska NMR vill att Sverige i princip helt stryper asylinvandringen?
    App app app!

Försök inte nu.

Du ville binda ihop ett parti med NMR för att NMR adresserar samma problem som det partiet men vill inte binda ihop andra partier som ser samma problem - "vi behöver andrum!".

Var konsekvent nu.

--

Tjafs åsido.

Det är naturligtvis inte SD:s problem att NMR också ser problem med den invandringspolitik som först. Och det är inte bara SD (och NMR) som ser problemen. Uppenbarligen.
  • Flash Gordon
    Anonym (NMR) skrev 2017-08-28 15:43:17 följande:
    Hade gärna lyssnat på NMR och vore intressant att prata med deras företrädare.

Tänk på att det inte är NMR som ställer till problem utan vänsterextrema motdemonstranter.
    Varsågod. Finns på youtube.

Vill du fråga dem kommer de säkert till en ort i din närhet och ställer upp sig, nu när det blir valår.

Ett par man med grön-svart-vita flaggor. Ett par man med sköldar med texten "Nordfront". Och sedan några som delar ut flygblad.

Brukar vara ungefär lika spännande som tanterna från Jehovas som delar ut Vakttornet.

Jag har traskat rakt genom en sådan samling vid ett par tillfällen utan att det hänt det minsta.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-29 13:28:56 följande:

Jag kan konstatera att du inte är ensam om att försöka eliminera kopplingarna mellan nazism och sverigedemokraterna. För ett tag sedan så var det någon som inifrån riksdagshuset försökte göra samma sak.  www.gp.se/n%C3%B6je/kultur/inte-ens-p%C3%A5-n...

Halmgubbe.

Försök åtminstone debattera ärligt.

Jag har skrivit tillräckligt många saker själv som du kan haka upp dig på om du vill utan att du behöver hitta på vad jag sagt.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-29 21:07:10 följande:

Men visst är det spännande att någon inne i riksdagshuset går in på Wikipedias sida om sverigedemokraterna och försöker radera alla kopplingar mellan SD och nazism?

Tja, den politiska striden pågår ständigt. På alla plan

En False Flag inifrån riksdagshuset (V?, MP?, S?) för att smutskasta SD kanske?

Vem vet?

Vi har Odenberg som låtsades vara centerpartist och skapade interna strider på partiets forum.

Vi har socialdemokraten, folkpartisten och Expressens reporter som alla dömdes för dataintrång på Socialdemokraternas server.

Vi har Åkesson som fick sitt spelkonto hackat varpå media kunde sprida uppgifterna.

Vi har hacket av hundratals konton hos Riksdagen.

Icke spårbara "IT-skandaler" är numer en del av det politiska spelet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-30 14:45:24 följande:
    Att hävda att andra partier skulle sabotera för SD inifrån riksdagshuset måste väl, enligt din definition, kategoriseras som fake news om det helt saknas tecken och bevis på att så har skett?
    Nä, det är inte en fake news.

Det är en spekulation. En öppen sådan eftersom jag avlutar med "Vem vet" och ett frågetecken.

Fake News är bland annat att vinkla en nyhet, eller undanhålla fakta, och låtsas att det är en sanning.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-01 06:33:40 följande:
    Du har beskyllt andra forummedlemmar som framför personliga åsikter för att sprida fake news. Menar du att man slipper bli anklagad för fake news av dig om man lägger till ett "vem vet" och ett frågetecken?
    Nä, jag talar om när forummedlemmar medvetet sprider lögner och vinklade inlägg som om de vore fakta att de ägnar sig åt Fake News.

Din åsikt att Jimmie är dum och Stefan bra är inte Fake News utan en åsikt, till exempel.
Svar på tråden Vad tycker ni om Svenskarnas parti?