Inlägg från: Anjaheterjag |Visa alla inlägg
  • Anjaheterjag

BF maj 2018

Hej jag har plussat och vill gärna hänga med

Er här. Har ett barn sedan innan. Hoppas detta ska gå bra. :)

• Anjaheterjag
    Celegans skrev 2017-09-03 08:06:09 följande:

Många verkar lämna FL gruppen och skriver i FB gruppen istället, men jag gör som du och avvaktar några veckor. Jag har varit gravid i precis 6 veckor nu med bf 28/4. Första barnet. :)

Har du något barn sedan tidigare? Har du börjat känna några symptom mer än att du vaknar tidigt? Jag känner väldigt lite symptom ännu, förmodligen mer trött och främst på dagen och kvällen. Vaknar lite tidigare än vanligt på morgonen. Halsbränna ibland och får springa upp och kissa nästan varje natt. Tyckte att illamående kickade in igår eftermiddag men det var inte i samband med någon måltid och försvann efter någon timme. Jag önskar jag fick tydligare tecken på att jag är gravid. Det känns så långt borta med UL vecka 12.

Vill också avvakta fb grupp och pratar gärna med er som är kvar här :)
  • Anjaheterjag
    Celegans skrev 2017-09-03 10:22:29 följande:

När är beräknad bf för dig? :)

Omkring 5/5 dudå? Hur mår du?
  • Anjaheterjag
    Celegans skrev 2017-09-03 15:45:38 följande:

Spännande, grattis! Jag är beräknad 28/4. Jag har fram till nu mått väldigt bra. Lite ovanligt trött bara och halsbränna. Brösten är lite ömma. Men börjar må lite illa. Får se om det kommer intensifieras kommande tiden. Hur mår du?

Jag har ömma bröst men mår inte illa än. Man väntar nästan på det som en bekräftelse.
  • Anjaheterjag

Hur kommer ni göra på era arbeten? Är rädd jag ska må illa och vara tvungen attavslöja de tidigare än jag önskar :(

• Anjaheterjag
    Silvercat90 skrev 2017-09-07 16:55:25 följande:

Tack för era svar ang endo och pcos! Jag ska försöka att släppa de negativa tankarna och tänka positivt. :)

Någon annan som också har extremt illamående? Undrar vad man ska säga till kollegorna, de kommer inte att köpa att jag har flera veckors magsjuka. Haha

Mår lite illa men är också orolig för vad man ska säga till kollegor!!!
  • Anjaheterjag

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

• Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-08 21:43:58 följande:

Så kände jag verkligen under min förra graviditet! Jag fick sedan en graviditetsdeppresion och förlossningsdepression utav de tankarna. Såndet är bra att ventilera dessa tankar! :) För oss är det nog lite så än tyvärr storasyster önskade att hon vore ensambarn. Undra hur hon kommer att ta ytterligare ett syskon..

Hur gammal var din första när hon blev storasyster?
  • Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-09 08:12:51 följande:

Hon var nästan 3. Men jag tror att det hör till ovanligheter att barn inte vill ha syskon. Ibland säger hon att hon vill ha sin bror för vem skulle hon annars bråka med... :P Du ska se att det går bra! Hur långt kommer ni ha emellan?

Min kommer vara nästan 4 år. Önskar sig inget syskon nu men hoppas det ändrar sig.
  • Anjaheterjag
    Archimedes skrev 2017-09-09 10:21:58 följande:

Det kommer att gå bra ska du se :). Båda mina säger nu att de vill ha en bebis fast det där svänger ju alltid. Vi har dock inte sagt något än till dem. Tänkte vänta till efter kub minst. När har ni tänkt berätta?

Hur gamla är dina barn? Vi väntar nog ett bra tag till.. helst efter ultraljudet kring vecka 18, då känner man sig lite tryggare med att allt är "bra" och ett barn kan ju berätta på förskola och till grannar så det känns bäst då egentligen till de man ej känner riktigt..
Svar på tråden BF maj 2018