Inlägg från: That girl |Visa alla inlägg
  • That girl

Taskigt att boka resa utan honom?

Håller med föregående talare.
    Antingen så sticker ni iväg bara ni eller så frågar ni honom och accepterar att hans flickvän är med på resan. Taskigt av er om ni skulle begära att hans flickvän inte får följa med. Dessutom är det inte vidare smart gjort om ni vill behålla vänskapen med er kompis.

• That girl
    Anonym (Ja det är elakt.) skrev 2017-08-21 11:20:21 följande:

Det är väldigt taskigt. Fattar du inte det själv? Det är utfrysning och han kommer bli väldigt ledsen. Varför inte bara vara ärliga? Säg att ni ska resa och att han är välkommen att följa med men att ni tycker hans tjej är otrevlig mot er och att ni inte vill få er semester förstörd så vill han följa med är det utan henne.

Men det är ju lika mycket utfrysning och rentav mobbning om de säger att hans flickvän är otrevlig och att hon inte får följa med. Skrämmande att du inte inser det.
  • That girl
    John22 skrev 2017-08-21 11:49:20 följande:

Jag skulle vara öppen med det och säga som det är. "Du får jättegärna följa med, men vi tycker din flickvän är grymt otrevlig och vill inte få en resa för flera tusen förstörd på grund av att hon är med. Följ med om du vill, men vi vill inte ha med henne."

Smart att göra en sådan sak om man vill förlora sin kompis samt mobba kompisens flickvän.
  • That girl

Hade jag varit din kompis ts och ni hade bett mig frysa ut min partner och åka med er så hade ni inte varit mina kompisar längre.

Ett alternativ annars är ju att ni växer upp och accepterar att både er kompis och hans flickvän följer med. Ni ska väl inte vara med varandra non stop?

• That girl
    Anonym (Ja det är elakt.) skrev 2017-08-21 11:41:03 följande:
    Då kanske hon ska sluta vara otrevlig och dryg om hon inte vill bli utesluten?! Jag hade inte heller velat ha med en sån människa på min semester. Det är dessutom inte hennes kompisar utan hennes killes vänner. Men dom har flickvänner som inte tror dom är bättre än alla andra. Hade hon varit trevlig hade hon ju varit välkommen.
    ''Jag hade inte heller velat ha med en sån människa på min semester''
    Dagisfasoner. När man växer upp så inser man att alla är olika och ibland får man lära sig att vara runt folk man inte tycker om. Bara för att kompisens flickvän är med så betyder det inte att ts och de andras semester är förstörd. Herregud, de ska väl inte dela säng allihopa eller vara fastklistrade vid varandra? Man kan faktiskt göra grejer på egen hand också. Och hade det nu blivit så att flickvännen förstörde ts semester så hade de ju kunnat vara för sig själva på semestern.
    I slutändan är det alltid så att man själv ansvarar för sin egen lycka.
  • That girl
    John22 skrev 2017-08-21 13:35:48 följande:
    Nej, det är definitivt inte mobbing att inte låta alla följa med på allt och att inte vilja vistas med personer man tycker beter sig illa.

I min vänskapskrets säger vi vad vi tycker och håller inte på och tramsar runt. Min bästa vän gillar inte alls min partner eftersom de helt enkelt inte funkar tillsammans. Han har förklarat vad han stör sig på och jag accepterar det. Jag valde därför bland annat att inte ta med henne på hans bröllop, eftersom jag visste att det bara skulle medföra negativitet att ta med henne.

Är min partner mobbad av min bästa vän för att han inte gillar henne och därför inte vill spendera tid med henne? Nej, det är hon inte.

Tog jag illa upp av att min vän meddelade mig om att han inte gillar henne? Nej, så otroligt osäker och själcentrerad är jag inte. Det är bara acceptera det faktum att alla är olika och att alla inte kommer gilla andra.

Hur märkligt det än låter finns det säkert till och med personer som inte gillar en så pass underbar person som mig, och även jag får lov att finna mig i, acceptera och respektera det.
    Jo, det är mobbning att säga till kompisen att han är välkommen men inte hans flickvän. De alla sticker iväg förutom flickvännen, därmed fryser de ut henne. Det ÄR att mobba, oavsett vad du vill få det till. Vi har bara hört ts version, vi vet ingenting om den här tjejen. Han kanske också beter sig illa, för jag tvivlar på att tjejen annars går runt och är otrevlig. De kanske har fryst ut henne förut.

