14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:
Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.
Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.
Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?
Har någon fått missfall och hur startade de?
Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/
Skitjobbigt med blödningar. Hade det i min första graviditet, började som lite brunt och blev efter en vecka kanske mer som mens. Så höll det på så länge att jag till sist åkte in, visade sig vara utomkvedeshavandeskap. I min andra graviditet fick jag blödningar v 11 typ, fick panik och åkte in. Allt var bra men min moderkaka satt långt ner. Det gick bra och idag har jag en underbar son. Nu i denna graviditet började jag blöda i v 6, åkte in och fick se ett hjärta som slog. Har dock blödningar igen nu så får se var det hela slutar.
Det de sagt till mig är att blödningar är väldigt vanliga i tidig graviditet och att jag ska åka in om de blir rikliga. Skitjobbigt som sagt. Om det bara är lite och du inte har ont är det nog ingen fara. Håller tummarna för dig!