FH24 skrev 2017-12-17 10:53:30 följande:
Gjorde KUB i v.13 (12+5) :) har du gjort kub? I vilken vvecka?
Vad tur att de lyckades skjuta upp det såpass! Skönt att du får spec.mvc denna graviditet så att de kan hålla koll på tappen :)
Det var verkligen fort! måste dock vart skönt att det inte tog så lång tid? :)
Ska bli spännande att följa och se vilka datum det blir för alla! Har en känsla av att jag kommer gå över tiden (men har inget att grunda det på) :)
Ja, jag tycker att tiden fram till denna förlossning är både jättespännande och läskig. Jag trodde förra gånger att jag bara skulle åka in för en koll så jag tog till och med bussen dit! Sedan gick det ju så fort att jag inte fick någon paus mellan värkarna, det var bara jag, smärtsam och lustgasen. Skrek som £=#!×%¥¥^#! Ända fram till att epidural verkade, då kunde jag se hur många barnmorskor det befann sig i rummet ;D
Andra gången brukar ju gå fortare..:$ de sa att jag borde tälta utanför nästa gång :p
Jag skulle verkligen vilja gå igenom en liiite längre förlossning denna gång, för att liksom hinna fatta och hänga med i vad som händer. Det är ju en sån otrolig upplevelse att föda barn!
Det var så nära att det skulle bli akut kejsarsnitt också för att jagj inte riktigt vågade krysta, och epiduralen gjorde att jag inte kunde känna av rätt. Men då rusade läkaren in och sa STOPP! Blev sugklocka och två kryssningar istället:) Vill gärna prova utan epiduralen denna gång, men vill ha något när huvudet ska ut.. Ska diskutera alla val med bm.
Och jag darrade även som ett asplöv efteråt, då min kropp gick igenom otroligt intensivt arbete under så kort tid. Inga filtar hjälpte, jag frös och skaka så jag knappt kunde prata. Personalen vart tvungna att hjälpa mig till duschen där jag fick sitta på en plaststol och bli duschad med varmvatten. DET VAR UNDERBART! De fick även hjälpa mig att tömma blåsan, kunde inte kissa under första dygnet för att jag inte ens kände musklerna som man använder för att kissa (väldigt konstig känsla).
OJ! Nu blev det ju nästan en hel förlossningberättelse här.. sorry :p
Trots allt detta var det ingen sträckförlossning. Jag var glad att flickan min överlevde utan några men. Även fast de rusade iväg med henne till neo pga att hon var så tagen.
Och för att svetsa på din första fråga, Nej jag har inte gjutet kub :D