• Tigrezzz

BF maj 2018

Preggo88 skrev 2017-09-23 19:05:57 följande:

Hej! Vilken vecka är du i?

Jag har lite molvärk, ömma bröst och är jättetrött.

Nu har jag börjat må illa också, men bara när jag är hungrig :)

hej!

Jag är i slutet av v 6...bf 20-21/5!

Man känner efter hela tiden men nu har jag faktiskt börjat känna ett svagt illamående,på gott o ont!

Vilken vecka är du i?
  • Tigrezzz
    JOHSTE skrev 2017-09-23 19:06:57 följande:

Hej!

Jag mår helt okej. Lite molvärk i magen ibland och illamående om jag inte äter ofta. Jag känner också en oro, man vill ju veta att det finns någonting som mår bra där inne :)

Vi har inskrivning om en månad. Då är vi i v 11. När fick du inskrivning?

Hej!

Mina bröst ömmar o nu i dagarna har jag börjat få lite illamående så nåt händer ju i kroppen...så konstigt att jag inte minns början på förra graviditeten.

Jag har inskrivning 3/10 så då är jag i v 8!
  • Tigrezzz
    Sw123 skrev 2017-09-23 18:31:59 följande:

Tigrezzz jag har endast lite molvärk i nedre delen av magen som kommer och går... sedan blir det ett par extra toalettbesök varje dag men annars märker jag inte av något annorlunda....

Hej!

Jag har bf 20-21/5...lite olika på mina appar.

Nu har jag börjat må illa om jag inte äter så nåt händer där inne!

O trött till tusen är jag med!

Hade du barn sen innan?
  • Tigrezzz
    Pando skrev 2017-09-24 13:20:17 följande:

Vilken vecka är du i? Jag är i v 7+6, har inskrivning nästnästa vecka. Precis i början hade jag en del symtom, jättespända bröst, metallsmak i munnen, mycket molvärk, väldigt trött osv. Men sen runt v 6 så försvann alla symtomen utom hunger och morgonillamående har smugit sig på (försvinner när jag ätit lite knäckebröd). Är så spännande att läsa om allas olika upplevelser, hur olika det kan vara, och hur lika :) Kommer vara spännande att fortsätta följa, våra symtom kommer säkert komma och gå och förändras tusen gånger om :)

Hej!

Jag är bara i vecka 6 men nu har som du säger molvärken släppt och istället känner jag av ett svagt illamående mest när jag är hungrig!

Sen är jag trött Såå trött!!!

Har du barn sen innan?

Jag har en nybliven 5 åring men det är så svårt att minnas hur jag kände med honom i tidig grav!

Spännande är det hur som helst o 3/10 har jag inskrivning!

När har du?
  • Tigrezzz
    Pando skrev 2017-09-25 19:16:24 följande:

Spännande! Då har du inskrivning två dagar innan mig, jag har 5/10 :) jag har inga barn sen innan, så det känns jättespännande och världsomvälvande. Vad härligt med en femåring där hemma, låter som en bra ålder för att få syskon :)

Det är jätte härligt med en 5 åring!

Man skrattar och sliter sitt hår om vartannat...det är full fart o mycket bus men oxå massa kärlek,en bra ålder att få syskon tror jag absolut det är,han är så klok!

Att få barn är verkligen världsomvälvande,något så stort att man inte kan beskriva det med ord,underbart och inget blir nånsin sig likt igen!
  • Tigrezzz
    BerryBerry skrev 2017-09-26 09:41:16 följande:

Här kommer en till som är beräknad (enligt app) 21 maj 2018.

Gick idag in i vecka 7

Kul,vi har samma bf!

Hur mår du,några krämpor?
  • Tigrezzz

Tips vid illamående som ofta funkar på mig...mariekex,ingefärsshot och vatten med pressad citron i samt att äta fil/yoghurt!

• Tigrezzz

Var på inskrivning idag och fick mitt bf ändrat till 20/5...blir många härliga bebisar runt månadsskiftet!

