BF maj 2018
Idag plussade jag :D Äntligen! Beräknad Bf 30/4 :D
Idag plussade jag :D Äntligen! Beräknad Bf 30/4 :D
Skrev fel datum. 3/5 är beräknad dag.
Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)
Hej alla fina blivande mammor,
Kul att läsa om er andra!
Jag tog 2 st graviditetstest fr olika märken igår (ett vid 17.30 och ett vid 00.30 ungefär) båda visade plus efter typ 20 sek. Detta måste ju betyda att jag är gravid?!
Jag är så skeptisk och orolig att jag ska vara glad för ngt som inte finns... Vi började "försöka" i samband/efter med min senaste mens och nu är jag tydligen redan gravid. Vågar inte tro på det!
Jag blir också knäpp på mig själv för jag har aldrig hållit koll på min mens, den har liksom kommit när den har kommit och jag tror att jag har en relativt lång cykel (typ 30 dagar el dyl). Kommer de att skälla på mig på BVC att jag inte har hållit koll?
Kan ngn hjälpa mig med uträkningen av veckor? Jag fattar inte..
Sista mensens första dag var 24 eller 25 Juli (som sagt, jag antecknar aldrig) och sista dagen av mensen var 29 juli. är jag i vecka 4+5 då?
Var rädda om er!
Tack???????? då är vi nog på samma dag! Så spännande! Är det ditt första också?
Jag bor i Zurich, Schweiz. Men det känna roligare att vara med i svenska gravid-trådar än de som finns här nere! Var bor du? När tänker du ringa vårdcentralen och skriva in dig?
Jag vet inte... känns så tidigt men samtidigt verkar det ju som att alla härinne kör på så jag antar att jag ringer imorgon. Måste även kolla med min försäkring hur det funkar.
Så spännande! Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det än :O
Jag har också använt NC och hade äl 6/8 enligt den. Men senaste mens kom den 16/7. Ska man ta upp detta vid inskrivning? Det diffar en vecka för BF.