• Feminina

otrohet ....

Sullulla skrev 2017-08-22 14:33:09 följande:

Nu har jag gett sambon en chans till!
    Men om dom någonsin har nån form av kontakt igen så är de tack och hej
    Och såklart om han rör någon annan ...
    nu undrar ja... HUR går man vidare?
    Jag kan inte hantera alla kännslor som kommer ... jag är arg, förbannad, sårad , ledsen, besviken, rädd, ångest

Det kommer inte bli enkelt eftersom du aldrig kommer kunna lita på honom. Enda du kan göra är att försöka få samtalshjälp för att få ventilera din ilska och sorg.

Kräv åtminstone att ni ska gå på parterapi (om det ligger i hans intresse att du ska stanna med honom).

Jag tror att du är i ett chocktillstånd nu, din värld slogs i spillror alldeles nyligen ,och då är det egentligen dumt att ge någon en andra chans. Det kommer att komma perioder då du kanske ändrar dig och känner dig hatisk, och andra perioder som du känner dig osäker, oälskad och deprimerad.

Säg aldrig att det var sista chansen om du verkligen inte menar det, och stå på dig med ditt beslut om han börjar ta kontakt med henne igen. Risken finns att han kommer dölja det väldigt väl nu när du vet att han varit otrogen.  

• Feminina
    Emmyliea skrev 2017-08-23 13:22:21 följande:

Tack gode gud att jag har en man man kan lita på till 500%... Hjärta

Det kanske kan kännas så just nu, men det finns inte en person som man kan lita på till 500%. Förhållanden kan förändras över tid, och förhoppningsvis så tror alla att de kan lita på sin partner när de precis träffats och för stunden.

Har läst om så otroligt många som aldrig trott att de någonsin skulle kunna vara otrogna, och minst lika många som aldrig trott att deras partner skulle göra något sådant. Ändå så var de det. Det enda man kan säga med någorlunda säkerhet är just nu.

Det som däremot är klart är att om ens partner är otrogen, så blir det helt klart svårare att lita på denne igen. 

• Feminina
    hivo skrev 2017-08-25 18:56:32 följande:
    Oj!! Det blir så oftast? Att de fortsätter även med den nya tjejen.....
    Det är väl typiskt fega krakar som inte klarar av att leva utan en ny partner. Har ingen betydelse om det är ett andrahandsval , tydligen bättre än att vara singel i deras värld.

Är inte särskilt ovanligt, varken bland kvinnor eller män. Vissa har helt enkelt svårt att leva ensamma.
  • Feminina
    Kurlie skrev 2017-08-26 14:07:31 följande:
    Det låter illa i mina öron när han skriver att han inte kan ha med henne att göra för du annars lämnar honom. Det borde låta att han insett sitt fruktansvärda misstag och av respekt för dig och ert förhållande ryker hon för gott.

Sen är det vanligt att de är extra kärleksfulla både när de bedrar och när de blivit påkomna vad jag förstått.

Jag håller med. Han borde ha brutit kontakten för att han insett att han burit sig illa åt, och att det är dig han älskar. Inte p.g.a rädslan att förlora dig och barnen. Han borde alltså ha gjort det av egen vilja, inte av rädslan för tänkbara repressalier.

Köp inte hans nuvarande inställsamma attityd. Visst kan det kännas bra, men det betyder inte att han inte skulle fortsätta vara otrogen om han fick möjligheten. För tillfället kommer han ligga lågt, men jag tycker att du ska hålla ögonen öppna. Det är väldigt vanligt att de är inställsamma när de precis blivit påkomna. När han vunnit dig tillbaka så försvinner den inställsamheten, och risken ökar att han gör om det.

Önskar att jag kunde säga att det innebar att han verkligen ångrade det han gjort, men tyvärr gör han inget som inte alla andra män gjort när de blivit ertappade. 

• Feminina
    Sullulla skrev 2017-08-26 19:56:02 följande:

Vårat liv å sexliv ser helt annorlunda ut idag än då, han va 26 år, å va väl inte berädd på vad d innebar att vara gravid å
    Få bäbis .. å ja killar har ju stort sexbehov iaf min , så d va därför d hände, sexbristen ,
    Hade inget m att han va kär i henne lr nå sånt ..

Om det enbart handlat om det som hänt när han var 26 år så hade jag inte skrivit att det låter suspekt. Men att han nyligen hört av sig till henne igen om att han "saknar henne och vill ha små mysiga stunder i skogen". Det får mig att tro att han inte har rent mjöl i påsen, och att det finns en risk att han endast ångrar sig för att du kom på honom. 

Vad skyller han på denna gång när han ville träffa henne igen? Och kommer han alltid vara svår att lita på vid brist på sex, eller om han har större lust än dig?

Jag håller med anotherone, om du verkligen vågar ge honom en chans så kräv att ni går på parterapi eller familjrådgivning. Det är det minsta han kan göra för er. 

För allt i världen, var medveten om att hålla ögonen öppna, och tänk på att otrogna som blivit ertappade blir ännu mer försiktiga efteråt.

Svar på tråden otrohet ....