14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:
Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.
Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.
Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?
Har någon fått missfall och hur startade de?
Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/
I första graviditeten blödde jag också lite en kväll, minns inte i vilken exakt vecka men var säker på att det var missfall. Det var det inte!
Förra hösten var jag också gravid, blödde lite smått i vecka 10 några dagar och såklart fanns missfall i tankarna även om jag inte trodde det var det. En kväll berättade jag det åt sambon att det kommit lite blod några dagar och morgonen efter då jag vaknade kände jag att det var mycket mera blod på gång så det var ingen frågan om att det var missfall i v 11. Så är nog verkligen lite orolig denna graviditet eftersom jag ändå började känna mig ganska säker förra graviditeten då jag kommit ända till v 11.