Celegans skrev 2017-09-24 18:02:15 följande:
Nu har de tyvärr fått förhinder att ses nästa helg, så vi får skjuta på det till helgen v41 förmodligen då jag är i v12. Känns sent att berätta för dem först då, men mkt som hänt och kommit emellan senaste veckorna, och jag vill inte berätta över telefon. Men jag vet att de kommer bli jätteglada. :)
Oj många bebisar runt er, vad kul! Blir ju jätteroligt för er bebis att ha många små att leka med, och skönt för er med många som är i er situation.
Vi vill absolut ta reda på kön. Känner att det blir överraskning nog oavsett att se vad det är för liten krabat som växt i magen 9 månader, så vi kan lika gärna veta könet innan och hinna förbereda barnrum och kläder utan att allt måste vara könsneutralt. Har ni bestämt hur ni vill göra? :) Jag har förut alltid hoppats på en tjej, men nu känner jag att både en pojke eller en flicka vore lika underbart!
Jag känner likadant. Man vill gärna berätta face to face. Och jag vill gärna berätta för mina 2 bröder samtidigt. Men det är svårt att få ihop det.
Ja! :) Super roligt med alla små bebisar och barn runt omkring. Och kul att kusinerna är så nära i ålder. Kommer att bli fina minnen vid jul, påsk, kalas, somrar osv.
Jag vill ta reda på kön. Är så himla nyfiken! Min sambo vill inte ta reda på kön. Så vi kommer inte att göra det. Känner att jag får respektera att han inte vill. Och som du säger, i slutändan spelar det ju faktiskt ingen roll, så länge barnet mår bra :) Men får man "önska" så är jag mest sugen på en grabb, sambon önskar hellre en tjejja. Men vi blir lyckliga för vad som :)
Har ni börjat att prata namn? :)