• FH24

BF maj 2018

Tigrezzz skrev 2017-11-05 21:20:29 följande:

Jag har bf 20:e enligt sista mens,18:e enligt kub så där nånstans!

Köpte min första riktiga mammaklänning igår,inte mycket det finns att välja på men den var snygg iaf!

Har sparat några byxor från förra graviditeten som det nog är dags att leta upp,allting spänner nu tycker jag fast det ser bara ut som om jag ätit för mycket kakor ;)

Syns det något på dig?

Eller er andra i tråden för den delen?

Vart och tittat lite efter mammakläder, men som sagt så finns det inte jättemycket att välja på :) får nog ta mig ut på en ny tur och leta snart!

Går för tillfället runt i typ "kostymbyxor" som är töjbara i midjan :)

Jaa, nu börjar magen synas lite, så är nog snart dags att köpa lite mammakläder :)
  • FH24

Hej på er! :)

Letar mammakläder och tycker det är så svårt. Endast sett att H&M har, dock väldigt lite. Någon som har tips på en annan butik som säljer (i Göteborg)?

Nätet känns också svårt med passform osv.

Var har ni hittat? Känner att det börjar bli trångt i de vanliga kläderna nu :)

• FH24
    carrolinea skrev 2017-11-13 19:16:18 följande:

Jag har beställt från bonprix tycker de har bra kläder

Tack så mycket för ditt svar :) ska ta mig en kik på deras hemsida! :)
  • FH24

Hej på er! :)

Nu har det vart tyst här inne ett tag :) lite nyfiken, hur går det för er? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Har eller ska ni göra KUB-test? När är RUL osv haha? :)

• FH24
    hannaa2017 skrev 2017-11-21 19:19:08 följande:

Hej!

Mitt illamående har ääääntligen lättat, mår mycket bättre än på länge! :) Är i vecka 16 nu. Känner att jag äntligen kan få njuta av att vara gravid. Mår såpass bra att jag och sambo har vågat boka babymoon semester i december.

Har känt fladder i magen som jag tror är bebisens rörelser.

Magen har börjat växa och jag har köpt mina första par mammabyxor. Väntar första barnet, allt är så nytt och spännande nu :)

Vi har gjort NIPT och allt såg bra ut. RUL den 14e december. Som man längtar!

Är också nyfiken på hur det går för er andra i denna tråden. :)

Hej!

Kul att höra om andras upplevelser! :D Vad skönt, samma här! Mycket av illamåendet försvann runt v.13. Är också i v.16 nu och väntar mitt första barn :) jaa, visst är det skönt att få njuta lite nu! Tycker jag ni gjort rätt i !

Ååh, så spännande med rörelser, längtar tills den dagen jag får känna den lille i magen! Hoppas inte det dröjer allt för många veckor haha :D (känner efter hela tiden haha)

Jaa, nu kan jag knappt dölja magen längre. Växt mycket sista tiden, så nu är det mammakläder som gäller även här. Tycker dock det är så svårt att hitta!

RUL nästan samtidigt då, Har fått tid den 15e :D
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-11-21 20:04:53 följande:

Ja mammakläder har jag också svårt att hitta. De byxor jag har är från h&m och se var inte jättesköna tyvärr. Får nog hitta nya snart.

Har du gjort KUB?

Ska du ta reda på kön?

Snart kommer du nog få känna bebisens rörelser där inne :) det är en häftig känsla. :D

Jag föreställde mig att jag skulle få en flicka från början och enligt nipt visade det sig stämma.

Samma här, också byxor från H&M, tycker dem är helt okej men behöver fler haha, Har bara 1 par hittills :) tycker det är så svårt att beställa på nätet bara med passform och så :)

Gjorde KUB i v.13 och fick lägsta sannolikhet (1 på 20 000) så det kändes skönt! Mycket av oron släppte när allt såg fint ut och den lilla sprattlade på (hade små blödningar i början av graviditeten).

Har velat fram och tillbaka med kön haha, har egentligen alltid velat att det ska bli en överraskning vid födseln men nu när jag är gravid så kan jag typ inte hålla mig, så nyfiken! Blir ju en överraskning ändå! Min sambo vill dessutom gärna veta, så blir nog att ta reda på det ändå :) skiftar hela tiden med vad jag tror, ena stunden tror jag pojke och andra stunden tror jag flicka, så vi får väl se! :D

Ja, kan tänka mig att det är underbart att få känna bebisens små rörelser! Längtar så!
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-12 01:28:09 följande:

Hej!

Hela föra graviditeten följde jag en tråd som hade samma bf-månad som jag(BF mars 2015), men skrev aldrig nåt själv. Älskade att läsa vad alla upplevde och kände lite gemensamhet och det hjälpte mig att förbereda inför första bebis och förlossning.

Jag är nu gravid med nr 2 och börjat läsa i denna tråd, men denna gång vill jag vara med å skriva! ????

