• hivo

otrohet ....

Oj. Nej stanna inte enbart för barnen. Vet att det är svårt men.

Hur känner du? Kan du acceptera det eller mår du illa osv av tanken?

• hivo
    Sullulla skrev 2017-08-22 14:33:09 följande:

Nu har jag gett sambon en chans till!

Men om dom någonsin har nån form av kontakt igen så är de tack och hej

Och såklart om han rör någon annan ...

nu undrar ja... HUR går man vidare?

Jag kan inte hantera alla kännslor som kommer ... jag är arg, förbannad, sårad , ledsen, besviken, rädd, ångest

Tro mig. Det kommer dom ha
  • hivo
    Sullulla skrev 2017-08-22 15:05:17 följande:

Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette

Jag står på mig att om de kommer fram nått så är de över,

Kommer inte kunna lita på honnom som förr

Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi

Saken är den att om du ska behöva ens ta kontakt med henne är bara det ett dåligt tecken. Du ska inte behöva varna andra kvinnor att hålla sig borta från honom, det är han själv som ska stå emot.

Han gråter inte för dig, han gråter för att han blivit påkommen.

Jag har sätt detta scenario några gånger samt att en nära vän varit med om det. Efter att du varnat kvinnan kommer de bara hitta andra sätt att kunna smyga på och bli ännu mer försiktiga framöver.

Förlåt om jag är rak och ärlig.
  • hivo

Får jag bara fråga. Av ren nyfikenhet. Hur beter sig männen när de blir tagna? Och vad säger de om andra kvinnan? Att hon bara var en hora eller vad säger de?

Hur känner man sig när man blir bedragen.? Alltså kan man fortfarande kyssa sin partner eller blir man äcklad osv? Har man fortfarande samma ilska i sig en längre tid som går?

• hivo
    Amandani skrev 2017-08-24 12:04:13 följande:

Tycker Kurlie beskriver det bra, mfl. Man kan inte "bara" stanna för barnens skull, hemskt men sant. Har själv lämnat pga otrohet och jag har barn. Jag tror en lycklig mamma är en bättre mamma än en olycklig mamma. Otrohet är ett sånt svek så jag saknar ord för det. All tillit försvinner, samt den som är otrogen saknar ju helt respekt för dig o era barn! Så otroligt sorgligt jag skickar en stor kram!

Stark du är!

När insåg du att du borde lämna honom?

Gav du honom någon mer chans eller gick du direkt efter första gången?
  • hivo
    Amandanii skrev 2017-08-25 14:54:52 följande:

All tillit försvinner ju så fort en otrohet uppdagas, jag är glad jag kom bort från denne man, vet dessutom att hans otrohet fortsatt med nya tjejen så jag gjorde verkligen rätt :)

Oj!! Det blir så oftast? Att de fortsätter även med den nya tjejen.....
  • hivo
    Sullulla skrev 2017-08-26 21:43:02 följande:

Står fast vid mitt ord att om Ja får reda på att dom hörs på telefon så tar ja mitt pic å pack å drar !

Å han håller inte telefon hemlig utan vill ja se så får ja se..

Å han har de medelande kvar som han skrev att han inte vill ha kontakt ned henne , så ser att de ej förts någon konversation

Finns massa appar där man man ha kontakt men ingen ser förens du skriver in lösen :)

Sluta försvara honom hela tiden! Vadå "finns det verkligen de som ångrar sig" nej!det gör han inte för det var inte första gången. Och fler lär det bli. Han kommer ligga lågt nu några månader. Men du ska se att han antingen hör av sig till henne eller hittat någon ny
  • hivo
    Kurlie skrev 2017-08-27 09:39:13 följande:

Det spelar ingen roll vad vi säger. Ts värld har vänts upp och ner och besluten hon tar nu är grundat på ren överlevnad. Hon orkar nog inget annat nu. Inte förrän/om detta upprepar sig kommer hon lämna, om ens då. Vissa lämnar ju aldrig fast de vet...

Mm jo jag vet. Men man ska dra efter första gången annars blir man Lixom "fast"

Känner till en kvinna som nu accepterat att han ständigt går bakom ryggen på henne då hon inte kan stoppa honom och han gör ju det för att han kan. Han sparar till och med nakenbilder på sin älskare på datorn som hon upptäckt. Han är inte ens försiktig längre. Den enda straffen han får ät typ "sova på soffan straff".....
  • hivo
    Kurlie skrev 2017-08-27 09:52:13 följande:

Usch vilken sits! Antagligen är din vän på något sätt nedbruten psykiskt..annars ser jag inte hur man stannar.

Jo, hon ringer ju älskaren och hotar henne men jag har sagt att till henne att hon inte hela tiden kan jaga kvinnorna, utan det är mannen det är fel på. Men vill inte säga för mycket då hon blivit sur på mig tidigare. Men hon älskar honom väldigt högt. Ibland undrar jag om kärlek är mer åt hållet ohälsosamt än lycka. Skrämmande att se på faktiskt.
  • hivo
    Kurlie skrev 2017-08-27 10:14:32 följande:

Låter hemskt! Han verkar inte älska henne iaf och har uppenbart noll respekt eftersom hon låter honom hålla på. Hade de separerat hade hon kanske också i efterhand insett att det inte var kärlek. Har en faster vars man försökt ligga med hennes systrar och pappas x fru. Tror ingen sagt till henne men hon måste ju veta. Tänker att om han tom försöker sig på släkten måste han levt jävel på andra platser också. Ändå har de varit gifta i många år och är nu pensionärer. Hon skulle nog aldrig lämna honom. Sen om det handlar om kärlek, förnekelse eller anseende vet jag inte.

Tror inte heller han älskar henne, men hon faller för alla ord han drar varje gång. De har även barn och varit gifta i 7 år.

Men usch! Kan man inte skicka ett anonymt sms till henne från något okänt nummer. Stackare!
  • hivo
    Sullulla skrev 2017-08-27 10:24:18 följande:

Ja visst är d ren överlevnad... 10 års liv å vi äger ett lantbruk ,har masa djur , 2 barn å ett till om några veckor,

Så himla trist! Men snälla, för din egen skull. Sätt dig i bostadskö även om du inte tänker lämna honom, för någon dag kanske du vill ha allt förberett eller tillgång till lägenhet.
Svar på tråden otrohet ....