• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Emmson
    smlund skrev 2017-08-19 14:31:14 följande:

Jag plussade i förrgår och enligt min har jag bf 27/4 :)

Vad kul! Jag har också 27/4 som bf men tror det kommer flyttas till några dagar senare. Första barnet?
  • Emmson
    beckzz skrev 2017-08-19 15:28:53 följande:

Plussade iförrigår. Har BIM idag. Har en 1,5 åring som blev till via ivf. Denna gången har vi provat med hormon tabletter och sprutor, och det tog sig :) nu är jag bara vääääldigt nervös för MF, haft det två ggr tidigare. Vad har ni för symptom?

Jag har samma symptom som vid mens, ömma bröst, molvärk och väldigt nummer 2 nödig ???? Fler som har det så?

Jag har också en 1,5åring. Det här är min andra graviditet och känner mig lugn än så länge! Men såklart orolig för missfall. Vad skönt att ni inte behövde genomgå ivf igen :)

Jag har inte så många symptom ännu, lite ömma bröst, andfådd och väldigt hungrig. Räknar med att illamåendet kommer om några veckor.
  • Emmson
    Emma1988 skrev 2017-08-19 16:21:07 följande:

Jag plussa idag. Är beräknad till den 27/4 . Men räknar med en maj bebis ! Hade varit kul med en fb grupp sen ????

Håller med, det är lättare att använda sig av en grupp. Tänker mig en hemlig så man inte behöver oroa sig att ens vänner ser :) Jag tänkte att set får droppa in lite mer folk här först.
  • Emmson
    Liafiaa skrev 2017-08-19 22:14:52 följande:

Hej! Plussade precis, har olika bf enligt olika sidor. Men mellan 30/4-6/5 här :)

Väntar andra barnet och vill gärna hänga på en grupp på Facebook sen :)

Grattis till dig också! Några symptom? :)
  • Emmson
    Liafiaa skrev 2017-08-20 12:26:05 följande:

Tack och Grattis själv :)

Illamående imorse, tänkte åh nej, nu är jag väl magsjuk.. och sen kom jag på att jag är ju gravid. Haha! Lite ömma bröst och molvärk. Märks knappt.

Även om det är min andra gång så minns man inte så mycket :P

Känner du dig gravid? :)

Okej :) Jag har ömma bröst, hungrig och andfådd. Det är också min andra gång, mådde väldigt illa förra gången så jag väntar på illamåendet, men hoppas verkligen jag slipper det! Jag hade glömt bort hur det var att vara gravid men jag börjar påminnas om det mer och mer. :P
  • Emmson
    Magdalena90 skrev 2017-08-20 20:49:59 följande:

Så, nu kom bilden med ????
    Det är positivt! När jag testade med sticka var mitt mycket svagare än så till och med. Testade med clearblue och då var det starkare :) Grattis! När blir bf?
  • Emmson
    Magdalena90 skrev 2017-08-20 21:09:46 följande:

Åååh!!!! Blir ju helt tokig av glädje, ska bli så spännande och ta test imorgon bitti, lär väl synas mer då? Det blir BF 4 maj enligt uträknaren :) hihi! När har du bf?

Så himla roligt! Jag har bf 27/4 men tror jag kommer bli flyttad till lite senare.

Det är nog lite starkare imorgon :) Har du barn sen innan eller är det första?
  • Emmson
    Magdalena90 skrev 2017-08-20 21:53:08 följande:

Jätte grattis till dig!! :D Det är vårt första och det tog 5 månaders mysande innan detta svaga plus, hoppas innerligt det fortsätter åt rätt håll! Är det ditt första med eller har du fler godingar hemma? :)

Tack! Det blir vårt andra barn :) Det tog fem månader för oss också! Visa gärna testet imorgon :)
  • Emmson
    Magdalena90 skrev 2017-08-20 22:10:49 följande:

Men vilket sammanträffande :D åh det gör jag absolut! Så spännande alltså, det är ju bara 9dagar efter äl idag, att man redan kan se på ett test är ju otroligt! Hur många dagar efter äl började du skymta pluset?

Det är häftigt, och stickorna visar svagare än "riktiga test". Jag började se vid 11-12 dagar efter äl. Men då var det så svagt att man behöver riktigt tränat öga för att se :P det var inte någon ändrad färg utan bara en annan struktur där strecket ska vara. Ett dygn senare kunde jag se ett väldigt svagt men tydligt plus på clearblue. Hoppas bilden kom med nu!

Svar på tråden BF maj 2018