• FH24

BF maj 2018

MisseKido skrev 2017-09-08 07:56:45 följande:

Jag har typ inga symptom alls. Lite spänningar och bubblande i magen, nu är jag knappt gravidtrött heller. Vi har ju samma bf och det är så tidigt så det kan nog komma alla möjliga symptom framöver. Många vet nog knappt att dom är gravid så här tidigt :)

Tack för svaret! :D

Jaa, det det är iofs sant! :)

Bara jag som önskar tecken haha ;) Lär som sagt säkert ångra det i efterhand (a)
  • FH24
    pandoraDiem skrev 2017-09-08 07:57:16 följande:

Hej på er! Hoppar gärna in här. Och grattis till alla graviditeter! Fick ett plus på stickan imorse och känner som många andra här inne verkar känna, att det är lite tidigt att gå ut med graviditeten men skönt att ha något ställe att få prata om den :)

Kan inte riktigt ta in det än heller, första barnet tog 1.5 år av försök och nu bara 3 ägglossningar innan det gick. Känns fantastiskt. Enligt en app är bf 15 maj

Stort grattis! :D
  • FH24
    Charlieellerså skrev 2017-09-08 08:15:33 följande:

Ja, man behöver nästan känna av det för att förstå men symptomen lär komma. ; ) Tror ändå det är vanligare att börja må illa om någon vecka.

Jaa, precis haha :D

De gör nog det, bara att invänta ;)
  • FH24
    pandoraDiem skrev 2017-09-08 08:29:47 följande:

Tack! Apropå symtom känner jag inte heller så mycket. Hade inte mensen varit 2 dagar sen hade jag inte testat. Tycker det är svårt med symptom, såhär i början kan de ju vara väldigt lika menssymptom (har tappat räkningen på hur många gånger jag har trott att jag varit gravid men mensen kommit ändå). Det bästa "symptomet" sen längre fram är magen och att känna rörelser tycker jag :) så mysigt!

Jaa, precis! Molvärk och smått ömmande bröst är väl mina symptom hittills, springer på toa lite oftare också haha :)

Ååh, Kan tänka mig att det är en mysig känsla! :D
  • FH24
    JOHSTE skrev 2017-09-19 08:27:06 följande:

Hej allihopa :)

Hoppar också in här :) Plussade förra veckan, på första försöket och enligt Preglife är vi i v 6, hår in i 7 på torsdag. BF 17/5-2018. Ringde igår för att boka tid för inskrivning, 18/10 fick vi tid. Då är vi i v 11. Känns lite sent. När hade ni er inskrivning? :)

Stort grattis! :D

Jag har inskrivning nu på torsdag och då är jag i v.7 (6+3), hår BF 14maj. Är säkert olika beroende på mvc och vart man bor :)
  • FH24
    Thisdream skrev 2017-09-21 08:42:59 följande:

Jag plussade för några veckor sen. Men gick in i vecka 7 igår. ;) idag ska jag på vul för att bekräfta grav så att den sitter på rätt ställe osv. Hua vad jag är nervös. Någon som sett hjärta på vul i vecka 6+1?

Om jag räknat rätt och allt är som de ska har jag Bim 15 -16 maj :)

Ååh spännande! Jag har BF 14 maj, så är i v.7 (6+3).

Ska på inskrivning idag och ska då också se om jag kan få VUL (haft små blödningar i 1v, så lite orolig).

Tror nog att du kan se ett hjärta nu :)

Lycka till idag!! :D
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 00:03:58 följande:

Hej på er!

Ett tag sen jag skrev här men nu är det dags...imorgon,eller senare idag menar jag så är det dags för kubtest o jag är så spänd att jag inte kan somna...nervös,glad,nyfiken,rädd,allt på en gång!

Gjorde inte kub med min son så detta är nåt nytt plus att jag får se den lilla för första gången.

Om där nu är nån där inne vill säga!?

Har ni gjort kub?

Jag är i vecka 12 nu 11+3 tror jag...

Stort lycka till idag!!

Förstår din känsla!

Själv har jag mitt kub imorgon, också väldigt nervös! Är då i v.13 (12+5).

Gjorde dock VUL i v.9 (8+4) där allt såg bra ut, men ändå orolig.

Berätta gärna sedan hur det gått (om du vill förstås) :)
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 19:18:45 följande:

Hej på er!

Idag gjorde vi kub och det var så otroligt många känslor som svämmade över och när jag fick se mitt fina lilla frö sprattla med benen och suga på fingrarna kom tårarna som ett brev på posten!

Allt såg fint ut och vi fick bästa tänkbara resultat :)

Vilken lättnad jag känner nu!

Tyvärr firar sonen dagen med att bli kräksjuk :(

Hur som helst lycka till ni som nu ska få se er lilla för första gången i dagarna!

Ååh vad härligt och så gott att höra! :D

Måste vara en helt fantastisk upplevelse att få se!

Tack så mycket! Får se om jag lyckas somna ikväll, nervös inför morgondagen ;)
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 21:07:46 följande:

Det var magiskt!

Kunde omöjligt stoppa tårarna...bara 12 veckor och ändå en hel människa!

Jag önskar dig all lycka till och lite skön sömn inatt iaf!

Skriv gärna sen!

Hej igen!

Allt såg jättefint ut!

Som du sa, det var verkligen magiskt att få se den lilla sprattla omkring där inne! En helt underbar känsla :D

Fick också det bästa resultatet på kub, så skönt! :D

Ha en fortsatt fin fredag :)
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-03 19:37:20 följande:

Åh vad härligt,stort grattis!

När hade du bf förresten?

Tack :D

Jag har bf den 13e maj, när har du? :D
Svar på tråden BF maj 2018