Jag har precis flyttat till ny stad med maken och dottern, men har inte skaffat några vänner här ännu.

Har precis gått in i vecka 18 och har ultraljud nu på fredag. Hoppas få veta kön då med ????

Hur står det till med er alla? Vet att ni skapat en Facebooktråd, men känner att jag vill stanna på FL. Någon mer?

Hej!

Vad roligt med fler i tråden :D jag stannar gärna också här på FL.

Spännande med ny stad :)

Är nu i v.19 (18+2) och har också mitt ultraljud på fredag, så spännande! Vill också veta kön :)

mår bra i övrigt och känner inte så mycket ännu, men det kommer väl nu i veckorna :)

Hur mår du annars? :D
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-12-12 12:24:12 följande:

Kul med lite liv i denna tråden! :)

Jag har också RUL denna veckan på torsdag. Längtar såå.

Ni får alla skriva och uppdatera hur RUL går för er och om ni får veta kön. :)

Jag har känt små buffar och fladder sen v. 16 och känner mer och mer nu. Mest på kvällarna när man vilar i soffan känner jag att det rör sig där inne emellanåt. Mysigt :)

Kan också tro att jag känner av bebisen lite ibland, nästan som att det bubblar i magen emellan åt :) så svårt första gången att veta vad som är vad dock, haha! :)
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-13 02:27:57 följande:

Fram till vecka 14 mådde jag pyton, tålde inte lukten av kaffe från vecka 5, hade svårt att äta, minsta doft gjorde att jag fick kväljningar :{ Super trött var jag med! Kom väldigt tidigt till bm inskrivningen, somnade sittandes i väntrummet, sov en timme! ;D

Nu har det bara blivit bättre :) Nu är det hjärtklappning och andfåddhet jag får dras med, men det är bättre än illamåendet för mig!

Har du några barn sen innan? Detta blir nr två för mig :)

Haha, tänk vad en graviditet kan göra! Mådde också illa och var extra känslig mot vissa dofter från v.7/8 fram till v.13, därefter gick det över :) har i övrigt mått rätt bra (hittils).

Detta blir mitt första barn :) i vilken ålder är ditt andra barn? mysigt och roligt med ett syskon! :)
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-14 02:02:56 följande:

Skönt att du mår bättre :)

Dottern min fyller 3 i mars.

Vad mysigt :D roligt att bli storasyster :D
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-12-14 09:33:16 följande:

Vad roligt att du börjat känna rörelser nu! :) Vi har alla en härlig mysig tid framför oss med många buffar och sparkar ;) känns så kul att man aldrig är ensam längre. Man har en liten medpassagerare i magen hela tiden.

Jaa, verkligen! Längtar till det blir mer tydligt :D

Haha jaa, mysigt med den lilla medpassageraren ;D
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-12-14 09:36:03 följande:

Jag kommer precis från RUL och allt såg fint ut. Är överlycklig just nu! Så himla fint att få se den lille där inne. Fick se så mycket!

Vi väntar en liten flicka. :) är i vecka 19 och är beräknade 11 maj.

Lycka till alla ni som har RUL imorgon och nästa vecka! :)

Ha en fin dag!

Ååh vad roligt att läsa! Så gott att allt såg fint ut! :D en magisk känsla att få se den lilla!

Ser fram emot RUL imorgon :D
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-15 03:38:27 följande:

Jag känner bebis!!! Äntligen :) Å nu e jag säker, kanske gillade chokladmjölken jag drack tidigare under kvällen hehe

Gjorde en stor kopp hemmagjord varm choklad, tog en dusch och sen, när jag satt och lyssnade på makens pluggsnack, så plötsligt! Buffar! Inte bubbel eller fjärilar, utan riktiga små buffar =D

Jaa, överlycklig är jag och superexalterad inför morgondagens ultraljud! ???

Lycka till du med FH24!

Underbart ju! Längtar också efter de riktiga buffarna! :D

Tack så mycket, Stort lycka till även till dig idag! :D
  • FH24

Hej på er!

Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D

Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D

Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D

Fantastisk start på helgen! <3

• FH24
    hannaa2017 skrev 2017-12-15 13:55:25 följande:

Så härligt!! :) stort grattis :D

Lanza2017 skrev 2017-12-15 14:46:37 följande:

åh vad härligt o höra stort Grattis :)) så kul o höra att allt är bra en liten prins :))

Tack så mycket! :D
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-16 03:17:57 följande:

Åh vad roligt! Grattis till prinsen ?

Jag hade också ett helt underbart ultraljud idag :D

Dock låg plutt och klämde ihop benen så vart endast gissning på könet. Ska tillbaka i mitten av januari iaf så får kolla igen då.

Om gissningen stämmer väntar vi ännu en ?flicka? och jag är verkligen superglad vilket som :D ???

