Inlägg från: oresjo |Visa alla inlägg
  • oresjo

Biverkningar av TBE vaccin? Hjälp!

Ja jag tog min första dos 28 nov o idag 4 månader senare mår jag fortfarande jättedåligt och väntar på att få komma till neurolog mottagning.

Det hela började 2 v efter vaccinationen (det är tydligen då många biverkningar visar sig) symptomen liknade stroke med ena sidan ansiktet som tappade känsel, brinnande känsla i huvudet och illamående.

Sedan har symptomen varierat... Stel nacke, domningar i ansiktet, fortfarande brännande känsla i huvudet, yrsel, huvudvärk, tryck i öronen, svårt för höga ljud, utslag m.m

Är en förövrigt en frisk och idrottande 34 årig kvinna och alla symptom pekar idagsläget på sprutan. Vårdcentral har gjort biverkningsanmälan.

• oresjo

Uppdatering...ett år har gått sedan jag blev vaccinskadad.

Ett år har gått och sedan jag skrev senast har det hänt en del. Jag har bland annat åkt in akut med ambulans, varit sjukskriven några veckor i våras då jag inte ens klarade av att köra bil pga yrsel m.m

Fyra remisser har skickats till neurologmott på SÄS, tre från min vc läkare och en av läkaren när jag kom in akut. Samtliga remisser har blivit nekade och det enda jag lyckades tjata till mig var en hjärnröntgen. Denna bekostas nämligen av vc och gjordes på annat sjukhus. Röntgen visade ingenting och hela biverkningslistan i fass för encepur har jag haft så det står klart att det är vaccinet som gjort mig dålig.

Jag äter en massa naturläkemedel som bla min läkare tipsat om samt träffat homeopat och gått på bioredonans. Dessvärre är jag inte återställd.

Jag svimmar inte längre och får inte frånvaroattacker, orken har ökat (innan kunde jag inte vara vaken en hel dag). Kvarstår gör dock nackstelhet, problem med balanssinnet vid kraftiga rörelser, tryck i öron, kraftlöshet i armar, kryp/bränn i huvudet m.m. Jag hoppas verkligen att jag får tillbaka mitt liv. Kunde inte föreställa mig att man i ett land som Sverige skulle nekas hjälp, ny läkartid väntar efter nyår.

Svar på tråden Biverkningar av TBE vaccin? Hjälp!