BF maj 2018
Hej!
Hoppar gärna in här. Om jag tror rätt så är BF runt 17 maj. Går gärna med i FB-gruppen lite längre fram i graviditeten. Tills dess hänger jag här :)
Kul och följa alla.
Hej!
Hoppar gärna in här. Om jag tror rätt så är BF runt 17 maj. Går gärna med i FB-gruppen lite längre fram i graviditeten. Tills dess hänger jag här :)
Kul och följa alla.
Gick in i v. 5 idag. Fler än jag som känner molvärk? Man blir ju supernojig för minsta lilla.
Hej vill också vara med här i gruppen! Plussade förra veckan och är hittills beräknade till den 3 maj! :D
Lilla Knoppen (som jag kallar hen) är inte planerad men lika älskad ändå. Det här blir vårat första barn och vi har varit ihop i fyra år. Jag är 27 och han blir snart 29 år :)
Hej tjejer!
Jag plussade för några dagar sedan.
Med mina uträkningar är jag i vecka 5. Bf maj -18 :)
Men, är det någon mer som har en väldig mensvärk till och från? Inget blod eller så. Imorse vaknade jag av hugg på vänstra sidan. Är så jäkla rädd för missfall.
Är detta normalt? "/
Jag träffade barnmorskan idag för ett cellprov, och hon sa att de förmodligen var växtvärk och muskler som töjs. De är de "tysta" man ska vara nojig för enligt henne :)
Hej!
Jag är i vecka 7. Bf 13 maj enligt preglife.
Ska till barnmorskan nästa måndag i vecka 8. Är det vanligt att man får göra vul? Gör man ultraljud vid kub test? Känns oerhört lång tid att vänta tills rul i vecka 18-20 om det är då man får se bebisen för första gången.
Någon mer än jag som lider av extremt illamående?
Har legat med huvudet i toaletten i två veckor nu. Får springa ut från möten på jobbet för att spy. Borde kanske vara hemma lite mer men känner mig dum, 9 veckor gravid och redan ett vrak, haha:)
Har dock kommit på att om jag äter ngt var 30min känns det bättre, börjar bli sjukt trött på snacks :D
Hej!
Mitt illamående har ääääntligen lättat, mår mycket bättre än på länge! :) Är i vecka 16 nu. Känner att jag äntligen kan få njuta av att vara gravid. Mår såpass bra att jag och sambo har vågat boka babymoon semester i december.
Har känt fladder i magen som jag tror är bebisens rörelser.
Magen har börjat växa och jag har köpt mina första par mammabyxor. Väntar första barnet, allt är så nytt och spännande nu :)
Vi har gjort NIPT och allt såg bra ut. RUL den 14e december. Som man längtar!
Är också nyfiken på hur det går för er andra i denna tråden. :)
Hej!
Kul att höra om andras upplevelser! :D Vad skönt, samma här! Mycket av illamåendet försvann runt v.13. Är också i v.16 nu och väntar mitt första barn :) jaa, visst är det skönt att få njuta lite nu! Tycker jag ni gjort rätt i !
Ååh, så spännande med rörelser, längtar tills den dagen jag får känna den lille i magen! Hoppas inte det dröjer allt för många veckor haha :D (känner efter hela tiden haha)
Jaa, nu kan jag knappt dölja magen längre. Växt mycket sista tiden, så nu är det mammakläder som gäller även här. Tycker dock det är så svårt att hitta!
RUL nästan samtidigt då, Har fått tid den 15e :D
Kul med lite liv i denna tråden! :)
Jag har också RUL denna veckan på torsdag. Längtar såå.
Ni får alla skriva och uppdatera hur RUL går för er och om ni får veta kön. :)
Jag har känt små buffar och fladder sen v. 16 och känner mer och mer nu. Mest på kvällarna när man vilar i soffan känner jag att det rör sig där inne emellanåt. Mysigt :)
Kan också tro att jag känner av bebisen lite ibland, nästan som att det bubblar i magen emellan åt :) så svårt första gången att veta vad som är vad dock, haha! :)
Jag kommer precis från RUL och allt såg fint ut. Är överlycklig just nu! Så himla fint att få se den lille där inne. Fick se så mycket!
Vi väntar en liten flicka. :) är i vecka 19 och är beräknade 11 maj.
Lycka till alla ni som har RUL imorgon och nästa vecka! :)
Ha en fin dag!
Jag känner bebis!!! Äntligen :) Å nu e jag säker, kanske gillade chokladmjölken jag drack tidigare under kvällen hehe
Gjorde en stor kopp hemmagjord varm choklad, tog en dusch och sen, när jag satt och lyssnade på makens pluggsnack, så plötsligt! Buffar! Inte bubbel eller fjärilar, utan riktiga små buffar =D
Jaa, överlycklig är jag och superexalterad inför morgondagens ultraljud! ???
Lycka till du med FH24!
Ååh vad roligt att läsa! Så gott att allt såg fint ut! :D en magisk känsla att få se den lilla!
Ser fram emot RUL imorgon :D
Hej på er!
Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D
Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D
Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D
Fantastisk start på helgen! <3
Rul idag och allt såg bra ut, så lycklig nu :) fick behålla bf från kub (15e maj) annars hade det nog flyttats bak någon dag.
Hej allesamman
Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.
Jag tänkte nu börja simma igen,har inte gjort det nu sen jag fick reda på att jag är gravid. Börjar inte på vattengympa för gravida förens vecka 28 ( : var bor alla själv bor jag nere i Skåne.
Bor också i Skåne :) i malmö
Hur går det för alla? :) Hur mår ni?
Själv börjar jag få nåt djävulskt ont i rygg och höfter. Magen är ofta spänd och hård efter ansträngning. Jobbar heltid med ett aktivt och stundtals tungt arbete. Tror inte jag kommer hålla för det länge till. Ryggen tar kål på mig, kan knappt gå i slutet av dagen.
Hoppas innerligt att jag blir sjukskriven snart på deltid åtminstone. Står knappt ut nu.
Tycker det är förfärligt att man inte kan söka graviditetspenning tidigare än 60 dgr innan beräknad förlossning. Det är ju så individuellt hur kroppen klarar den belastning som en graviditet innebär.
Är det ngn mer som ska söka graviditetspenning?