Inlägg från: Schweizaren |Visa alla inlägg
  • Schweizaren

BF maj 2018

Hej alla fina blivande mammor,

Kul att läsa om er andra! 

Jag tog 2 st graviditetstest fr olika märken igår (ett vid 17.30 och ett vid 00.30 ungefär) båda visade plus efter typ 20 sek. Detta måste ju betyda att jag är gravid?!
    Jag är så skeptisk och orolig att jag ska vara glad för ngt som inte finns... Vi började "försöka" i samband/efter med min senaste mens och nu är jag tydligen redan gravid. Vågar inte tro på det!

Jag blir också knäpp på mig själv för jag har aldrig hållit koll på min mens, den har liksom kommit när den har kommit och jag tror att jag har en relativt lång cykel (typ 30 dagar el dyl). Kommer de att skälla på mig på BVC att jag inte har hållit koll? 

Kan ngn hjälpa mig med uträkningen av veckor? Jag fattar inte..
    Sista mensens första dag var 24 eller 25 Juli (som sagt, jag antecknar aldrig) och sista dagen av mensen var 29 juli. är jag i vecka 4+5 då? 

Var rädda om er!

• Schweizaren
    FrökenJ90 skrev 2017-08-27 12:35:47 följande:
    Grattis :D Jag hade också min senaste mens med start 24 juli. Använder Nc så vet att jag hade äl på dag 18 så jag är på 4+3 idag :)
    Gravid med första barnet - Bf maj 2018
    Tack???????? då är vi nog på samma dag! Så spännande! Är det ditt första också?
  • Schweizaren
    FrökenJ90 skrev 2017-08-27 13:01:47 följande:
    Ja det blir första barnet! Då borde vi ha Bf samtidigt. Kul :D Var bor du?
    Jag bor i Zurich, Schweiz. Men det känna roligare att vara med i svenska gravid-trådar än de som finns här nere! Var bor du? När tänker du ringa vårdcentralen och skriva in dig?
  • Schweizaren
    FrökenJ90 skrev 2017-08-27 13:12:42 följande:
    Oj, jaha ^^ Det förklarar ditt nickname ^^ Jag bor strax utanför Göteborg. Jag ringde i fredags och ska på hälsosamtal om ca två veckor. När tänker du ringa?
    Jag vet inte... känns så tidigt men samtidigt verkar det ju som att alla härinne kör på så jag antar att jag ringer imorgon. Måste även kolla med min försäkring hur det funkar.

Så spännande! Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det än :O
  • Schweizaren
    FH24 skrev 2017-09-08 07:25:46 följande:

Hej på er! :D

Tänkte höra om det är någon här inne som ännu blivit illamående och i vilken vecka startade det ? Är idag i v.5 (4+4) och känner inte av något illamående.

Önskar nästan att jag hade det så att man kunde veta att allt är bra, då mina symptom är rätt få haha. Antar dock att jag kommer få ångra att jag sagt det när det slår till (a)

Jag har kommit på i efterhand att jag var åksjuk ganska mkt de första veckorna av graviditeten (utan att jg visste att jag var gravid). Jag kan inte längre använda mobilen på tåget eller bussen pga åksjuka. Har inte varit så innan.

Igår spydde jag första gången, vecka 6+3, och mår illa lite varje dag nu. Har även problem att skrolla för mkt på datorn eller telefonen, blir illamående av det. Jobbigt när man försöker få ngt gjort på jobbet... :)
  • Schweizaren

Finns det ngn majgrupp som inte går vidare till en facebookgrupp? Vill gärna vara med och diskutera men känns som det mest är emails här som ska läggas till i facebookgruppen.

• Schweizaren
    PeanutPerfect skrev 2017-09-19 07:43:59 följande:

Hej! Grattis till er!

Jag fick ett + förra veckan. Jag var länge misstänksam men fick negativt på de andra testen. Vi tog ett clear blue istället och fick ett svagt +. Jag var förvirrad i några dagar men såg hur min pojkvän lyste upp och var redo. Han har en son på 5 år. Så har redan fått prova på Familje livet. Är också pedagog så känns som jag är redo. Jag känner lite illa mående och mina bröst gör såååååå ont ???? Jag har någon konstig spänning i magen. Mina magmuskler har träningsvärk någon annan som känner så? Men jag är så förväntansfull men rädd så klart. Jag fick ett missfall i början på detta året. Men jag kände inte riktigt för att bli förälder då. Jag och min kille har varit tillsammans i 9 månader.

Så roligt, grattis!

Jag har också haft träningsvärk i magen i några veckor. Nu börjar jag dock fundera på om det är för att jag har spytt så mkt.. går in i vecka 8 idag och har spytt 3-4 ggr per dag i mer än en vecka. Börjar bli rätt kämpigt!

Ska på första kontrollen imorgon och hoppas få några illamående-tabletter. Någon som har erfarenhet av såna? Kommer de med biverkningar?
  • Schweizaren

Wiehoooo, idag såg vi ett tickande hjärta och en liten liten liten kropp på ultraljudet. Vecka 8+1, jag hade räknat rätt:)

17mm lång kropp. Så härligt att allt illamående är för ngt gott, nu spyr jag gärna dagen lång!

• Schweizaren

Någon mer än jag som lider av extremt illamående?
    Har legat med huvudet i toaletten i två veckor nu. Får springa ut från möten på jobbet för att spy. Borde kanske vara hemma lite mer men känner mig dum, 9 veckor gravid och redan ett vrak, haha:)
    Har dock kommit på att om jag äter ngt var 30min känns det bättre, börjar bli sjukt trött på snacks :D

• Schweizaren
    hannaa2017 skrev 2017-09-30 12:59:08 följande:
    Jag har också mått fruktansvärt illa i 2 veckor. Är i vecka 8, 7+5. Har varit hemma från jobbet båda veckorna. Fick lergigan utskrivet och det hjälper mig bra. Fick inte behålla mat eller vatten förut. Livet bara försvann från mig. Längtar så fruktansvärt tills det vänder och man kan börja njuta av graviditeten. :) Kämpa på.
    Jag fick också lite olika saker utskrivet men sen sa en annan läkare till mig att det alltid är bättre att inte ta ngt. Så efter det har jag varit lite restriktiv. Jag äter ingefäratabletter, nackdelen är dock att de ger lite halsbränna. Bättre än att spy dock:)

Känns dock som att det börjar bli lite bättre, startar inte varje dag men en spya längre:) som sagt, små matintag hela tiden verkar hjälpa.
  • Schweizaren
    Charlieellerså skrev 2017-09-30 15:59:11 följande:
    Jag är också väldigt illamående. Kräks någon gång per dag men mår illa i stort sett hela dagarna nu v. 7+1. Så himla trött också. Längtar också tills det vänder med illamåendet.
    Det satte igång för mig runt vecka 7 och har hållt i sig sedan dess. Jag inbillar mig dock att det har varit bättre de sista 4 dagarna (9+5 idag). Värst är natten, runt 3am börjar jag må dåligt och ligger och vrider mig i sängen. Har börjat ha ett knäckebröd på nattduksbordet och tar en tugga av det mitt i natten (inte jättegott..). Känns liksom som att magen är 'tom' och att jag blir illamående av det.
Svar på tråden BF maj 2018