• Minimi2017

Trea

Funderar och funderar. Jag är 39 och maken 40. Har barn 7 och  10 år och har i princip varit säker på att jag är nöjd eller rättare sagt vi men nu dyker längtan upp och den blir starkare och starkare.  Skriver plus och minuslistor men magkänslan säger ju så klart att jag vill. Ska ta ur kopparspriralen och så får vi se!

Så mycket funderingar... Spännande!

• Svar på tråden Trea
  • Archimedes

Hej! Har ni kommit fram till något beslut? Vi jobbar också på en trea! Är 32 och maken är 36. Vi har två barn som är 5 och 8 år. :) Jag pendlar varje dag mellan att längta efter en liten till och mellan att fasa inför vad man ger sig in på. Det är ju så bekvämt när de blir äldre. :) Hur hår tankarna?

• Horisonten

Hejsan :) Här har det också varit mycket tankar kring om vi skulle ha ett barn till eller inte. Jag är 28 år och min man är 32. Har 2 barn, en på 4 år och en på 1,5 år. Alltid velat ha många barn, men haft väldigt jobbiga graviditeter, framförallt min sista var väldigt jobbig och påfrestande både psykiskt och fysiskt. Vissa dagar har jag tok längtat efter och skaffa en till,vissa dagar har jag varit mer osäker på det. Om vi skall orka ytligare än till, om jag kommer orka och räcka till för 3 st. Men efter mycket tankar känslor och funderingar så har vi iallafall kommit fram till att vi skall skaffa en till :) 
    Men det känns både nervöst och läskigt, men samtidigt också roligt och spännande. Lite skräckblandad förtjusning hihi :)

Har ni lyckats komma fram till något beslut som känns bra för er? :)

• Flisan12

Har ni kommit fram till något? Är ungefär isamma sits jag har två barn 9 och 12 sedan ett tidigare förhållande, Blir själv 38 år nästa år och sambon 40. Har tidigare känt mig klar och helt plötsligt har suget kommit efter ett tredje barn, börjar undra om det är den biologiska klockan som spelar en spratt ????

• vickanj82

Är 35 år och har två barn. 14 år och 8 år. Var ganska bestämd med att jag var nöjd

Men för några månader kom den där känslan. Att få vara gravid. Att få en liten nu när dom andra är så stora. Så vi bestämde oss i somras för att försöka :)

Är rädd att man är för gammal

Eller kommer att bli för gammal när barnet växer upp.

• Flisan12

Har ni andra kommit fram till något? Vi tog beslutet att försöka och tog ut spiralen i sep och pulsade 23 december ???? det känns helt rätt nu hoppas vi att allt går vägen. Och funderar nu på när man ska berätta för killarna att de ska bli storebröder..,

• Sonaten

Jag blir 40 om några år och vi har två barn redan. Vi ser det bara som positivt att det är några år mellan varje barn. Däremot känns det som att vi inte har så lång tid på oss att försöka få en trea. Vi har vägt för och emot att få ett tredje barn och vi har låtit känslorna bestämma över förnuftet, eftersom vi båda (och barnen) längtar efter en till. Men sedan vet vi ju inte om vi kan få en till. Och jag är mer orolig för kromosomavvikelser mm nu när jag är äldre. Tidigare gjorde jag inget nupp-test t ex, för jag tyckte inte det kändes betydelsefullt. Men med två barn sedan innan, ganska hög ålder vilket innebär lite mindre ork och lite högre risk, så kommer jag vilja veta om ev skador på fostret så tidigt som möjligt. Haft oskyddat sex lite då och då i snart ett halvår och hittills inget plus. Nu är mensen några dagar sen, så jag kanske ska skaffa ett test imorgon om det håller i sig.

• Tremblement de Terre

Jag är 38 och är sugen på en trea... Har två barn på 9 och 7 från ett tidigare förhållande. Kommer förmodligen ta ut spiralen nu under våren.

Svar på tråden Trea