Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

BF maj 2018

Thisdream skrev 2017-09-21 08:42:59 följande:

Jag plussade för några veckor sen. Men gick in i vecka 7 igår. ;) idag ska jag på vul för att bekräfta grav så att den sitter på rätt ställe osv. Hua vad jag är nervös. Någon som sett hjärta på vul i vecka 6+1?

Om jag räknat rätt och allt är som de ska har jag Bim 15 -16 maj :)

Hur gick det idag?
  • pandoraDiem
    Thisdream skrev 2017-09-22 10:40:51 följande:

Tyvärr varade inte min lycka.. Dom kunde inte se nått all än på ultraljudet.. där finns inget graviditet.. Så nu ska jag vänta på att missfallet ska starta :(

Nej, vad tråkigt att höra, beklagar. Skickar iväg kramar i brist på bra ord <3
  • pandoraDiem
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-22 10:54:48 följande:

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!

Känner igen det där med att börja blöda och gråta på jobbet. Hoppas allt ser bra ut på måndag, håller tummarna
  • pandoraDiem
    14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

Skitjobbigt med blödningar. Hade det i min första graviditet, började som lite brunt och blev efter en vecka kanske mer som mens. Så höll det på så länge att jag till sist åkte in, visade sig vara utomkvedeshavandeskap. I min andra graviditet fick jag blödningar v 11 typ, fick panik och åkte in. Allt var bra men min moderkaka satt långt ner. Det gick bra och idag har jag en underbar son. Nu i denna graviditet började jag blöda i v 6, åkte in och fick se ett hjärta som slog. Har dock blödningar igen nu så får se var det hela slutar.

Det de sagt till mig är att blödningar är väldigt vanliga i tidig graviditet och att jag ska åka in om de blir rikliga. Skitjobbigt som sagt. Om det bara är lite och du inte har ont är det nog ingen fara. Håller tummarna för dig!
  • pandoraDiem
    14163 skrev 2017-09-25 07:10:09 följande:

Hej tjejer! Tyvärr ganska söker på att det tog slut för vår del igår! Ville bara tacka för stödet och önska er andra stort lycka till! <3

Beklagar. Skickar kramar <3
  • pandoraDiem

Att föda barn är det häftigaste jag gjort :) visst det gör ont men det leder till att ens underbara barn kommer ut. Så häftigt!

• pandoraDiem
    Thabast skrev 2017-10-05 21:35:24 följande:

Hallå! Kanske den enda killen i denna tråden. Min sambo är i v8 med bf 20 maj! Är personligen extremt nervös för missfall för att jag varit med om det förr men inget som verkar röra henne. Hon har dock mycket problem med illamående. Jag försöker vara en bra pojkvän och göra livet så lätt som möjligt för henne och testat en hel del av dom mat tips, citron vatten, kex osv som man läser om på nätet. Tänkte kolla om ni kanske vet några bra tips på vad jag som pojkvän kan göra för att underlätta för min sambo? Man vill ju att hon ska ha en så lättsam graviditet som möjligt!

Låter redan som du gör en hel del bara genom att finnas där och förstå henne. Grattis förresten! Det viktiga tycker iaf jag är att prata med varandra, hur det känns och vilka tankar ni har inför att bli föräldrar (eller få ett till barn om ni redan har ett). Vi gick på en hel del kurser tillsammans förra graviditeten, det tyckte jag var bra. Sen var min man med på de flesta besöken hos barnmorskan också. Tror det är viktigt att båda får känna sig delaktiga. Lycka till!
  • pandoraDiem

Hej! Har inte heller skrivit något i denna tråd, är i v17+6 och har rul om en vecka :) Har precis börjat känna lite rörelser där inifrån, med första kände jag inte förrän efter v20 nångång men då hade jag moderkakan i framvägg också. Den värsta tröttheten och det konstanta illamåendet/osuget har lagt sig. Kräktes dock idag, kom utan förvarning, men så var det i förra graviditeten också. Kul att följa er :)

• pandoraDiem
    smlund skrev 2017-12-12 09:56:59 följande:

Kul att det är några kvar här :) jag gick precis in i v.21. Hade RUL i slutet av vecka 19 och det var en till synes frisk liten tjej :) var lite orolig innan för min mage är nästan obefintlig. På morgonen ser den platt ut! Känner ju att byxor börjar bli tighta och de tightaste jeansen har jag lagt undan. De senaste dagarna tror jag att jag känt bebisens rörelser, som små buffar. hon verkar ligga rätt långt ner.

Grattis till lyckat rul :) Tror inte du behöver oroa dig för liten mage, i min förra graviditet blev min mage aldrig sådär jättestor och hade jag inte berättat för folk hade de nog sett det förrän efter v30 typ. Ut kom iaf en normalstor pojke på 3700 g :)

Tror jag eventuellt har lite mer mage denna gång, men har rätt lång rygg och enligt min förra barnmorska kunde det göra att magen inte blir lika stor. Ganska skönt ändå :)
  • pandoraDiem
    hannaa2017 skrev 2017-12-14 09:33:16 följande:

Vad roligt att du börjat känna rörelser nu! :) Vi har alla en härlig mysig tid framför oss med många buffar och sparkar ;) känns så kul att man aldrig är ensam längre. Man har en liten medpassagerare i magen hela tiden.

