Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

Taskigt att boka resa utan honom?

John22 skrev 2017-08-21 11:49:20 följande:

Jag skulle vara öppen med det och säga som det är. "Du får jättegärna följa med, men vi tycker din flickvän är grymt otrevlig och vill inte få en resa för flera tusen förstörd på grund av att hon är med. Följ med om du vill, men vi vill inte ha med henne."

• nevermind
    That girl skrev 2017-08-21 12:00:13 följande:

Hade jag varit din kompis ts och ni hade bett mig frysa ut min partner och åka med er så hade ni inte varit mina kompisar längre.

Ett alternativ annars är ju att ni växer upp och accepterar att både er kompis och hans flickvän följer med. Ni ska väl inte vara med varandra non stop?

Hade din partner varit otrevlig så hade det nog inte varit en sån stor förlust för vännerna.
  • nevermind
    That girl skrev 2017-08-21 18:13:05 följande:
    Det må så vara, men isåfall hade de förlorat även mig ;) och det är en förlust. Jag är ganska säker på att ts inte vill förlora sin kompis.
    Jag menade att du inte är en sån stor förlust. Jag har en syrra som lever med en otrevlig man. Ingen i familjen vill umgås med syrran heller. Hon försvarar ständigt hans dåliga beteende.
  • nevermind
    That girl skrev 2017-08-21 19:56:47 följande:
    Fast vi vet ingenting om hur denna tjej är. Detta är endast ts berättelse. Tänker inte döma någon när man bara fått höra en version. Tvivlar på att han är så perfekt han själv.

Och nu är det ju så att ts och hans vänner uppenbarligen vill umgås med killen, så då är det bäst att de inte fryser ut hans flickvän om de vill fortsätta umgås med honom. Är ganska säker på att killen kommer ta avstånd om de fryser ut henne.
    Jag förstår inte hur det kan vara ett problem för honom. Varför vill man vara kompis med någon som är ihop med en otrevlig människa?

Sen tror jag inte att hela TS gäng har fel och bara kompisen har rätt.
  • nevermind
    Anonym (Well) skrev 2017-08-21 23:53:40 följande:

Jag har själv 2 vänner som inte tycker om min pojkvän. De gillar inte honom som person, tycker att han är dryg.

De har berättat detta för mig för länge sedan och jag sa "Tråkigt att ni känner så. Jag vill absolut inte behöva välja mellan er och honom, men om jag hamnar i den sitsen så kommer jag att välja honom. Men jag vill ha kvar er i mitt liv men då måste ni acceptera att han finns i mitt."

Det har funkat bra sen dess. Jag träffar dem oftast utan min pojkvän, men ibland är han med och det funkar bra. De brukar inte prata med varandra så mycket då men de hälsar på varandra och så, beter sig vuxet och inte som en tonåring.

Man kan absolut inte älska alla och det kommer alltid att finnas personer man inte tycker om, men det får man finna sig i.

Hur känna det då, att ha en dryg pojkvän?
Svar på tråden Taskigt att boka resa utan honom?