Ååh så underbart, stort grattis!! :D

Jaa, vår lille ville inte visa sig i profil, utan hade också benen ivägen, så hon sa "av vad jag kan se så är det förmodligen en pojke". Så är ju inte 100, Haha :)

På kub-testet fick vi BF 13 maj, enligt gårdagen 19 maj. Barnmorskan sa dock att de oftast går efter kub-testet då det är mer rättvisande (av någon anledning, haha). Innan hört att barnen växer olika snabbt därefter men vet inte om det stämmer.

När fick du bf? :D
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-17 02:14:38 följande:

Tack!

I vilken vecka gjorde du kub? Vet bara att ju längre tiden går desto mer olika växer våra bebisar :)

Bf blev 22 maj, min systers födelsedag :p hehe

Men själv tror jag snarare på 2 maj. Kommer säkert för tidigt, å det grundar jag på dottern min, hon ville komma redan i v 28 å sedan i v 30, å 32. Jag hade en försvagad tapp och mycket fostervatten.

Hon kom tillslut på 36+6 och fort gick det! Kom till förlossningen vid 12, hon kom ut 14:36!

Denna graviditet går jag på spec.mvc för att hålla koll på tappen.

Gjorde KUB i v.13 (12+5) :) har du gjort kub? I vilken vvecka?

Vad tur att de lyckades skjuta upp det såpass! Skönt att du får spec.mvc denna graviditet så att de kan hålla koll på tappen :)

Det var verkligen fort! måste dock vart skönt att det inte tog så lång tid? :)

Ska bli spännande att följa och se vilka datum det blir för alla! Har en känsla av att jag kommer gå över tiden (men har inget att grunda det på) :)
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-18 00:32:45 följande:

Ja, jag tycker att tiden fram till denna förlossning är både jättespännande och läskig. Jag trodde förra gånger att jag bara skulle åka in för en koll så jag tog till och med bussen dit! Sedan gick det ju så fort att jag inte fick någon paus mellan värkarna, det var bara jag, smärtsam och lustgasen. Skrek som £=#!×%¥¥^#! Ända fram till att epidural verkade, då kunde jag se hur många barnmorskor det befann sig i rummet ;D

Andra gången brukar ju gå fortare..:$ de sa att jag borde tälta utanför nästa gång :p

Jag skulle verkligen vilja gå igenom en liiite längre förlossning denna gång, för att liksom hinna fatta och hänga med i vad som händer. Det är ju en sån otrolig upplevelse att föda barn!

Det var så nära att det skulle bli akut kejsarsnitt också för att jagj inte riktigt vågade krysta, och epiduralen gjorde att jag inte kunde känna av rätt. Men då rusade läkaren in och sa STOPP! Blev sugklocka och två kryssningar istället:) Vill gärna prova utan epiduralen denna gång, men vill ha något när huvudet ska ut.. Ska diskutera alla val med bm.

Och jag darrade även som ett asplöv efteråt, då min kropp gick igenom otroligt intensivt arbete under så kort tid. Inga filtar hjälpte, jag frös och skaka så jag knappt kunde prata. Personalen vart tvungna att hjälpa mig till duschen där jag fick sitta på en plaststol och bli duschad med varmvatten. DET VAR UNDERBART! De fick även hjälpa mig att tömma blåsan, kunde inte kissa under första dygnet för att jag inte ens kände musklerna som man använder för att kissa (väldigt konstig känsla).

OJ! Nu blev det ju nästan en hel förlossningberättelse här.. sorry :p

Trots allt detta var det ingen sträckförlossning. Jag var glad att flickan min överlevde utan några men. Även fast de rusade iväg med henne till neo pga att hon var så tagen.

Och för att svetsa på din första fråga, Nej jag har inte gjutet kub :D

Spännande att få höra din historia! Tur att allt gick bra :) Då kan jag förstå att du vill att det ska ta lite längre tid, så att huvudet och kroppen hänger med i vad som händer :)
  • FH24
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:48:18 följande:

Rul idag och allt såg bra ut, så lycklig nu :) fick behålla bf från kub (15e maj) annars hade det nog flyttats bak någon dag.

Förstabebisen skrev 2017-12-19 23:47:04 följande:

Hej allesamman

Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.

Åh stort grattis till er båda! Så gott att allt såg bra ut!! :D
  • FH24
    ChipsPaus skrev 2018-01-15 10:19:38 följande:

Åhh tusen tack för dina svar har ännu inte hunnit köpa något än förutom bebiskläder. Tänkte kanske vänta tills jag är 6-7 månader. När tror du är bäst o köpa barnvagn?

Hej!

Ett tips är att köpa barnvagn i tid då det ibland är väldigt lång leveranstid (Om den köps ny) :)

Vi passade på under mellandagsrean, så att den blev något billigare, haha :D
Svar på tråden BF maj 2018