Ja visst är det mysigt :) detta blir mitt andra barn, trodde det skulle kännas mer verkligt denna gång men det är fortfarande så fantastiskt overkligt att det ligger en liten miniperson där inne :) är så oerhört tacksam att jag går vara med om detta ännu en gång.
  • pandoraDiem
    hannaa2017 skrev 2017-12-14 09:36:03 följande:

Jag kommer precis från RUL och allt såg fint ut. Är överlycklig just nu! Så himla fint att få se den lille där inne. Fick se så mycket!

Vi väntar en liten flicka. :) är i vecka 19 och är beräknade 11 maj.

Lycka till alla ni som har RUL imorgon och nästa vecka! :)

Ha en fin dag!

Grattis! Underbart :)
  • pandoraDiem

Vad kul med alla härliga ultraljud :) ser fram emot mitt på tisdag men är också lite nervös. Äntligen kan mannen följa med också då vi lyckats fixa barnvakt. Han var med på i stort sätt allt vid förra graviditeten så han tycker själv det känns konstigt att inte ha kunnat vara med nåt vid denna. Men det är ju inte direkt något man kan ta varannan gång, svårt om inte jag och mini i magen är med :)

• pandoraDiem
    Förstabebisen skrev 2017-12-16 11:35:37 följande:

Hejsan

Första barnet för mig på första försöket????

Jag har läst lite här sen dagen jag fick reda på att jag var gravid. Jag vågade inte riktigt vara med och skriva för man vet alldrig,men nu vill jag gärna dela med mig. Jag är beräknad den 19 maj enligt kub,vi har tid för uldtraljud nu på tisdag då vi också ska få reda på vad vi har bakat ihopa. Jag har hela tiden sen kub/ultraljudet i v12 känt att det är en pojke???? jag bryr mig inte alls om vilket kön det är,har bara haft det på känn.

Åh, har också rul på tisdag :) beräknad 15e maj så typ samma som du. Spännande :)
  • pandoraDiem

Rul idag och allt såg bra ut, så lycklig nu :) fick behålla bf från kub (15e maj) annars hade det nog flyttats bak någon dag.

• pandoraDiem
    Förstabebisen skrev 2017-12-19 23:47:04 följande:

Hej allesamman

Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.

Åh vilken fin födelsedagspresent, den bästa! Grattis! Vi kollade aldrig kön men har också på känn att det är en pojke där inne :)
  • pandoraDiem
    Förstabebisen skrev 2017-12-21 11:08:23 följande:

Jag tänkte nu börja simma igen,har inte gjort det nu sen jag fick reda på att jag är gravid. Börjar inte på vattengympa för gravida förens vecka 28 ( : var bor alla själv bor jag nere i Skåne.

Bor också i Skåne :) i malmö
  • pandoraDiem
    hannaa2017 skrev 2018-01-09 19:08:25 följande:

Hur går det för alla? :) Hur mår ni?

Själv börjar jag få nåt djävulskt ont i rygg och höfter. Magen är ofta spänd och hård efter ansträngning. Jobbar heltid med ett aktivt och stundtals tungt arbete. Tror inte jag kommer hålla för det länge till. Ryggen tar kål på mig, kan knappt gå i slutet av dagen.

Hoppas innerligt att jag blir sjukskriven snart på deltid åtminstone. Står knappt ut nu.

Tycker det är förfärligt att man inte kan söka graviditetspenning tidigare än 60 dgr innan beräknad förlossning. Det är ju så individuellt hur kroppen klarar den belastning som en graviditet innebär.

Är det ngn mer som ska söka graviditetspenning?

Usch jobbigt att ha ont. Hoppas det löser sig med jobbet.

Själv rullar allt på, så mysigt att känna bäbisen där inne :) ska antagligen börja plugga nu i slutet av januari, känns lönlöst att fortsätta söka jobb just nu (hade tidsbegränsad tjänst till november och sökt jobb sen dess). Studerandet är på distans så funderar på om det är möjligt att fortsätta även när bäbis dyker upp eller om det blir uppehåll. Får se.
  • pandoraDiem
    Sanklu skrev 2018-01-09 23:37:00 följande:

Jag är från Luleå, BF 28/5 :) Var på RUL 29/12, allt såg bra ut och det såg ut som en liten tjej i magen :)

Jag har mått oförskämt bra hela graviditeten hittills, får hålla tummarna att det håller i sig

Härligt med rul! Och skönt att du mått bra, hoppas det fortsätter så hela graviditeten!
  • pandoraDiem
    ChipsPaus skrev 2018-01-15 10:19:38 följande:

Åhh tusen tack för dina svar har ännu inte hunnit köpa något än förutom bebiskläder. Tänkte kanske vänta tills jag är 6-7 månader. När tror du är bäst o köpa barnvagn?

Tänk på att om du ska köpa ny vagn i butik så kanske de inte har den inne utan som beställningsvara. När vi köpte vår sist hade de förlossningagaranti (tror jag det hette) så man kunde lämna tillbaka den och få alla pengar tillbaka om det värsta otänkbara skulle hända. Så vi köpte vår rätt tidigt, typ v25 kanske och hämtade ut den 1.5 månader innan bf. Lycka till!
Svar på tråden BF maj 2018