• Corren

BF maj 2018

Hej hej!
    Plussade med första barnet igår, men har väl hunnit smälta det idag efter några månaders tårar och negativa test. Dock fortfarande svårt att inse att jag också kommer få uppleva bebislyckan nu haha!
    Har BF runt 22 Maj 2018 i alla fall

• Corren

Då kan jag passa på att fråga vad ni anser om en sak. Jag är ju endast 22, fyller 23 i höst så är både väldigt ung och känner mig lite vilsen haha nu när det är första barnet. Jag tänkte ju såklart vänta med att berätta för vänner och kollegor tills längre fram.

Men så tänker jag mycket på mamma. Hon är en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan att jag pratar med henne. Kan det vara bra att berätta för henne redan nu? Känner att som ung och nybörjare kanske det kan vara skönt med lite tips och stöd från mamma och inte bara min älskade sambo?

• Corren

Berättade för mamma, det första hon sa var "jag visste det!!!" Hon hade haft det på känn länge haha. Hon blev sååå glad och sa att det var skönt att hon vet för då kan hon finnas till i alla lägen! Så det var skönt att mamma & styvpappa vet nu!

• Corren

Ni som har varit gravida innan (BF första barnet 21/5) hur har ni liksom lättast tagit er igenom dessa första 12 veckorna? Jag tycker det är riktigt jobbigt att gå runt och tänka på det och vill bara att veckorna ska gå. Vet att man ska försöka ta det som det kommer och leva i nuet men ändå, någon som har tips? Kram på er!

• Corren
    Tigrezzz skrev 2017-09-15 18:13:35 följande:

Hej Corren!

Jag har oxå bf 21/5 enligt 1177...

Testade i tisdags och kan säga dig att det är svårt även här!

Jag har inte haft jätte mycket symptom,mer lite vagt men när jag vaknade imorse och brösten inte ömmade längre blev jag orolig direkt.

Det är nog så det är helt enkelt att vara mamma och blivande mamma!

Trots att jag väntar barn nr 2 så vet jag ärligt talat inte hur man gör för att inte oroa sig!

Minns faktiskt inte riktigt hur jag kände med min son(han är 5 år nu)

Vet att jag var orolig då oxå och gjorde ett vul i v 7-8 för att jag oroade mig för utomkveds då jag hade ont i vänstra sidan av magen...bm som gjorde det då på kk suckade lite och sa att det var tarmarna!

Tickande hjärta o litet frö där inne...

Hur som helst så får man väl bara försöka sitt bästa att njuta...vi är ju faktiskt gravida!

Har ni försökt länge?

Så kul att vi har BF samma dag!

Ja jag är också lite orolig för utomkveds då jag har känt av på höger sida hos mig, men barnmorskan sa att det kan vara ligamenten i livmodern eller annat så ska inte oroa mig, utan det brukar vara normalt. Jag har jobbat på Kvinnoklinikens Operationsavdelning så tyvärr har jag sett mer av det som går fel än det som går rätt så är nog mycket därför!

Rent officiellt så blev vårt lilla frö till på andra "riktiga" försöket. Vi hade väl skyddat oss lite sådär till och från Mars men det "råkade" aldrig bli något så var helt säker & orolig över att jag inte kunde få barn. Är en väldigt orolig själ haha! Men så blev det semester, jag kopplade av så sa det pang, fortfarande i chock haha!
Svar på tråden BF maj 2018