• Taliya

BF maj 2018

Lanza2017 skrev 2017-12-13 08:43:41 följande:

hehe förstår det :)) samma här är så otålig och vill bara känna något snart så att man vet att man är gravid på riktigt, när man väl känner bebis så är det en bekräftelse ju :)) Har en till dotter på 3 år hur gammalt är ditt?

Lycka till på rul så spännande :)))

Tack! Dottern min fyller 3 i mars :))
  • Taliya
    Iväntanpånr2 skrev 2017-12-13 18:07:04 följande:

Hej :) Också gravid med nr 2 och har en dotter som nyss fyllt 3 år. Lillebror som ligger i magen :) När har du bf =) ?

Grattis till lillprinsen! :))
  • Taliya

Jag känner bebis!!! Äntligen :) Å nu e jag säker, kanske gillade chokladmjölken jag drack tidigare under kvällen hehe

Gjorde en stor kopp hemmagjord varm choklad, tog en dusch och sen, när jag satt och lyssnade på makens pluggsnack, så plötsligt! Buffar! Inte bubbel eller fjärilar, utan riktiga små buffar =D

Jaa, överlycklig är jag och superexalterad inför morgondagens ultraljud! ???

Lycka till du med FH24!

• Taliya
    FH24 skrev 2017-12-15 12:14:08 följande:

Hej på er!

Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D

Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D

Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D

Fantastisk start på helgen! <3

Åh vad roligt! Grattis till prinsen ?

Jag hade också ett helt underbart ultraljud idag :D

Dock låg plutt och klämde ihop benen så vart endast gissning på könet. Ska tillbaka i mitten av januari iaf så får kolla igen då.

Om gissningen stämmer väntar vi ännu en ?flicka? och jag är verkligen superglad vilket som :D ???
  • Taliya
    Lanza2017 skrev 2017-12-16 08:28:48 följande:

stort Grattis vad kul :)) när fick du bf? :))

Tack! Blev beräknad till 22 maj, vilket är min systers födelsedag :p
  • Taliya
    FH24 skrev 2017-12-16 10:06:55 följande:

Ååh så underbart, stort grattis!! :D

Jaa, vår lille ville inte visa sig i profil, utan hade också benen ivägen, så hon sa "av vad jag kan se så är det förmodligen en pojke". Så är ju inte 100, Haha :)

På kub-testet fick vi BF 13 maj, enligt gårdagen 19 maj. Barnmorskan sa dock att de oftast går efter kub-testet då det är mer rättvisande (av någon anledning, haha). Innan hört att barnen växer olika snabbt därefter men vet inte om det stämmer.

När fick du bf? :D

Tack!

I vilken vecka gjorde du kub? Vet bara att ju längre tiden går desto mer olika växer våra bebisar :)

Bf blev 22 maj, min systers födelsedag :p hehe

Men själv tror jag snarare på 2 maj. Kommer säkert för tidigt, å det grundar jag på dottern min, hon ville komma redan i v 28 å sedan i v 30, å 32. Jag hade en försvagad tapp och mycket fostervatten.

Hon kom tillslut på 36+6 och fort gick det! Kom till förlossningen vid 12, hon kom ut 14:36!

Denna graviditet går jag på spec.mvc för att hålla koll på tappen.
  • Taliya
    Förstabebisen skrev 2017-12-16 11:35:37 följande:

Hejsan

Första barnet för mig på första försöket????

Jag har läst lite här sen dagen jag fick reda på att jag var gravid. Jag vågade inte riktigt vara med och skriva för man vet alldrig,men nu vill jag gärna dela med mig. Jag är beräknad den 19 maj enligt kub,vi har tid för uldtraljud nu på tisdag då vi också ska få reda på vad vi har bakat ihopa. Jag har hela tiden sen kub/ultraljudet i v12 känt att det är en pojke???? jag bryr mig inte alls om vilket kön det är,har bara haft det på känn.

Välkommen! Och stort grattis till första graviditeten!

Jag kände mig helt övertygad på att det skulle bli en pojke sen vecka 5 ungefär. Det höll i sig riktigt starkt fram till vecka 15 ungefär. Då kände jag mig plötsligt helt "clueless".. vart på ul i fredags och hon sa att FÖRMODLIGEN är det en flicka, men var svårt att se.

Jag känner mig också superglad i vilket fall som helst :D E.m. frisk bebis e vad jag vill ha!
  • Taliya
    FH24 skrev 2017-12-17 10:53:30 följande:

Gjorde KUB i v.13 (12+5) :) har du gjort kub? I vilken vvecka?

