• Fgkkkbvhhuj

Varför ska man inte få köpa sex för?

Vad är problemet med att två vixna har frivilligt sex?

• Svar på tråden Varför ska man inte få köpa sex för?
  • Mizzys

Jag är så trött på dessa korkade frågor om varför prostitution inte är lagligt.

Läs på, finns massor av böcker som tar upp ämnet.

Tack och lov har vi i Sverige köpsexlag som skyddar stackars kvinnor dom tvingas sälja sig själva.

ingrn vill knulla massa okända män för pengar, ingrn vill känna rädsla att nästa torsk kanske våldtar en eller mördar en. Fruktansvärt äckligt att ens tänka att det dka bli lagligt.

• oanonym
    Myloveolivia skrev 2017-08-20 23:43:30 följande:

Tack och lov har vi i Sverige köpsexlag som skyddar stackars kvinnor dom tvingas sälja sig själva.

ingrn vill knulla massa okända män för pengar, ingrn vill känna rädsla att nästa torsk kanske våldtar en eller mördar en. Fruktansvärt äckligt att ens tänka att det dka bli lagligt.

Hur vet du vad alla vill och tänker? ( du skriver ju "ingen vill...")
  • Decx

Ja dom har det säkert bättre av att jobba i den undre världen..
  • Sophan
    oanonym skrev 2017-08-21 07:12:57 följande:
    Hur vet du vad alla vill och tänker? ( du skriver ju "ingen vill...")
    Varför skulle någon vilja då? Seriöst - varför skulle någon villa knulla främmande män för att få mat för dagen? 

Det låter som att du gärna vill tro att det finns kvinnor som gladeligen gör sånt frivilligt för att kunna lura i dig själv att sexköp är ok. 
    Det är våldtäkt på kvinnor som oftast inte har något val!
  • Mizzys
    Sophan skrev 2017-08-21 07:58:01 följande:

Varför skulle någon vilja då? Seriöst - varför skulle någon villa knulla främmande män för att få mat för dagen? 

Det låter som att du gärna vill tro att det finns kvinnor som gladeligen gör sånt frivilligt för att kunna lura i dig själv att sexköp är ok. 

Jag har svårt att tänka mig att någon vill ligga med typ 7 okända män för att leva eller försörja sina barn. De som prostituerar sig lever Oftast i misär och lever under tvång, droger och är vilsna själar.

Sen finns det säkert undantag, men tror det är sällsynt.

Man ksn inte vara så naiv att tro på att kvinnor säljer sin kropp gör att de gillar sex.

Läs på istället om ämnet...
  • oanonym
    Sophan skrev 2017-08-21 07:58:01 följande:

Vissa kanske tar bara ett fåtal kunder i månaden och tjänar bra med pengar, Vissa kanske tycker det är värt att sälja sin kropp 10 timmar/månad istället för att jobba 40 timnar/vecka.

Vissa prostituerade kan själv välja vilka kunder de vill ta.

Sedan kan man naturligtvis diskutera detta med "gladeligen".
  • Sophan
    Myloveolivia skrev 2017-08-21 08:59:29 följande:
    Jag har svårt att tänka mig att någon vill ligga med typ 7 okända män för att leva eller försörja sina barn. De som prostituerar sig lever Oftast i misär och lever under tvång, droger och är vilsna själar.

Sen finns det säkert undantag, men tror det är sällsynt.

Man ksn inte vara så naiv att tro på att kvinnor säljer sin kropp gör att de gillar sex.

Läs på istället om ämnet...
    Va? Läste du ens vad jag skrev?
  • Söderomslottsskogen

Av samma anledning som proffsboxning länge var förbjudet i Sverige och numera enbart är tillåtet om länsstyrelsen godkänner det.

Det är ett "yrke" där de yrkesverksamma utsätts för otroligt stora fysiska risker och ofta får psykiska problem. Ingen annan yrkeskategori utsätts för så mycket fysiskt våld, har så stor risk att bli mördade etc.

Sen förstår jag inte varför man skulle vilja betala för att få våldta någon.

• nattuw

Nej det har vi inte. Det finns en sexköpslag men ingen forskning som visar på att den skyddar någon mot någonting. Lagen är en pappersprodukt vars syfte är att blidka de som har moraliska invändningar mot prostitution och har inte till syfte att skydda någon.
  • kivirush

Intressant då jag har läst att de flesta som säljer sex är unga killar.
    Säger lite vad jag vill.
Svar på tråden Varför ska man inte få köpa sex för?