Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

BF maj 2018

Kerstingbg skrev 2017-09-17 19:09:45 följande:

Jag kan tänka mig att hänga kvar här ett tag. Plussade igår och allt känns fortfarande overkligt. Var helt inställd på att det skulle ta lång tid innan det skulle bli plus men nu gick det på andra försöket. Känns väldigt spännande men samtidigt känner jag mig orolig. De symptom jag känner känns mest som helt vanliga pms. Detta är min första gång som gravid så har visserligen ingenting att jämföra med.

Någon annan som precis har plussat och som vill dela med sig?

Grattis till plusset. : ). Jag är i v 5+5 så ganska nyplussad. Jag har haft molande värk ( likt mensvärk) sedan någon dag efter Äl, ömma bröst och illamående. Trodde absolut inte på plus när jag testade då jag förra graviditeten inte kände något symptom överhuvudtaget förrän ca v7 . Det är så otroligt olika. Försök njuta av att ett litet frö ligger därinne på tillväxt : )
  • Charlieellerså
    Schweizaren skrev 2017-09-20 12:14:04 följande:

Wiehoooo, idag såg vi ett tickande hjärta och en liten liten liten kropp på ultraljudet. Vecka 8+1, jag hade räknat rätt:)

17mm lång kropp. Så härligt att allt illamående är för ngt gott, nu spyr jag gärna dagen lång!

Underbart ????
  • Charlieellerså

Var in på vul i dag då jag har haft så ont på höger sida inget. Enligt Äl är jag 6+1 och enligt sista mens 6+3. Graviditeten satt rätt men de såg inga hjärtslag. Jag förstår att det kan vara för tidigt men oroar mig lite ändå. Är dock glad att det inte är utomkvedes med tanke på smärtan.

• Charlieellerså
    Thisdream skrev 2017-09-22 10:40:51 följande:

Tyvärr varade inte min lycka.. Dom kunde inte se nått all än på ultraljudet.. där finns inget graviditet.. Så nu ska jag vänta på att missfallet ska starta :(

Beklagar verkligen. Mätte de hcg eller så eller vad sa läkaren?
  • Charlieellerså
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-22 10:54:48 följande:

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!

Håller tummarna att det går vägen ändå.
  • Charlieellerså
    Lanza2017 skrev 2017-09-23 08:45:54 följande:

Har läst denna tråd länge och även följt alla ett tag från andra trådar, så beklagar verkligen att dem inte såg något, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det var alldeles för tidigt för att se något?

Kommer ihåg med mitt första barn så hade jag 3 tidiga vul på grund av diverse problem och då såg de inget heller i vecka 6 typ så fick komma tillbaka efter ca 2 veckor för att dem ens ska kunna se något, men då såg de inte ett hjärta.

så fick återigen komma tillbaka efter ca 2 veckor för att äntligen se ett hjärta, var då i vecka 8+ något?

All väntan var hemsk men samtidigt sa dem att det är bättre o vänta lite längre för att vara på den säkra sidan en att gå alldeles för tidigt och bara få negativt svar!

Hoppas det går bra för dig hur som helst och att de hjälper dig med allt vare sig det är positivt eller negativt!

kramar på dig!

Jag vill inte heller inge falska förhoppningar men var på vul i går och är i V6+1-6+3. Först såg de inget , sedan efter mycket om och men en gulsäck. Nu vet jag inte hur det går för mig men de två läkarna som var med sa att allt såg bra ut och att det antagligen är för tidigt. Att det alltså inte betyder någonting att de inte ser än. Styrkekram
  • Charlieellerså
    14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

Så jobbigt att vara själv med oron. Hoppas det inte kommer mer blod. Det är som sagt väldigt vanligt att blöda i början men jag förstår att det skrämmer.
  • Charlieellerså
    14163 skrev 2017-09-25 07:10:09 följande:

Hej tjejer! Tyvärr ganska söker på att det tog slut för vår del igår! Ville bara tacka för stödet och önska er andra stort lycka till! <3

Beklagar. Stor Styrkekram och lycka till framåt
  • Charlieellerså
    Irie skrev 2017-09-25 11:26:32 följande:

Ni som testat med CB veckoindiaktor vad fick ni för resultat på BIM eller dagen innan ? Har haft 1-2 veckor sedan BIM -3 idag är BIM och fortfarande samma resultat :/

Det låter helt och fullt normalt.
  • Charlieellerså
    Blixt3 skrev 2017-09-26 13:44:01 följande:

Var på VUL idag o där fanns inget hjärta o hinnsäcken var ojämn (var tydligen inte bra) är v7+1 enligt appen. Är kanske för tidigt att se något, men kan även bli missfall sa BM :( ngn med erfarenhet?

Beklagar.Så jobbigt att gå och vänta och se. Har du fått någon My tid? Jag var i väg i fredags ca: v 6+1 och de såg ev ett foster men inget hjärta. Ska iväg på fredag igen. De sa som till dig, det kan vara gör tidigt eller så är det en ofostrlig graviditet, MF. De ville dock inte spekulera.
  • Charlieellerså
    Schweizaren skrev 2017-09-30 09:28:22 följande:

Någon mer än jag som lider av extremt illamående?

