Inlägg från: Rymdmoln |Visa alla inlägg
  • Rymdmoln

Googlade på varmkorv för tänkte att det ger fler svar men det går oftast bra att byta ut mot vego-alternativ tycker jag

• Rymdmoln
    Tihi skrev 2017-08-22 17:01:57 följande:

Tack! Din korvgryta är inte som min stroganoff så det kan jag laga och få helt annorlunda smak på.

Vad kul :) blev lite sugen på gryta nu själv haha
  • Rymdmoln
    Tihi skrev 2017-08-22 18:37:30 följande:

Måste googla ett exakt recept bara först. Är det "korvgryta" jag ska leta efter?

Ja, jag gjorde enligt kryddburkens (matblogg) recept på "korvgryta Nilsson". Men körde med vegokorv och grönsaksbuljong. Vi tyckte den var jättegod, tillsatte extra cayennepeppar och mejram och lite kummin. Men det beror ju såklart på ens egna smaklökar :) hoppas länken funkar nu... kan kopiera in receptet annars. Men annars tycker jag att kreolska grytor ofta är goda. Med typ paprika och syltlök.

Annars funkar det nog bra att googla på typ smakrik korvgryta eller något :)

kryddburken.se/2011/10/16/korvgrytan-nilsson-en-san-dar-lite-syrlig-gryta-med-syltlok-paprika-cornicohns-jalapeno-o-sant/
  • Rymdmoln
    Alex SE skrev 2017-08-22 19:10:54 följande:

Sök på sojakorv på www.gottihop.se :)

Där kan du hitta ingredienser som är gott ihop med sojakorv och recept kopplat till det!

Sökte på sojakorv på den sidan men det kom mest upp alternativ som typ räkor osv, alltså icke vegetariska alternativ. Nu vet jag ju inte om Ts är "riktig" vegetarian eller ej men oftast funkar det bäst att googla på köttalternativen när man ska laga med köttsubstitut. Man brukar dock behöva lägga ner köttsubstitutet sist :)

Men sökte jag fel..? Skrev sojakorv och det kom upp rätt konstiga alternativ. Tycker sidan verkar toppen.
Svar på tråden Vad ska jag göra med soyakorven?