Pando skrev 2017-10-31 17:29:56 följande:
Kul att ni är några som hänger kvar! :) Bf för mig är 1 maj så bara några dagar emellan för oss då :) Verkar så olika det där med vilka symtom man får och inte, läste att hormonrand är vanligare om man väntar en son, men kan lika gärna vara hittepå ^^
Jag håller med Johste om hms gravidbyxor, har hört från flera vänner att deras gravidkläder är de bästa och passade på att köpa på deras rea. Använt gravidbyxor sedan en vecka tillbaks ungefär, vanliga kläderna passar än men de vanliga byxorna känns bara inte bekväma längre.
Har ni andra berättat för folk än att ni väntar barn? Jag har väntat på kubtestet, men gjorde det förra veckan och allt såg bra ut, så försöker fundera ut rätt tillfällen nu bara att berätta. :) Hur reagerade alla, och vilka tillfällen valde ni ifall ni berättat?
Ja då är det verkligen tätt mellan oss. :) Symptomen verkar som sagt variera väldigt mycket mellan gravida. Ska ni ta reda på om det är en son eller dotter?
Det blir definitivt en sväng till h&m i helgen. Magen får ju plats i mina vanliga byxor fortfarande, men speciellt på eftermiddag och kväll så är det väldigt obekvämt.
Jag har berättat för familj och släkt och närmsta vännerna. Alla blev jätteglada både för vår men också för deras skull, så det är jättekul verkligen. Jag berättade för några få utvalda familjemedlemmar v10, övriga v12/13 och den här veckan har jag berättat för närmsta kollegorna. Bara positiva reaktioner.