Namnet Jenna
Vad tycker ni om namnet Jenna?
Neutral. Jenny känns mer naturligt, men Jenna funkar.
Väldigt likt mitt namn och jag tycker om mitt namn så... ;)
Är det något speciellt som gör att du går sådana vibbar? (Bara nyfiken) :)
Direkt associering med Jenna Jameson.
Nu får man se så här att inte många kommer veta vem Jenna Jameson är när våra små är i tonåren bara för att vi vuxna vet nått om vissa namn betyder det inte att barnen vet det då och kan mobbas. Isf ska man kanske se till att sina barn inte ska veta vilka typ Jenna och Samantha fox är från början!
Jag gillar namnet Jenna och har själv viljat ha det på min dotter om jag inte fått en pojke.
Är väl helt ok, inte direkt fint, men inte fult heller.
Vanligt arabiskt namn är det (finns olika stavningar dock) som är det arabiska ordet för paradis.
Jag tycker till skillnad mot övriga att det är ett fint namn
Jag känner två stycken flickor som heter det, en på 11 år och en på 2 år.
Jag tycker att det beror på vad det kombineras med, t ex vad syskonen heter och vad man heter i efternamn. I båda "mina" fall tycker jag att namnet Jenna passar hop med syskonens namn t ex Jason, Jessie, Jenna
Så gillar du namnet Jenna så kör på det
Tänker också direkt på jenna jameson..
Tack för alla svar! :)
Nu får man se så här att inte många kommer veta vem Jenna Jameson är när våra små är i tonåren bara för att vi vuxna vet nått om vissa namn betyder det inte att barnen vet det då och kan mobbas. Isf ska man kanske se till att sina barn inte ska veta vilka typ Jenna och Samantha fox är från början!
Jag gillar namnet Jenna och har själv viljat ha det på min dotter om jag inte fått en pojke.
Jag hade trott att ungen hade hetat tex Jessica och att Jenna bara var smeknamnet, för det låter som ett smeknamn. Så nej tack till att döpa det till Jenna från min sida, men att använda det som smeknamn men ha ett annat "riktigt" namn visst varför inte.
Jag är över 40 och har ingen aning heller. Så nu ska jag googla.
Blivit kallad Jenna större delen av min skoltid fram till nu (närmare 30 år), i stort sett alla tänker på Jameson då man presenterar sig som Jenna.
Jag är 36 år, och har ingen aning om vem Jenny Jameson är. Hade aldrig hört talas om det förrän i denna tråden. Jag heter Jennie, och tycker att Jenna låter som ett fint namn! Man slipper förhoppningsvis bokstavera sitt namn varje gång, som jag alltid fått göra.