Inlägg från: Babyverkstaden2017 |Visa alla inlägg
  • Babyverkstaden2017

BF maj 2018

Hoppar in här!  Första barnet, mycket efterlängtat! Nu ska jag försöka att njuta och inte oroa mig för något! :) För mig känns det precis som stt jag ska få mens, fast den kommer ju inte så klart. ^^ Vi vill också vänta med att berätta, så jag får väl skriva av mig här. Någon som har något bra BOKTIPS? Vill läsa på om allt!

• Babyverkstaden2017

Kan jag få ventilera lite oro? Plussade med CB digital (1-2 veckor) på morgonen och kvällen i torsdags. Nu när jag gjorde en rsfu-sticka (vanlig) så visade den ingenting. Rsfu visade heller inget morgonen när jag sedan plussade med CB. Kan jag ha för låga hcg-nivåer för rsfu fortfarande?? K

• Babyverkstaden2017
    Preggo88 skrev 2017-09-08 17:55:36 följande:

Grattis till plusset! :D

Har också BF 14 maj. Har inte heller några direkta symptom, men det återstår att se :)

Jag har också 14 maj! Har väldigt svullna bröst men så har jag också a-kupa från början så jag antar att de kommer att få jobba lite! ;)
  • Babyverkstaden2017
    josefinost skrev 2017-09-09 06:45:25 följande:

RFSU är vad jag hört väldigt sega så hcg kan fortfarande vara lågt. Det ända du kan göra är att avvakta och testa igen om ett par dagar om du ska testa med RFSU eller testa igen med samma märke på testet som du fick plus på först . Personligen blir jag knäpp på detta testande, jag hade stickor kvar från när jag plussade och tänkte jag skulle testa för att se om strecket ökat i styrka.

Igår var det svagare än förrgår, jag blev helt knäpp i huvudet och var säker på att något nu är fel och testa säker 5gånger igår. Men saken är den att jag fortfarande är innan bim och hcg nivåerna är forfarande låga så allt jag äter, dricker påverkar ju styrkan på strecket. Nu fick jag tillslut ett lika starkt streck som dagen innan och testen är nu slut så nu ska jag bara vara gravid ett tag och testa med digitalt i slutet av nästa vecka

Tack för lugnande ord! :) Testandet håller också på att göra mig lite knäpp! Det är ju svårt att ta in att man är gravid, jag kommer nog inte vara helt lugn tills jag får se barnet på ultraljud! ^^
  • Babyverkstaden2017
    Saandie skrev 2017-09-09 09:50:45 följande:

Jag känner precis samma sak!! Har så många tankar och frågor, som jag inte ens tänkt på tidigare. Jag tror inte jag har förstått att JAG ska bli mamma. Kommer också bli lugn först vid ultraljudet :( Har du berättat för släkt/nära än?

Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi plussade, ett par vänner vet (då vi äter middag med dem och jag inte ville ljuga om varför jag inte dricker, det är ju rätt uppenbart.) Nu ångrar jag att vi berättade så tidigt, mest för att det vore jobbigt att tvingas hantera inte vår utan även andras besvikelse om något händer, men jag var ju bara TVUNGEN att ringa mamma! ;)
  • Babyverkstaden2017

Hej, är det någon av er som utsatts för passiv rökning? Googlade nu och hittade artiklar om att det ökar risken för MF. :( Satt på middag i kväll där folk rökte inomhus, först när jag kom hem slog tanken mig att det kanske är väldigt olämpligt?! Det var verkligen flera timmar också!

• Babyverkstaden2017
    Charlieellerså skrev 2017-09-10 08:08:06 följande:

Att sitta några timmar en kväll tror jag inte spelar in men om man lever med någon som röker och du utsätts för set under längre tid tänker jag att det kan påverka. Har inga vetenskapliga belägg för det men tror att en kväll är för kort stund ändå

Ringde vårdguiden och de sa samma sak! Ingen fara men att jag skulle säga till i framtiden eller lämna rökiga miljöer! Är först med barn bland vännerna så det är liksom ingen som har någon koll :/ Happ, då har man ringt babyns första vårdsamtal :) Redan orolig mamma! :)
  • Babyverkstaden2017
    Celine123 skrev 2017-09-10 08:01:58 följande:

Hej,

Jag fick precis reda på att jag är gravid. Jag är beräknad i slutet av mig men får veta mer exakt när jag träffar barnmorskan????

