Sullulla skrev 2017-08-22 15:05:17 följande:
Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette Jag står på mig att om de kommer fram nått så är de över, Kommer inte kunna lita på honnom som förr Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi
Det var bra att du pratade med henne också, nu vet hon att du vet och det gör honom mindre intressant för henne. Det är en sak att vara ihop med en gift man, en annan att behöva konfronteras med hans fru...
Jag förstår att det är jobbigt för dig och att du kommer att hata din man ibland, skälla och anklaga. Det är fullt naturligt. Men en varning i all välmening, om du ältar detta för hårt och för ofta riskerar du att driva honom i famnen på någon annan kvinna. Många påstår att "en gång otrogen, alltid otrogen". Det stämmer inte, men en orsak till återfall är att paret inte får relationen att fungera igen och där har bägge ett ansvar. Hans är skulden, men ni bägge har ansvaret för att kunna gå vidare tillsammans.