• Tecum

otrohet ....

Berättade han självmant eller fick du reda på det på annat sått?

• Tecum

1. Gör inget förhastat, låt det sjunka in innan du fattar något beslut. Vänta minst en månad, helst mer.

2. Gör inte slut bara för att omgivningen föreslår det, eller för att du tror att det förväntas av dig. Han var ett svin, men nyckelordet är "var", inte "svin". Kanske har han ändrat sig och ångrar sina fel. Människor utvecklas över tid.

• Tecum
    Sullulla skrev 2017-08-22 15:05:17 följande:
    Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette Jag står på mig att om de kommer fram nått så är de över, Kommer inte kunna lita på honnom som förr Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi
    Det var bra att du pratade med henne också, nu vet hon att du vet och det gör honom mindre intressant för henne. Det är en sak att vara ihop med en gift man, en annan att behöva konfronteras med hans fru...

Jag förstår att det är jobbigt för dig och att du kommer att hata din man ibland, skälla och anklaga. Det är fullt naturligt. Men en varning i all välmening, om du ältar detta för hårt och för ofta riskerar du att driva honom i famnen på någon annan kvinna. Många påstår att "en gång otrogen, alltid otrogen". Det stämmer inte, men en orsak till återfall är att paret inte får relationen att fungera igen och där har bägge ett ansvar. Hans är skulden, men ni bägge har ansvaret för att kunna gå vidare tillsammans.
  • Tecum
    Sullulla skrev 2017-08-26 15:13:53 följande:
    Finns de verkligen inga killar/Tjejor som är djupt ångerfull och verkligen inte gör om de igen?
    Klart att det finns, i verkligheten! Men på FL gäller att kasta första stenen så snabbt som möjligt, att döma hårt och att skapa så mycket osäkerhet hos trådstartaren som möjligt.

Du ska lita på din man, men du ska också hålla ögonen på honom och kolla upp att han sköter sig.
Svar på tråden otrohet ....