Har legat med huvudet i toaletten i två veckor nu. Får springa ut från möten på jobbet för att spy. Borde kanske vara hemma lite mer men känner mig dum, 9 veckor gravid och redan ett vrak, haha:)

Har dock kommit på att om jag äter ngt var 30min känns det bättre, börjar bli sjukt trött på snacks :D

Jag är också väldigt illamående. Kräks någon gång per dag men mår illa i stort sett hela dagarna nu v. 7+1. Så himla trött också. Längtar också tills det vänder med illamåendet.
  • Charlieellerså
    Schweizaren skrev 2017-09-30 16:43:51 följande:

Det satte igång för mig runt vecka 7 och har hållt i sig sedan dess. Jag inbillar mig dock att det har varit bättre de sista 4 dagarna (9+5 idag). Värst är natten, runt 3am börjar jag må dåligt och ligger och vrider mig i sängen. Har börjat ha ett knäckebröd på nattduksbordet och tar en tugga av det mitt i natten (inte jättegott..). Känns liksom som att magen är 'tom' och att jag blir illamående av det.

Så jobbigt. Hoppas det är på väg att vända för dig nu. Det är så svårt att må så här dåligt i början innan jag vill berätta för folk runtomkring. Även mina äldsta barn undrar ju vad som är fel med mig. Och berättar jag för dem är det nog ute offentligt inom kort. ; )
  • Charlieellerså
    JOHSTE skrev 2017-09-30 17:46:58 följande:

Formulerar om mig. "Jag vill gärna amma om jag kan"

Jag struntar i vad andra mammor vill och gör. Vill man inte amma, så lägger jag ingen vikt i det. Vill du amma -varsågod! Man känner sig själv, sin kropp och sitt barn bäst.

Håller med dig om denna föräldrabox, om vad man ska tycka och tänka, om vad dom är rätt och fel. Jag ödslar ingen energi på vad andra tycker, man gör som man själv vill :)

Instämmer. Hur man än gör finns det folk som tycker och tänker om det och man får försöka hitta sin egen väg i föräldraskapet. Från graviditetens första dag och framåt.
  • Charlieellerså
    trollis86 skrev 2017-10-01 12:35:15 följande:

Första graviditeten mådde jag fruktansvärt de första 13 veckorna.. Spydde och mådde illa dygnet runt men kämpade allt för många dagar mig till arbetet, och det slutade med näringsdropp på sjukhus. Denna graviditet har jag mått bättre men nu över helgen har jag nog mått väldigt dåligt hela tiden även om jag inte spytt. Lovade mig själv att mår jag dåligt denna graviditet kommer jag inte att kämpa mig till arbete lika mycket som förra gången, det är varken bra för bebisen eller mig själv.

Usch, det låter fruktansvärt jobbigt. Nä, det kan inte vara värt att gå till jobbet då det är så illa. Klokt av dig att ha den planen denna gång. Jobbet hinns med sedan. Jag ska försöka få jag så gärna vill göra klart denna kurs och den praktiken som ingår. Men går det inte så får jag lösa det ändå
  • Charlieellerså
    Cocos222 skrev 2017-10-02 17:20:10 följande:

Hej!

Har bf 22 maj, vecka 6+5 i fredags kom illamåendet med buller o bång, kräkts hela fredagen o lördagen o fick sedan lergigan comp som ju hjälper mot att kräkas men dovt illamående nu och då. Hur mår ni andra tips på att slippa illamåendet ? Fruktansvärt trött och tagen! Tur jag tog ledigt just denna vecka! Gjorde vul 6+1 och hjärtat slog :) <3

Grattis till tickande litet hjärta. <3 Jag överväger också att äta någon medecin mot illamåendet nu. Då funkar de bra för dig alltså.

Mår som allra sämst på em/kvällen och vissa nätter. Så har det varit alla graviditeter. Kräks galla och säger som du, trött och tagen. Glad att jag inte kräkts på min vfu-plats ännu där jag gör min praktik. Jag äter salta kex, massor av smörgåsar just nu och fil med flingor Och som under alla graviditeter är pulvermos min allra bästa vän. Inte speciellt nyttig kost men det är vad jag klarar sv. Absolut inget sött, broccoli är uteslutet liksom örtkryddor och mycket mer. Antar att detta bidrar till halsbrännan jag har.
  • Charlieellerså
    Cocos222 skrev 2017-10-03 09:55:11 följande:

Tack :) jag tycker att lergigan comp hjälpt till att ta bort det värsta illamåendet men idag verkar den inte alls lika bra så hoppas det är ett undantag. Fått i mig en smoothie men det är allt. Många pratar om ingefära tabletter, kanske värt att testa. Vilken vecka är du i?

Hoppas det ändå vänder för dig snart. Jag är i v 7+4. Mådde precis så här förra graviditeten med. Kommer inte ihåg riktigt men tror det gav sig i v 11. Vilken vecka är du i?
  • Charlieellerså
    Yogalover skrev 2017-10-03 13:50:12 följande:

4:e barnet här med och bf 19 maj. Mycket tankar kring detta med 4 barn... Hur känner du?

Fjärde barnet i magen här med. : )
  • Charlieellerså
    Yogalover skrev 2017-10-03 22:28:20 följande:

Åh vad kul! Jag funderade så mycket fram och tillbaka om det var en bra idé med en fyra eller inte. Men kunde inte motstå lockelsen till sist ????. Hur gamla är dina andra barn? Mina är 9, 6,5 och 4.

Vi funderade också en del men då vi bestämde oss gick det på första försöket vilket var heeelt oväntat. Våra andra är 7,6,1 år : ) Men då väntar du femte alltså?
Svar på tråden BF maj 2018