John22 skrev 2017-08-21 13:35:48 följande:
Nej, det är definitivt inte mobbing att inte låta alla följa med på allt och att inte vilja vistas med personer man tycker beter sig illa.
I min vänskapskrets säger vi vad vi tycker och håller inte på och tramsar runt. Min bästa vän gillar inte alls min partner eftersom de helt enkelt inte funkar tillsammans. Han har förklarat vad han stör sig på och jag accepterar det. Jag valde därför bland annat att inte ta med henne på hans bröllop, eftersom jag visste att det bara skulle medföra negativitet att ta med henne.
Är min partner mobbad av min bästa vän för att han inte gillar henne och därför inte vill spendera tid med henne? Nej, det är hon inte.
Tog jag illa upp av att min vän meddelade mig om att han inte gillar henne? Nej, så otroligt osäker och själcentrerad är jag inte. Det är bara acceptera det faktum att alla är olika och att alla inte kommer gilla andra.
Hur märkligt det än låter finns det säkert till och med personer som inte gillar en så pass underbar person som mig, och även jag får lov att finna mig i, acceptera och respektera det.
Jo, det är mobbning att säga till kompisen att han är välkommen men inte hans flickvän. De alla sticker iväg förutom flickvännen, därmed fryser de ut henne. Det ÄR att mobba, oavsett vad du vill få det till. Vi har bara hört ts version, vi vet ingenting om den här tjejen. Han kanske också beter sig illa, för jag tvivlar på att tjejen annars går runt och är otrevlig. De kanske har fryst ut henne förut.
Det är mobbning att frysa ut personer och gå bakom ryggen på dem. Hade min partner stuckit iväg på en resa med sina kompisar (som bett honom att lämna mig bakom) så hade jag blivit extremt sårad. Det är inte ok nånstans. Antingen så följer alla med och man lär sig att hantera situationen som en vuxen människa, eller så frågar man inte killen alls så kan han och tjejen vara med varandra istället.