-
Det var verkligen obehagliga. Fast det finns ju annat nynazistiskt parti.flygrl skrev 2017-08-26 11:24:55 följande:Det enda bra med dom e att dom lagt ner. Läskigt såna partier ändå lyckas attrahera människor i ett modernt samhälle. :( Fast dom va väl aldrig särskilt många iofs.
-
NMR.Naruto91 skrev 2017-08-26 11:34:24 följande:I andra länder, ja. men inte i Sverige.
Vägrar länka. -
Nä, jag skulle aldrig gå i närheten av dessa kryp.flygrl skrev 2017-08-26 12:39:08 följande:Det kan absolut va intressant och höra va såna som NMR har och komma med men e man mörkhyad (eller tex. jude eller öppet homosexuell) gör man nog bäst i undvika deras möten. Om man inte e nog många/starka att kunna försvara sig mot fysiska angrepp.
Tyvärr finns det andra ställen man som jude/öppet bi/homosexuell inte kan vistas på hur som helst.
Min fru som är på besök nu var ute själv i Helsingborg när jag var in och jobbade en dag. Hon gick en sväng på Söder, med sitt stora hängsmycke från IDF. Det var öppet hat hon mötte av vissa, "sharmota yahodi" och någon spottade till och med på henne. Nu hade det blivit värst för den som ev gett sig på henne fysiskt, men hon var arg som ett bi när jag kom hem. -
Jag har själv gått där och vågar påstå att ingen av bosnierna eller de andra som vistas där har flytt från IDF, hatet får de från sina imamer som skriker att vi är apor och grisar. Undviker den stadsdelen.s0me1ne skrev 2017-08-26 14:04:55 följande:
För att känna sin fiende måste man veta vad ens fiende tycker och angripa det, istället för myter. Kommer NMR till helsingborg kommer jag vara där som motdemostrant och därmed höra vad de har att säga. Viktigt för att kunna bemöta dem.
Sen om man självmant går med ett IDF smycke på en plats med personer som flytt från IDF får man fan skylla sig själv om man blir bespottad.
Vi sa sedan, halvt på skoj, halvt på allvar att vi skulle gå där hand i hand, hon med IDF smycke och jag med Davidsstjärna och se hur länge det dröjde innan någon gav sig på oss fysiskt. Det hade väl slutat med att vi åkt in istället.
Intressant att du tycker att det är ok att spotta på folk... -
Hetsa i onödan? att hon gick i en stadsdel där hon obehindrat kunde gå omkring för ett tiotal år sedan utan probelm, som nu förvandlats till en hatfabrik.s0me1ne skrev 2017-08-26 14:28:03 följande:Otroligt få bosnier boende på Söder i Helsingborg. Mestadels araber. Jag bor där själv, så har viss koll och skulle en Bosnier spotta på dig så är det dennes problem. Men lika illa att gå med IDF smycke på mångkulturella platser (såsom söder) som att gå med ett hakors.
Samt, ja, okej att spotta på idioter, de som går runt och hetsar folk i onödan. Det och malmöitet (samt smålänningar).
Jämför du IDF med nazister? Herregud... -
IDF försvarar mitt (blivande) hemland, Jag är dessutom stolt över min fru som varit med (fortfarande reservofficer) och försvarat denna lilla nation som anfallits flera gånger av just dessa spottande människor som predikar att vi är apor och grisar. Det ska faktist bli skönt att flytta till en riktigt mångkulturell stad.s0me1ne skrev 2017-08-26 14:54:22 följande:IDF för krig mot många av de folken som bor på söder. Många har flytt pga IDF. Därför är det ett känsligt ämne. Att då gå med IDF märke är att hetsa. Så enkelt är det, alla inser det, utom lättkränkta som vill hetsa.
Jag går dagligen rätt igenom söder utan varken spott, spe eller hot och jag är vit vanlig svensk. Man får anpassa sig efter var man är, har man alltid behövt. Så enkelt är det. -
Tack för ditt stöd, jag ser iofs inte muslimer i allmänhet som något hot, det är extremisterna som är de farliga. Vi har flera muslimska vänner i Israel, min fru har tjänstgjort med muslimska kvinnor i IDF, de är lika stora israelvänner som du och jag.gåråensak skrev 2017-08-26 16:25:03 följande:Ska själv köpa en IDF emblem .I support Israel against her enemies
Israel är de enda landet i regionen som står upp för demokrati och största hotet mot väst muslimer.all respekt till Israel och JudarJag hoppas att vi slipper fler krig där, tillräckligt många har dött på båda sidor.gåråensak skrev 2017-08-26 16:27:33 följande:Dom har flytt för dom är terrorister, dom har fått flytt för dom har startat krig mot en större och mäktigare land, buhuhuhuhu vad synd det är om dom,hoppas Isreal bombar skiten ur den lilla terrorstatenHon hälsar och tackargåråensak skrev 2017-08-26 16:31:57 följande:Såna som din fru är hjältar ,all respekt till henne och alla andra modiga hjältar som har ingått i den Israeliska armen(översätter till henne)
I all välmening så hoppas jag att du väljer att stödja ett annat parti än SD
-
Det finns lite för många tokskallar i partiet som pratar om "globalistjudar" och teorier om att "judarna kontrollerar media" "sionistiska rasister" som ligger bakom "massinvandringen" och så vidare.gåråensak skrev 2017-08-26 18:17:31 följande:Man vet aldrig kommer stödja det partiet som är beredd att göra det som måste göras för att återfå ett tryggt EU och Sverige, men många av oss som är i SD är väldigt måna om att stödja Israel och hennes kamp mot extremisterna
-
Livet är för kort för att orka med att gå runt och hata den tid man har kvar. Både jag och min fru har förlorat vänner pga. hamas/hezbollah. Inte går vi runt och spottar på araber för det. Tänkande människor gör inte sånt.s0me1ne skrev 2017-08-27 15:48:51 följande:Självfallet IDF försvarare ett land, precis som Hamas försvarar sitt, Amerikanska armen försvarar sitt, ryska dito detsamma. Det betyder inte att alla måste gilla dem. IDF står bakom många av personerna på söders lidande och döda släktingar. Klart som fan att de inte gillar IDF.
