Inlägg från: trollis86 |Visa alla inlägg
  • trollis86

BF maj 2018

Plussade igår och blev verkligen överraskad eftersom jag inte alls trodde jag var gravid även om vi försökt på riktigt de senaste 2 månaderna. Så bf 25 maj om allt går som det ska. Fick missfall 1 år sedan i v 12 så är nog nervös att det ska bli så igen, men har en dotter som fyller 3 i oktober så ska hoppas hon får bli storasyster denna gång ??

• trollis86

Vår 3 åriga dotter brukar vakna en gång på natten och behöver på wc, då jag stiger upp med henne och ska lägga mig tillbaka känns det som att hjärtat slår i tusen, nästan som att man skulle ha sprungit en längre sträcka. Minns att jag hade så i förra graviditeten också om jag tex själv var upp på toaletten. Någon som har samma symptom?

• trollis86
    14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

I första graviditeten blödde jag också lite en kväll, minns inte i vilken exakt vecka men var säker på att det var missfall. Det var det inte!

Förra hösten var jag också gravid, blödde lite smått i vecka 10 några dagar och såklart fanns missfall i tankarna även om jag inte trodde det var det. En kväll berättade jag det åt sambon att det kommit lite blod några dagar och morgonen efter då jag vaknade kände jag att det var mycket mera blod på gång så det var ingen frågan om att det var missfall i v 11. Så är nog verkligen lite orolig denna graviditet eftersom jag ändå började känna mig ganska säker förra graviditeten då jag kommit ända till v 11.
  • trollis86
    Charlieellerså skrev 2017-09-30 15:59:11 följande:

Jag är också väldigt illamående. Kräks någon gång per dag men mår illa i stort sett hela dagarna nu v. 7+1. Så himla trött också. Längtar också tills det vänder med illamåendet.

Första graviditeten mådde jag fruktansvärt de första 13 veckorna.. Spydde och mådde illa dygnet runt men kämpade allt för många dagar mig till arbetet, och det slutade med näringsdropp på sjukhus. Denna graviditet har jag mått bättre men nu över helgen har jag nog mått väldigt dåligt hela tiden även om jag inte spytt. Lovade mig själv att mår jag dåligt denna graviditet kommer jag inte att kämpa mig till arbete lika mycket som förra gången, det är varken bra för bebisen eller mig själv.
  • trollis86

Detta fruktansvärda illamående som började igår är jag livrädd för. Förra graviditeten började det redan v 5 och mådde illa dygnet runt till v 14. Spydde upp allt och hamnade in på sjukhus till sist. Nu är jag i 7+2 och hela helgen har jag varit sängliggandes och spytt några gånger. Finns inte så mycket att göra åt det tyvärr men ni andra som mår väldigt dåligt, har ni kunnat jobba som vanligt? Själv har jag ju inte berättat åt chefen eller kollegorna och skulle ju helst vilja vänta med det men fortsätter det imorgon som idag och igår klarar jag inte av att arbeta.

• trollis86
    Charlieellerså skrev 2017-10-08 22:16:43 följande:

Så jobbigt. Det kanske är skönt att berätta ändå så du slipper smyga om du ska jobba fast du mår så här. Jag har också ett sjukt illamående dygnet runt. I helgen har jag kräkts flera gånger per dag. Innan det bara någ on gång nu och såå. I dag provade jag postafen och det tog udden av illamåendet så på em/kväll haar set gått bra. Har tyvärr åkt på feber efter en långdragen förkylning nu så med febern kom illamåendet tillbaka. Jag skulle inte kunnat gå till jobbet ändå som jag mått i helgen . Har du provat postafen?

Fick tid till läkare nu idag så blir sjukskriven några dagar. Så jag ska nog berätta åt chefen då jag ringer henne senare idag eftersom jag misstänker det fortsätter lika som förra graviditeten. Ska prova postafen tänkte jag som är receptfritt, men något annat är väldigt svårt att få här i finland för läkare vägrar skriva ut någonting
  • trollis86
    Cookieh skrev 2017-10-09 03:35:37 följande:

Nej, jag är sjukskriven sedan vecka 8. Har ett väldigt koncentrationskrävande arbete med kollegor runt mig hela tiden och även om jag hade kunnat koncentrera mig på något annat än illamåendet funkar det inte att sitta och torrhulka framför datorn dagarna i ända. Jag berättade för chefen så fort jag fick veta att jag var gravid eftersom det fanns viss risk att samma situation som vid förra grav skulle upprepa sig. Och det gjorde den tyvärr.

Jag ska berätta senare idag också efter läkarbesöket. Jobbar på förskola med 1-2 åringar och nu i höst har det varit väldigt stressigt att ens orka med vanlig ork. så skulle inte alls fungera att må dåligt också då det inte finns tid att överhuvudtaget sitta eller gå på toaletten
  • trollis86
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:55:47 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Har mått väldigt dåligt och får inte mycket mat i mig vilket resulterat i - 5kg på 1 vecka. Sjukskriven 2 veckor till, var sjukskriven också förra veckan
  • trollis86
    Förstabebisen skrev 2018-01-22 12:18:39 följande:

Hejsan

Hur mår alla här! Själv har kg fått foglossning som heter duga är sjukskriven på heltid,mindre roligt är detta med att sitta hemma men kanske är lite förberedande innan bebisen kommer. Jag har gått upp ett par kg typ 10 hehehe. Min mage är rätt stor o bebisen har fotbollsmatch där inne,mindre skönt när han sparkar på min urinblåsa.

Hoppas alla andra mår bra här <3

Jag har också fått foglossning, en del dagar hemskt andra dagar som idag inte så mycket men tvivlar på att jag kommer överleva morgondagen i jobbet. Jobbar på förskola med 1-2 åringar och imorgon vet jag vi har många barn, idag var många lediga. Så antar det inte är många dagar innan sjukskrivning för mig heller. Hade nog hoppats/tänkt jag skulle kunna jobba till mars åtminstone för förra graviditeten 2014 hade jag bara foglossning riktigt i slutet av graviditeten men alla graviditeter är ju olika.
Svar på tråden BF maj 2018