Det är mobbning att frysa ut personer och gå bakom ryggen på dem. Hade min partner stuckit iväg på en resa med sina kompisar (som bett honom att lämna mig bakom) så hade jag blivit extremt sårad. Det är inte ok nånstans. Antingen så följer alla med och man lär sig att hantera situationen som en vuxen människa, eller så frågar man inte killen alls så kan han och tjejen vara med varandra istället.
  • That girl
    Tecum skrev 2017-08-21 17:01:12 följande:

I ditt ställe hade vi åkt vi fyra och inte sagt något till vännen. Ni verkar väldigt unga, alla vänner måste inte alltid vara med på allt.

Men att be killen lämna flickvännen hemma är alldeles förskräckligt, hur kan man ens komma på tanken! Som sagt, väldigt unga och omogna.

Håller med.
  • That girl
    nevermind skrev 2017-08-21 17:26:20 följande:

Hade din partner varit otrevlig så hade det nog inte varit en sån stor förlust för vännerna.

Det må så vara, men isåfall hade de förlorat även mig ;) och det är en förlust. Jag är ganska säker på att ts inte vill förlora sin kompis.
  • That girl
    nevermind skrev 2017-08-21 19:43:59 följande:

Jag menade att du inte är en sån stor förlust. Jag har en syrra som lever med en otrevlig man. Ingen i familjen vill umgås med syrran heller. Hon försvarar ständigt hans dåliga beteende.

Fast vi vet ingenting om hur denna tjej är. Detta är endast ts berättelse. Tänker inte döma någon när man bara fått höra en version. Tvivlar på att han är så perfekt han själv.

Och nu är det ju så att ts och hans vänner uppenbarligen vill umgås med killen, så då är det bäst att de inte fryser ut hans flickvän om de vill fortsätta umgås med honom. Är ganska säker på att killen kommer ta avstånd om de fryser ut henne.
  • That girl
    nevermind skrev 2017-08-21 20:39:27 följande:

Jag förstår inte hur det kan vara ett problem för honom. Varför vill man vara kompis med någon som är ihop med en otrevlig människa?

Sen tror jag inte att hela TS gäng har fel och bara kompisen har rätt.

Men uppenbarligen vill ju ts umgås med kompisen trots att han har en otrevlig flickvän. Annars hade han väl inte skapat tråden och skrivit att det är hans allra bästa kompis. Ja, varför vill man vara kompis med någon som är ihop med en otrevlig människa? Och varför vill man vara kompis med någon som avskyr ens partner? Det funkar inte i längden.

Ts kommer sätta sin bästa kompis i en position där han tvingas välja mellan flickvännen och ts - och i slutändan väljer han troligtvis flickvännen.
  • That girl
    Anonym (jag) skrev 2017-08-23 08:16:52 följande:

Men HUR självcentrerad är man om man räknar med att man alltid ska vara bjuden överallt, annars skriker man mobbning och blir sur? Det är ju inte ens flickvännens vänner, utan hennes partners vänner.

DET, om något, är omoget beteende.

Är man över fjorton år inser man att man inte sitter ihop med sin partner, utan man kan vara ifrån varandra en stund utan att hela världen rasar.

Om min pojkvän sticker på resa med sina kompisar? Kul för honom, skulle aldrig säga annat än något uppmuntrande. Sen gör jag själv något kul medan han är borta.

Förespråkar du att ts ska fråga vännen eller ej? Jag förstår inte riktigt.

Att frysa ut sin kompis partner är riktigt elakt, förstår du inte det? Ts reser iväg med sin flickvän och ett annat par och eventuellt den där kompisen då. Vad händer om kompisens tjej vill följa med då? Vilket hon troligtvis vill, då ts skriver att de nästan alltid är med varandra. Ska de säga att de inte tycker om henne och att hon därför inte får följa med då? Otroligt otrevligt gjort. Men nu tror jag faktiskt inte att kompisen som ts skriver om hade rest utan sin flickvän. Jag tror att han blir riktigt sur när han får reda på vad ts och hans vänner går runt och tänker på.

Omoget beteende är att hålla på som ts och hans vänner gör. Att dalta runt och snacka en massa om deras polares flickvän bakom ryggen på de båda två. Att sen ens komma på tanken att lämna henne utanför medan de andra reser iväg som par? Kalla det vad du vill men jag tycker att DET är mobbning, omoget och framförallt elakt.