Vad tur att de lyckades skjuta upp det såpass! Skönt att du får spec.mvc denna graviditet så att de kan hålla koll på tappen :)

Det var verkligen fort! måste dock vart skönt att det inte tog så lång tid? :)

Ska bli spännande att följa och se vilka datum det blir för alla! Har en känsla av att jag kommer gå över tiden (men har inget att grunda det på) :)

Ja, jag tycker att tiden fram till denna förlossning är både jättespännande och läskig. Jag trodde förra gånger att jag bara skulle åka in för en koll så jag tog till och med bussen dit! Sedan gick det ju så fort att jag inte fick någon paus mellan värkarna, det var bara jag, smärtsam och lustgasen. Skrek som £=#!×%¥¥^#! Ända fram till att epidural verkade, då kunde jag se hur många barnmorskor det befann sig i rummet ;D

Andra gången brukar ju gå fortare..:$ de sa att jag borde tälta utanför nästa gång :p

Jag skulle verkligen vilja gå igenom en liiite längre förlossning denna gång, för att liksom hinna fatta och hänga med i vad som händer. Det är ju en sån otrolig upplevelse att föda barn!

Det var så nära att det skulle bli akut kejsarsnitt också för att jagj inte riktigt vågade krysta, och epiduralen gjorde att jag inte kunde känna av rätt. Men då rusade läkaren in och sa STOPP! Blev sugklocka och två kryssningar istället:) Vill gärna prova utan epiduralen denna gång, men vill ha något när huvudet ska ut.. Ska diskutera alla val med bm.

Och jag darrade även som ett asplöv efteråt, då min kropp gick igenom otroligt intensivt arbete under så kort tid. Inga filtar hjälpte, jag frös och skaka så jag knappt kunde prata. Personalen vart tvungna att hjälpa mig till duschen där jag fick sitta på en plaststol och bli duschad med varmvatten. DET VAR UNDERBART! De fick även hjälpa mig att tömma blåsan, kunde inte kissa under första dygnet för att jag inte ens kände musklerna som man använder för att kissa (väldigt konstig känsla).

OJ! Nu blev det ju nästan en hel förlossningberättelse här.. sorry :p

Trots allt detta var det ingen sträckförlossning. Jag var glad att flickan min överlevde utan några men. Även fast de rusade iväg med henne till neo pga att hon var så tagen.

Och för att svetsa på din första fråga, Nej jag har inte gjutet kub :D
  • Taliya
    ChipsPaus skrev 2017-12-18 17:05:32 följande:

Hej,

Är det någon som vet vad som hänt med fb gruppen BF maj 2018? Jag var medlem i gruppen sen när jag tänjke kolla en dag så fanns den inte kvar ?

Ingen aning.. var aldrig med i den. Annars är du mer än välkommen att joina oss här igen :)
  • Taliya
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:48:18 följande:

Rul idag och allt såg bra ut, så lycklig nu :) fick behålla bf från kub (15e maj) annars hade det nog flyttats bak någon dag.

Skönt att allt såg bra ut :)
  • Taliya
    Förstabebisen skrev 2017-12-19 23:47:04 följande:

Hej allesamman

Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.

Ååh vad kul, grattis till pojken! Visst är det din födelsedag idag?
  • Taliya
    Förstabebisen skrev 2017-12-21 11:01:09 följande:

Nä va söt att du kom ihåg det tack så jätte mycket! Inte så lyckad en dock blev en tand mindre,jag hade så fruktansvärt ont så tandläkare sa att jag fick dra ut den. Det gick jätte bra.

Ja, jag ska också dra ut en tand. Iofs är det en visdomstand, men det är inte kul, jag HATAR tandläkaren :s

Får väl säga grattis igen till att det gick bra ändå och du blev av med smärtan ;)
  • Taliya

Nämen, säg inte att vi alla är skåningar här :D haha

Jag flyttade nyligen ner till Lund från Uppsala :)

• Taliya
    Förstabebisen skrev 2017-12-23 01:24:16 följande:

Tack! Välkommen till Skåne :) Lund är en underbar stad. Jo visst var det en visdomstand,men det gick ju så fort 2 min så var den ute :) Får hoppas bebisen också har lika bråttom ut Hahaha. God jul

Tackar :)
Svar på tråden BF maj 2018