• luna21

BF maj 2018

Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så? ????

• luna21
    Emma1988 skrev 2017-08-21 11:42:25 följande:

Jag har oxå en deö smärtor i magen lr runt äggstockarna så jag tror nästa att mensen kommer .

Okej :) jag har redan passerat min mens så tror inte att det sker för mig. Ska ringa gyn imorgon och rådfråga. Har blivit en del sömnlösa nätter nu ... jagar upp mig själv också eftersom att det är första gången och man vet inte vad som är normalt och hur man ska känna.. :)
  • luna21
    Vattendjuret skrev 2017-08-21 14:49:06 följande:

[quote=77944687][quote-nick]luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så?

Jag har också börjat få sjukt ont i magen (4+4 idag). Smärta som liknar mensvärk? Skulle inte kalla det fruktansvärda smärtor eftersom jag är van vid mensvärk från helvetet. Valde dock att gå hem från jobbet idag när jag nästan blev kallsvettig på kontoret. Gött att man kan jobba hemifrån!

Tycker dock att det verkar som om vi kan vara lugna då det säkert är växtvärk (livmodern som växer).

Jag är absolut ingen expert men tycker att det låter logiskt. Min sambo sa att man väl borde vara glad åt att man känner nått för då händer det väl grejer där inne i magen?! Försöker tänka så för att lugna nerverna:)

Ja precis så!!
    Jag vaknar på nätterna av att jag har så ont och det vill liksom inte ge med sig heller.
    Och eftersom det är första barnet reagerar man ju direkt..

Ja men vad skönt, jag stannade hemma från jobbet idag, då jag jobbar som frisör och står upp väldigt mycket så är det svårt att stå kvar när kramperna kommer :(

Ja det är ju så, men svårt att veta vad "normal" smärta är.. men man får väl avvakta och se :)
  • luna21

Ni som planerade era barn, vad lång tid tog det för er från att ni slutade med preventivmedel? :) Jag tog ut min p-stav den 13 juni och plussade den 16 augusti, måste ha väldigt lätt för att bli gravid då min pojkvän och jag ses ca en gång i veckan just nu :p
    Bf den 21 april :D

• luna21
    Emmson skrev 2017-08-21 16:11:19 följande:
    Det var snabbt, bra jobbat :) För oss tog det fem försök, vissa månader var vi mer aktiva och vissa lite mindre.
    Då gick det ju rätt snabbt för dig också! :) vilken vecka är du i? :)
  • luna21
    Emmson skrev 2017-08-21 17:25:35 följande:
    4+2 tror jag. Du då? :)
    Okej :) 5+1
    Men då får inte jag vara med i gruppen eller? Bf 21 april
  • luna21
    smlund skrev 2017-08-21 16:57:47 följande:
    Det tog sig på ett försök! Och det var jag verkligen inte beredd på :O
    Haha shit!!!
Svar på tråden BF maj 2018