Jag själv hatar svenska armen då den dödade mina förfäder. Man ogillar det som dödar, oavsett om de bara utfört sitt arbete. Detta fattar till och med en treåring.
Lycka till i ditt nya land, må det flyta av mjölk och honung. Men försök inte lura mig att IDF inte hetsar. För i så fall borde inte en tottenkopf heller hetsa.
Om någon borde spotta på något så är det araberna som borde spotta på sina tyranner i hamas. -
Varför går de isåfall ock kallar min fru för judehora om det är IDF de ogillar. ? Kallar oss för apors och grisars avkomma. ? Du förvarar ett rasistiskt beteende när det passar dig.s0me1ne skrev 2017-08-29 18:40:40 följande:
Mycket sant det du skriver, därför jag inte anmärkte något om en davidsstjärna (jude) kontra ett IDFmärke (armen). Stor skillnad mellan judendom och Israel. Därför jag kan förstå de som spyr galla över IDF märket, men har noll förståelse för de som attackerar bara för en Davidsstjärna. De symboliserar två vitt skilda ting. :)
-
Ja det är helt tydligt att andra regler än sveriges lagar och vanligt folkvett ska gälla i den arabiska enklaven Söder i Hbg. Ofredande är något man kan få räkna med om man inte klär sig enligt majoritetens önskemål. Precis som i Malmö, där det är otänkbart att ha en Menora synlig i fönstret.s0me1ne skrev 2017-08-30 19:44:31 följande:Hur ska jag veta? Jag känner dem inte. Däremot predikaten som kallade alla (inte din fru, viktig skillnad) för apor har fått det han förtjänade. Han klarade inte av att göra skillnad mellan mördare och judar. Simpel as that.
Anser fortfarande att det är hetsande att bära IDF på söder och att om man hetsar får man faktiskt finna sig i problem.
Finns det andra klädkoder jag/vi borde vara uppmärksamma på om vi mot förmodan skulle få för oss att besöka söder någon gång i framtiden? Får vi kyssas offentligt där, eller gäller nogra sharialagar som förbjuder samkönade par att visa sig offentligt? -
Det är många som får svårt att motivera sitt IDF/Judehat när man berättar att det även tjänstgör araber, både kristna, muslimska och druser m.fl. i IDF. Både kvinnor och män.flygrl skrev 2017-08-31 17:29:45 följande:Du menar både "Israelvänner" och "Palestinavänner" har problem särskilja judendom från IDF? (Själv hoppas jag på en vettig 2-statslösning med säkerhet för båda sidors folk)
-
IDF garanterar vår säkerhet. Om IDF skulle lägga ner sina vapen skulle vi invaderas och mördas. Precis vad som skulle hänt under sexdagarskriget.s0me1ne skrev 2017-09-02 20:05:14 följande:Ingen aning, för sist jag kollade var inte samkönade pars kyssar något som avlivat söderboendes släktingar. Enda jag har förståelse för är hatet mot IDF. Kan du förstå det? IDF är inte omtyckta, IDF mördar civila. Då tenderar civila att bli arga, då tenderar civila att inte vara logiska.
Pallar man inte med konsekvensen av att provocera ska man inte provocera. Precis som att jag inte bölade på internetforum när jag fick stryk i tonåren för att jag heilade framför fel person. Mitt eget fel, samma med IDF symboler.
IDF är kanske världens modernaste armé, där både män och kvinnor tjänstgör. De provoceras dagligen av terrorister med alla de dilemman som det medför. Och de sköter sin uppgift på det sätt man kan förvänta sig av en modern armé. Det är klart att terrorister inte gillar IDF...
Återigen försöker du antyda något slags likhetstecken mellan IDF och nazism. Patetiskt
Six days of fire 1 day of rest
June 67 taught them respect
Control Jerusalem -
Det förstod jag, men många adra ser frågande ut när man försöker förlara detta. "Nu hittar du på " har jag fått höra.flygrl skrev 2017-09-03 00:12:16 följande:Jorå, jag vet det finns israeliska araber i IDF.
-
Nu har svenskarnas partis efterträdare nordiska motståndsrörelesen fått tillstånd att demonstrera i Göteborg. Den 30/9 i samband med bokmässan. Polisen tycker det är lämpligt att de ska tåga förbi Göteborgs synagoga, samma dag som den judiska högtiden Yom Kippur. Hur tänker man när man ger nazister tillstånd att demonstrera den dagen på den platsen?
-
Jo, jag såg det nu, höll på att gå i taket när jag läste om att de fått lov att demonstrera den dagen överhuvudtaget.
De är både tragiska och komiska på samma gång.
"kamp mot storfinans och folkförrädare"...Ja... Nordea flyttar, och Eriksson går ju inget vidare så kampen mot storfinansen går i alla fall åt rätt håll.
Antar att landsförrädarna är judarna, kvinnorna och dom homosexuella?
Snart har dom en nation enbart bestående av vita tunnhåriga män som varken kan räkna eller skriva. Känns genomtänkt (eller inte)
-
Det verkar isåfall inte gå så bra?Warres skrev 2017-09-18 14:34:56 följande:Precis IDF sysslar med etnisk rensning.
Bättre för hamas, de har lyckats göra Gaza 100% juderein efter 2005.
Socialdemokraternas systerparti vill göra etnisk rensning av alla judar i Israel.