Anonym (jag) skrev 2017-08-24 07:19:11 följande:
Vem har pratat om grabbresa?
Klart de kan välja välja vilka som ska vara med. Var ska man annars dra gränsen? Finns säkert fler personer i deras bekantskapskrets som hade tyckt att det varit roligt att hänga på, men som aldrig tillfrågades. Också mobbning?
Det verkar snarare som om ni är fast i ett tänk att man i ett par sitter ihop i höften, och per automatik ska ses som en enhet varhelst någon av parterna befinner sig. Medan jag och en del med mig fortfarande ser par som två individer, och de går att sära på utan att jorden går under eller att förhållandet förstörs (om det är ett sunt förhållande, vill säga). Att bjuda med en person som är otrevlig och som (får vi förmoda, med tanke på motståndet mot att hon är med) kommer förstöra resan för resterande av absolut ingen annan anledning än personen hon råkar vara tillsammans med någon känns inte vare sig bra eller smart.
Och återigen, en normal vuxen människa ska kunna förstå att man inte är självskriven i alla sammanhang, och att man inte alltid är bjuden överallt. Och man ska kunna hantera det.
Hur reagerar du själv ifall någon i din bekantskapskrets gör något roligt med någon annan? Går du i bitar och blir sur, eller tänker du mer "kul för dem"? Själv tycker jag att det är bra att folk kan ha roligt, och om några personer gör något kul utan mig någon gång gör jag själv något kul med några på samma gång eller någon annan gång.
Människor ska ju få ha roligt även utan mig, och jag kan ju själv välja om jag ska sitta och sura eller se till att ha det bra på egen hand istället vid sådana tillfällen.
Jag står fast vid min åsikt om att det ÄR taskigt att gå bakom ryggen på sin polare och snacka skit om dennes flickvän samt planera att lämna henne utanför. Jag menar, vad ska de då säga om flickvännen frågar om hon också kan följa? Ska de då stå där hela gruppen och spy galla över henne? DET om något är omoget beteende. Att gå bakom sin bästa polares rygg och planera att frysa ut hans flickvän är varken smart eller moget. Väldigt rättvist att de reser iväg som par men polaren ska måsta komma själv.
Om polaren inte vet om dessa tankar och idéer så kommer han att få reda på det, förr eller senare & när det väl händer så kommer ts och hans vänner att vara som bortglömda.
Att snacka skit om andra bakom ryggen på dem, samt att inte kunna vistas runt personer trots att man ogillar dem, tyder på ett omoget beteende. Ts och hans vänner är barnsliga och inte över 21 år.
Med det sagt så avslutar jag nu denna diskussion med dig då vi inte kommer någon vart med detta.