Är det nån mer här som har blivit erbjuden kubb o hur ställer ni er till det?

Vi sa att vi ville,nog mest för att få se det lilla fröet o att där växer nåt där inne,jag har nämligen fortfarande inte riktigt tagit in det tror jag...känns inte verkligt än!?

• Tigrezzz
    Svartpeppar skrev 2017-10-08 10:24:56 följande:

Hej, en till majbebis på g här, beräknad födelse 18 maj. Jag är jättenojig och orolig människa som inte vågar hoppas något än. Jag är liksom den som alltid tänker: det kommer hända mig. Jag var tom helt säker på att jag inte skulle kunna bli gravid. Men så gick det redan efter 2 månader, helt chockad. :P

Jag har bestämt mig för att göra KUB-testet och det oroar mig jättemycket just nu.

Skulle vara roligt att ha närmare kontakt med någon/några som också ska föda i maj. 

Hej!

Känner igen mig i det du skriver...jag var också orolig redan innan jag blev gravid men det gick på 3 månader...har nu bf 20/5!

Har du några symtom?

Tycker mina kommer och går väldigt,jobbigt!

Har du barn sen tidigare?

Jag har en son på 5 år...är själv 34 år och kub inbokat om drygt 3 veckor...
  • Tigrezzz

Hej på er!

Ett tag sen jag skrev här men nu är det dags...imorgon,eller senare idag menar jag så är det dags för kubtest o jag är så spänd att jag inte kan somna...nervös,glad,nyfiken,rädd,allt på en gång!

Gjorde inte kub med min son så detta är nåt nytt plus att jag får se den lilla för första gången.

Om där nu är nån där inne vill säga!?

Har ni gjort kub?

Jag är i vecka 12 nu 11+3 tror jag...

• Tigrezzz

Hej på er!

Idag gjorde vi kub och det var så otroligt många känslor som svämmade över och när jag fick se mitt fina lilla frö sprattla med benen och suga på fingrarna kom tårarna som ett brev på posten!

Allt såg fint ut och vi fick bästa tänkbara resultat :)

Vilken lättnad jag känner nu!

Tyvärr firar sonen dagen med att bli kräksjuk :(

Hur som helst lycka till ni som nu ska få se er lilla för första gången i dagarna!

• Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-02 20:06:51 följande:

Ååh vad härligt och så gott att höra! :D

Måste vara en helt fantastisk upplevelse att få se!

Tack så mycket! Får se om jag lyckas somna ikväll, nervös inför morgondagen ;)

Det var magiskt!

Kunde omöjligt stoppa tårarna...bara 12 veckor och ändå en hel människa!

Jag önskar dig all lycka till och lite skön sömn inatt iaf!

Skriv gärna sen!
  • Tigrezzz

Nu hittar jag inte min inbjudan!?

Blev inbjuden för länge sen men först nu känner jag mig redo...får kolla mailen igen...eller ni andra vad heter gruppen?

• Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-03 17:07:58 följande:

Hej igen!

Allt såg jättefint ut!

Som du sa, det var verkligen magiskt att få se den lilla sprattla omkring där inne! En helt underbar känsla :D

Fick också det bästa resultatet på kub, så skönt! :D

Ha en fortsatt fin fredag :)

Åh vad härligt,stort grattis!

När hade du bf förresten?
  • Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-03 20:01:42 följande:

Tack :D

Jag har bf den 13e maj, när har du? :D

Jag har bf 20:e enligt sista mens,18:e enligt kub så där nånstans!

Köpte min första riktiga mammaklänning igår,inte mycket det finns att välja på men den var snygg iaf!

Har sparat några byxor från förra graviditeten som det nog är dags att leta upp,allting spänner nu tycker jag fast det ser bara ut som om jag ätit för mycket kakor ;)

Syns det något på dig?

Eller er andra i tråden för den delen?
Svar på tråden BF maj 2018