Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

BF maj 2018

Stjärnfamilj skrev 2017-08-26 07:06:06 följande:

Kan du skriva till mig? Går inte att skriva till dig och skriver helst inte ut min mailadress!

Tack!

Om du trycker på nytt meddelande och skriver in hennes namn som mottagare så kan du skriva. Så gjorde jag.
  • Ciconiidae
    Längtan 77 skrev 2017-08-28 14:24:34 följande:

Ja då vet jag inte...fått mail av dig men fastnar sen på vägen..går inte

Kanske kan du bli vän med ngn som lägger till dig?
  • Ciconiidae
    Celegans skrev 2017-08-29 07:11:37 följande:

Jag avvaktar med att gå med i fb gruppen tills jag varit på UL, skriver här sålänge. :) BF 28/4, första barnet på andra försöket. Jag känner inga som helst gravid-symptom, eventuellt lite tröttare och mer flåsig än vanligt. Men det är så diffust. Jag har inte känt något illamående än så länge. Vad har ni andra för symptom? Jag blir orolig att jag typ fått ett tidigt mf, men vet inte om man då vanligtvis brukar blöda i samband med det. Eller så har bara inte symptomen trätt fram ännu. Ska försöka boka tid för ett tidigt UL för att lugna mig själv.

Jag har bf 30 april och jag känner inte mkt heller. Möjligen lite tröttare och igår kändes det som en tydlig klump i magen. Var väl livmodern som växt kanske och kändes lite konstig. Det är ganska normalt att inte känna ngt. Jag gjorde inte det första graviditeten heller mer än extrem trötthet. Inget illamående, inga cravings, inga ömma bröst osv.

Jo, jag drömmer mkt förresten.
  • Ciconiidae
    MamatillL skrev 2017-09-01 13:36:24 följande:

Emmson vilken grupp lögger du till alla i ?

Jag är admin i majgruppen den hemliga gruppen :)

Emmsonhar dock bett dig starta en egen tråd för din grupp då denna är för hennes grupp. Så det blir väldigt förvirrande att du lägger till personer som vill in i hennes grupp.
  • Ciconiidae
    5467 skrev 2017-09-01 16:12:26 följande:

MamatillL, er grupp går stt söka på samt visar medlemmarna om en klickar in på gruppens info.

Den som Emmson administrerar är sluten, hemlig och icke sökbar = går ej att se någon som helst info, medlemmar etc. för en utifrån så finns ej gruppen, det gör däremot din. :)

Ja, så jag skulle inte uppskatta att bli tillagd där utan att jag bett om det. Eftersom det går att se för andra att jag är medlem. Så det är fult att plocka mailadresser här och lägga till medlemmar som inte bett om det.
  • Ciconiidae
    Anjaheterjag skrev 2017-09-06 18:58:53 följande:

Hur kommer ni göra på era arbeten? Är rädd jag ska må illa och vara tvungen attavslöja de tidigare än jag önskar :(

Ta det som det kommer. Kanske har du ngn arbetskamrat du kan anförtro dig till? Vissa mår inte illa och då blir det inte ett problem, det är så olika.
  • Ciconiidae
    Corren skrev 2017-09-10 18:18:52 följande:

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

Det är helt upp till dig. Min mamma, pappa, syster, bror och fem vänner vet.
  • Ciconiidae

Ni som vill in i fb-gruppen kan skriva pm till mig med era e-mailadresser kopplade till facebook.

• Ciconiidae
    Frakie skrev 2017-10-12 15:46:18 följande:

Har Du fått meddelande av mig? Min FL app stängs av varje gång jag försöker skicka ett meddelande. ????

Tyvärr inte, kan du försöka genom webbläsaren?
  • Ciconiidae

Har lagt till Ericamukki och ladystardust. Ni som vill med i fb-gruppen, maila gärna då jag mer sällan läser tråden.

• Ciconiidae
    Emmson skrev 2017-10-20 19:17:27 följande:

Ser nu att många undrar om jag (ts) går att få tag i. Om ni läser det första inlägget står det att man ska skicka Pm med sin mailadress till mig om man vill bli medlem i fb-gruppen. Det går även bra att skicka till ciconiidae som också är admin :) Jag är inte aktiv här eftersom det är mycket enklare med fb-gruppen. Men jag loggar in för att läsa meddelanden. Så om ni skriver er mail här bland kommentarerna är det stor risk att vi missar det.

Alla är välkomna till gruppen :)

Jag har försökt lägga till de flesta som skrivit, men mail ger absolut bäst resultat med mig också. :)
  • Ciconiidae
    Annika01 skrev 2017-10-20 17:41:12 följande:

Jag är idag i vecka 9+2 med bf runt den 24 maj. Första barnet så det är förstås väldigt spännande och roligt!

Jag är gärna vara med i den facebookgruppen men vet inte hur jag blir tillagd. Jag har skickat meddelande till Emmson här på Familjeliv men Ciconiidae har privat profil så jag lyckas inte skriva till henne.

Min mailadress är annika_mysan@hotmail.com

Andra har lyckats skriva till mig. :/ Men du är tillagd. :)
  • Ciconiidae
    ChipsPaus skrev 2018-01-13 14:13:49 följande:

Hej alla fina gravidmammor!

Jag är helt lost i den här djungeln när det kommer till barn (första barnet) BF 30/5. Är det någon som har börjat kolla på barnvagnar, sängar osv ? Har någon tips på vad man absolut bör ha efter förlossningen ? Hur är det med ammning av bebis? Är det någon som endast tänker amma utan mjölkersättning? Och vad gäller föräldrapenning, vad är bäst - att ta ut allt eller några dagar ? Ursäkta att det blev så många frågor vet verkligen inte vart jag ska vända mig. Vore så tacksam för alll hjälp.

Det som enligt mig är ett måste inför bebis ankomst är:

- babyskydd (för att ta sig från bb, går dock att hyra)

- några pyjamas, strumpor och mössa

- blöjor

- filt

Resten är för att underlätta. De flesta kör barnvagn men vissa kör endast sjal/sele. Vissa kör spjälsäng, andra bedsidecribe och en tredje skara babynest men de föesta kör ngn kombo. Rumpan kan tvåttas direkt i handfat och smörjas med rapsolja, babyn kan bada i vasken med rapsolja. Det är liksom upp till varke fanilj vilket behov de har och hur de vill göra.

Jag har en spjälsäng sedan innan som får stå i sovrummet som fallskydd och eventuellt om barnet kan tänka sig sova där på dagen, annars blir det babynest. Jag kör babypottning så kommer förmodligen tvåtta rumpan direkt vid handfatet. Men sen har jag babysitter, vagn, musikmobil, babygym etc för att det underlättar. Brösten läckte inte sist så köper inlägg sen om jag känner att jag behöver. Amningsbh köper jag också sen när mjölken runnit till så jag vet hur stora boobsen blir.

F-penning är ännu svårare för en utomstående att svara på. Men efter att barnet fyllt 1 år så måste du ta ut fem dgr i veckan för att inte förlora SGI. Tänk också på att du har semester att ta ut om du jobbar och att spara lite semesterdagar till inskolning och f-dgr för framtiden vid t ex studiedagar. Sist tog jag ut exakt så jag klarade mig så har väldigt många dgr kvar, så denna ggn kommer jag vara mer slösaktig.
Svar på tråden BF maj 2018