Celegans skrev 2017-09-29 08:03:27 följande:
Ja jag försöker ha samma mindset som dig. Klart vi ska klara det! Det är ju en dag vi kommer mentalt förbereda oss på i flera månader.
Vi kommer nog att gå på vissa kurser. Dels amningskurs och en om hur man kan förebygga ryggont osv. Jag har lite dålig koll på vad som erbjuds faktiskt. Vad har ni tänkt?
Min mage börjar bli ganska svullen nu och buktar ut lite lite. Är såklart mest livmodern och typ gaser. Jeansen är obekväma. Ska bli så skönt när alla vet och man inte behöver gå runt och dölja en stor hemlighet längre.
Om jag ska vara ärlig så har jag inte heller stenkoll på vad som erbjuds. Men känns ju som om att amningskursen kan vara nyttig att gå på. Man vill ju gärna amma om man kan :) Antar att vi får reda på det på inskrivningen :)
Min mage känns också väldigt svullen. Jag kan knappt ha mina jeans längre då man är rädd att bebisen kläms där inne trots att han/hon inte är större än ett hallon.
Vi berättade för mina bröder med familjer igår. Dom blev jätte glada :) Och erbjöd båda skötbord, babynest och allt sånt som de inte har användning av längre. Själlvklart sa vi att det var tidigt att ta emot allt, men vi blev väldigt tacksamma då det tex var Hemnes skötbordet vi ändå tänkt köpa, då vi har byrå och skoskåp i den serien bl.a. Känns lite verkligare på något sätt nu när hela min familj vet om det. Säger som dig, ska bli skönt att inte dölja det längre om x antal veckor :) Nu ska vi bara hoppas att allt går bra!
Igår var även min sambos bästa vän med familj här på middag med deras deras 22 dagar gamla bebis. Man kan inte förstå vad som väntar oss. Tänk att vi båda väntar en sån liten mini-människa. En liten mini oss :)