Inlägg från: Förstabebisen |Visa alla inlägg
  • Förstabebisen

BF maj 2018

Hejsan

Första barnet för mig på första försöket????

Jag har läst lite här sen dagen jag fick reda på att jag var gravid. Jag vågade inte riktigt vara med och skriva för man vet alldrig,men nu vill jag gärna dela med mig. Jag är beräknad den 19 maj enligt kub,vi har tid för uldtraljud nu på tisdag då vi också ska få reda på vad vi har bakat ihopa. Jag har hela tiden sen kub/ultraljudet i v12 känt att det är en pojke???? jag bryr mig inte alls om vilket kön det är,har bara haft det på känn.

• Förstabebisen
    Taliya skrev 2017-12-17 02:20:59 följande:

Välkommen! Och stort grattis till första graviditeten!

Jag kände mig helt övertygad på att det skulle bli en pojke sen vecka 5 ungefär. Det höll i sig riktigt starkt fram till vecka 15 ungefär. Då kände jag mig plötsligt helt "clueless".. vart på ul i fredags och hon sa att FÖRMODLIGEN är det en flicka, men var svårt att se.

Jag känner mig också superglad i vilket fall som helst :D E.m. frisk bebis e vad jag vill ha!

.

Hej Tack snälla

Ja sjukt att men kan känna något så strakt,jag hade ju blivit hur glad som helst vilket som bara bebisen mår bra. Grattis till dig o din bebis hoppas allt går bra för dig!??
  • Förstabebisen
    pandoraDiem skrev 2017-12-17 10:13:47 följande:

Åh, har också rul på tisdag :) beräknad 15e maj så typ samma som du. Spännande :)

Oj vilket sammanträffande valde faktiskt tiden lite själv,fyller år dagen där på så jag ville ha det lite som en present till mig själv dagen inna????????????????????. Jag kommer nog in här samma dag och skriver vad det blev.
  • Förstabebisen

Hej allesamman

Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.

• Förstabebisen
    Taliya skrev 2017-12-20 01:42:15 följande:

Ååh vad kul, grattis till pojken! Visst är det din födelsedag idag?

Nä va söt att du kom ihåg det tack så jätte mycket! Inte så lyckad en dock blev en tand mindre,jag hade så fruktansvärt ont så tandläkare sa att jag fick dra ut den. Det gick jätte bra.
  • Förstabebisen
    pandoraDiem skrev 2017-12-20 05:18:52 följande:

Åh vilken fin födelsedagspresent, den bästa! Grattis! Vi kollade aldrig kön men har också på känn att det är en pojke där inne :)

Tack snälla ja det var en underbar present! Bästa någonsin på mina 32 år!!!
  • Förstabebisen
    FH24 skrev 2017-12-20 06:56:10 följande:

Åh stort grattis till er båda! Så gott att allt såg bra ut!! :D

Tack fina <3
  • Förstabebisen
    Lanza2017 skrev 2017-12-20 09:34:25 följande:

Stort grattis vad kul att ha det på känn för att sen ha rätt :)) jätte grattis :))

Tack snälla känns underbart kan inte sluta lee!
  • Förstabebisen

Jag tänkte nu börja simma igen,har inte gjort det nu sen jag fick reda på att jag är gravid. Börjar inte på vattengympa för gravida förens vecka 28 ( : var bor alla själv bor jag nere i Skåne.

• Förstabebisen
    pandoraDiem skrev 2017-12-21 11:38:30 följande:

Bor också i Skåne :) i malmö

Jag är själv uppvuxen i Malmö men har precis flyttat till Råå :)
  • Förstabebisen
    hannaa2017 skrev 2017-12-21 12:11:54 följande:

En till skåning här :)

Helsingborg.

Ja det var många skåningar här själv bor jag på Råå. Flyttade hit för 6 månader sen ungefär,är från Malmö annars,dit jag pendlar varjedaga pga jobb.
  • Förstabebisen
    Taliya skrev 2017-12-22 02:28:09 följande:

Ja, jag ska också dra ut en tand. Iofs är det en visdomstand, men det är inte kul, jag HATAR tandläkaren :s

Får väl säga grattis igen till att det gick bra ändå och du blev av med smärtan ;)

Tack! Välkommen till Skåne :) Lund är en underbar stad. Jo visst var det en visdomstand,men det gick ju så fort 2 min så var den ute :) Får hoppas bebisen också har lika bråttom ut Hahaha. God jul
  • Förstabebisen

Hejsan

Hur mår alla här! Själv har kg fått foglossning som heter duga är sjukskriven på heltid,mindre roligt är detta med att sitta hemma men kanske är lite förberedande innan bebisen kommer. Jag har gått upp ett par kg typ 10 hehehe. Min mage är rätt stor o bebisen har fotbollsmatch där inne,mindre skönt när han sparkar på min urinblåsa.

Hoppas alla andra mår bra här <3

• Förstabebisen
    trollis86 skrev 2018-01-22 20:25:43 följande:

Jag har också fått foglossning, en del dagar hemskt andra dagar som idag inte så mycket men tvivlar på att jag kommer överleva morgondagen i jobbet. Jobbar på förskola med 1-2 åringar och imorgon vet jag vi har många barn, idag var många lediga. Så antar det inte är många dagar innan sjukskrivning för mig heller. Hade nog hoppats/tänkt jag skulle kunna jobba till mars åtminstone för förra graviditeten 2014 hade jag bara foglossning riktigt i slutet av graviditeten men alla graviditeter är ju olika.

Stackars dig hoppas du blir sjukskriven snart. Själv önskar jag att jag kunde jobba för jag hatar o känna mig så här hjälplös,men har man ont så har man. Jag hoppas det löser sig för dig i alla fall så du får komma hem.
Svar på tråden BF maj 2018