Jag tycker istället att ts och hans kompisar låter bli att fråga kompisen helt (eftersom de ändå isåfall vill kräva att tjejen stannar hemma), eller att de frågar kompisen men då accepterar att hans flickvän kommer att följa med. Herregud, man KAN faktiskt vistas runt människor fast man inte tycker om dem. Så länge det inte är någon som har gjort något väldigt hemskt. Dessutom reser de ju iväg som par. Om resan skulle bli väldigt hemsk pga den här tjejen så är det ju bara att det splittras och umgås för sig själva på semestern.
  • That girl
    molly50 skrev 2017-08-25 17:59:43 följande:

Det är väl klart att man inte vill åka på resa med någon som riskerar att förstöra allt.

Men jag har inte heller påstått att de måste bjuda med kompisens flickvän.

Jag tycker att de då hellre kan åka utan både kompisen och flickvännen.

Jag tycker inte heller att man kan kräva att f vara med överallt.

Men jag tycker ändå inte det är juste att åka iväg ett gäng och utesluta en person.

Och återigen så vet vi ju inte heller hur TS och hans kompisar bemöter den här flickvännen.

Det kanske finns orsaker till att hon är otrevlig mot dem.

Håller med dig helt och hållet.

Det bästa är att de struntar i att fråga sin kompis om hans flickvän ändå inte får följa med.

Att "vuxna" människor på riktigt tycker det är ok att utesluta en person ur gruppen är riktigt skrämmande. Det är utfrysning på hög nivå, oavsett vad folk har att säga om det.
  • That girl
    Anonym (Suck) skrev 2017-08-26 20:58:38 följande:

Hm, så det är fel att inte bjuda någon man knappt känner och som är otrevlig, men helt rätt att inte bjuda ens bästa vän?

Jag blir rätt förvånad över hur många resonerar här.

1) ett par sitter alltid ihop

2) om man inte gillar någon så ska man spendera inte bara några timmar utan en hel resa med dem

3) man ska absolut inte hantera konflikter som vuxna människor (dvs inte vara falsk nog att vara gullig framför ögonen på någon, men i hemlighet tycka något heeeeelt annat. Bättre då att säga att vi går inte ihop med din tjej, men det är okej och vi önskar er all lycka ändå, men vi kanske inte behöver spendera så mycket tid tillsammans allihopa för allas skull)

4) tvinga folk att välja

5) anse sig själv vara berättigad till andras resor

Och männkskor tycker alltså att det här är det mest mogna och vuxna sättet?

Suck. Hur svårt ska det vara att förstå? JA, det är fel att fråga kompisen om han vill följa men säga att hans flickvän inte är välkommen. Det är riktigt jävla fel och elakt. Varför ens fråga om de har tänkt utesluta hans flickvän? De andra åker som par, jätteroligt för honom att sitta och se på medan de gullar och har sig då. Ska de fråga sin polare så ska hans flickvän också med. Förstår du inte själv att det är taskigt att säga att hans flickvän inte är välkommen? Då kan jag inte hjälpa dig.

Vadå vara berättigad till andras resor? Snälla, det handlar om att inte frysa ut en ur gruppen? det bästa är att de skiter i att fråga polaren om hans flickvän ändå inte får följa med. För att sticka iväg ett gäng som par och sen frysa ut polarens flickvän är omoget och dagisnivå.
  • That girl
    Anonym (Suck) skrev 2017-08-26 21:00:26 följande:

Men du säger emot dig sjäv lite.

Du skrev att par inte behöver sitta ihop i höften, men också att man inte ens ska bjuda honom pga han har en flickvän. Alltså, paret är en enhet och antingen båda eller ingen

Du förstår verkligen inte vad hon eller nån annan här menar..

Nepp, par sitter inte ihop, men att inte fråga nån av dem tycker vi är rätt för att annars blir en person utfryst.
  • That girl
    Anonym (Suck) skrev 2017-08-26 21:04:09 följande:

Så enkelt kan man lösa en situationen ifall båda är äldre än fem år.

Eller så lär man sig att man inte fryser ut en person ur gruppen och att man kan vistas runt personer trots att man ogillar dem. Allt annat är ett barnsligt och omoget beteende.
Svar på tråden Taskigt att boka resa utan honom?