• Sw123

BF maj 2018

Tigrezzz jag har endast lite molvärk i nedre delen av magen som kommer och går... sedan blir det ett par extra toalettbesök varje dag men annars märker jag inte av något annorlunda....

• Sw123

Hej allihop! När har ni BF? Jag har 18 maj, så är nu i vecka 7 (6+0)... känns så jäkla spännande :)

• Sw123

Hej :)
    Tänkte bara höra med er, jag är i vecka 7 (6+1), för någon dag sedan slutade jag få molvärkar på dagarna och det kommer bara på kvällar och morgnar. Har fortfarande inget illamående och brösten har slutat ömma. Jag borde väl egentligen inte oroa mig då jag inte fått någon blödning eller något annat som tyder på att det är MF men är ändå orolig... är det någon som känner/känt samma sak?
    Tyvärr har jag ingen partner att vända mig till då pappan till barnet och jag inte är ett par och har dessutom vill att jag ska göra abort (vilket jag kommit fram till att jag absolut inte vill).

• Sw123
    Frekaj skrev 2017-09-27 22:41:31 följande:

Hej! Hänger gärna på i denna tråden :) Jag plussade nu ikväll efter att ha kämpat i ett år! :D Har PCO men lyckades bli gravid på egen hand tillslut. Är helt överlycklig!!!

Grattis :) vad kul!!
  • Sw123
    Villfly skrev 2017-09-28 09:48:42 följande:

Hej. Plussade förra veckan. Bf 6 maj enligt appen. Trodde inte jag va gravid då jag hade en nidblödning som jag trodde var sparsam mens och ej sex efter det. Så vart lite chockad. Har en 2,5 åring redan, med henne hade jag en liten nidblödning.

Tyckte att jag började må dåligt och fick avsmak för kaffe och snus(snusa en dosa om dagen normalt) så testade och vart ett starkt plus! Jag mår fruktansvärt illa. Får kväljningar hela tiden och måste proppa i mig nåt för att må bättre, inte spytt än men kommer nog snart känns de som. Men mår bra mycket mer illa än med dottern. Tycker jag sväller upp snabbare nu också. Bara v 9 och kan inte knäppa mina jeans, med dottern märktes det inte på magen förs en vecka 16 ca. Har hört att man blir större med andra barnet.

Läser i tråden att många gör UL tidigt i graviditeten, lite nyfiken på varför? Är det rutin i eran kommun? Eller begär ni det? Här får man första UL först runt v 17-18. Har inskrivning hos BM 31 Oktober, även detta sent jämfört med vissa andra... Här är det v 12 för inskrivning.

Grattis vad kul :)
    Jag vill göra tidigt UL för att se om den lever. Är orolig för att den inte gör det. Ska träffa BM i morgon och rådfråga om var man kan gå och göra det någonstans :)
Svar på tråden BF maj 2018