Grattis! :D Jag fick reda på mitt BF när jag ringde för att skriva in mig på MVC, de frågade bara efter sista mens. Men exakt ålder ser man väl kanske på första ultraljudet?
  • Babyverkstaden2017
    14163 skrev 2017-09-10 08:50:23 följande:

Hoppar in jag me bf mitten på maj om allt går som det ska<3 min första graviditet. Någon av er som sovit dåligt redan nu? Vaknar mycket både för att kissa men även för jag drömmer och vaknar tidigt och har svårt att somna om, som att kroppen är orolig liksom..

Samma! Kissar jämt, känner mig också törstig vilket driver det hela. I natt kanske jag somnade vid 03.30(!) men jag tänker att det inte gör så mycket, jag går och lägger mig ett par timmar på dagen bara.
  • Babyverkstaden2017
    pandoraDiem skrev 2017-09-09 12:39:20 följande:

Förstår dina tankegångar. Första gången jag blev gravid valde vi att inte berätta för de närmaste. Fick sedan utomkveds och då kändes det konstigt att inte säga något till mina föräldrar då jag gick opereras. Just då önskade jag att jag berättat om graviditeten för att slippa berätta efter operationen att jag varit gravid men tyvärr inte var det längre. Så nu tänker jag lite att det känns bra att berätta för dem man skulle vilja ha som stöd om det inte går som tänkt.

God poäng - Det var väldigt sant, det är klart man också skulle vilka ringa om något större händer eller går fel!
  • Babyverkstaden2017
    Tigrezzz skrev 2017-09-18 10:39:21 följande:

Stort grattis alla!

Jag har fortfarande svårt att ta in det o känner ju knappt nåt!?

Härligt verkar bli många majbebisar iaf!

Jag känner ingenting! Är vecka 6 enligt NaturalCycles och vecka 7 enligt barnmorskan. Hade ömmande bröst i början men nu har det nästan lagt sig helt. Det enda som får mig att känna mig gravid är att NC fortfarande visar att jag har hög temperatur i kroppen. Det här låter knäppt men jag önskar nästan MER symptom så att man kände sig ordentligt gravid!
    Kanske blir det först verkligt när man börjar få lite mage!
  • Babyverkstaden2017
    Tigrezzz skrev 2017-09-18 16:55:48 följande:

Hej!

Har precis gått in i v 6 tror jag och ja jag är fruktansvärt trött om kvällarna men annars är det som vanligt typ,mina ömma bröst har också lagt sig så det känns konstigt!

Minns inte hur det var förra gången såhär tidigt!

Har du barn sen innan?

Inga barn så detta är första gången för mig! Skönt att höra att inte alla har jättetydliga symptom. Tröttheten för mig går lite upp och ner, ska jag funka på jobbet är det tidigt i säng som gäller! Har också blivit förkyld och det går inte riktigt över, läste någonstans att sämre immunförsvar också kan drabba en!
  • Babyverkstaden2017
    JOHSTE skrev 2017-09-19 08:27:06 följande:

Hej allihopa :)

Hoppar också in här :) Plussade förra veckan, på första försöket och enligt Preglife är vi i v 6, hår in i 7 på torsdag. BF 17/5-2018. Ringde igår för att boka tid för inskrivning, 18/10 fick vi tid. Då är vi i v 11. Känns lite sent. När hade ni er inskrivning? :)

Jag har BF 14/5 och inskrivning 18/10 precis som du! Tyckte också att det kändes sent men de hade inga tider innan, tydligen föder alla barn i april och maj :)

Funderar om jag borde ringa och be om ett tidigt ultraljud, skulle så gärna vilja se att bebisen finns där! Orka vänta mer än en månad till?
  • Babyverkstaden2017
    Thisdream skrev 2017-09-22 10:40:51 följande:

Tyvärr varade inte min lycka.. Dom kunde inte se nått all än på ultraljudet.. där finns inget graviditet.. Så nu ska jag vänta på att missfallet ska starta :(

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!
Svar på tråden BF maj 2018