Inlägg från: Vattendjuret |Visa alla inlägg
  • Vattendjuret

BF maj 2018

Hej!

Plussade också i förrgår och i appen står det 27/4 så är väl nån gång i månadsskiftet april/maj som gäller om allt går vägen :)

Första gången någonsin jag är gravid så det är galet mycket tankar som snurrar runt hela tiden.

Det känns jätte kul och spännande både för mig och sambon men inte särskilt planerat så känner mig inte så förberedd..

För mig är det bara brösten som ömmar o på kvällarna har jag känt av lite lite molvärk men inte så farligt. Brukar ha rejäl mensvärk och detta är långt ifrån det! Var lite nervös inför vindsurfingen idag men kändes riktigt bra:)

• Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 16:50:57 följande:

Vad roligt att vi har samma dag!

Det är första barnet för mig, jag är 28 och min man 32. Jag är livrädd! Vi gifte oss precis och slutade skydda oss typ då. Så detta hände på första "försöket". Jag var nog inte alls beredd på att det skulle gå så fort. Jag tog inte heller förgivet att jag skulle kunna få barn.. jag är nog rätt chockad ännu så vet inte ens om jag är glad, haha.

Helt ny på familjeliv och detta är första gången jag försöker citera om det blir helt galet ;p

Riktigt roligt att alla ligger samma i tiden! Jag är 28 (om en månad) och min sambo är 29. Gick till exakt på samma för oss om man bortser från giftermålet. Stort grattis till det förresten! Och grattis till alla andra här inne med små frön i magen.. jisses vad läskigt det är! Känns verkligare nu när man skriver om det också.

Jag har så mycket tankar i huvudet att jag blir snurrig. Nån som känner igen sig eller är det bara jag som överanalyserar detta istället för att bara slappna av o va glad? ;)
  • Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 19:12:41 följande:

Tack! Och grattis till dig med. Känner igen mig i allt du skriver. Jag är typ inte glad ännu.. väntar på den känslan. Jag känner mig däremot lite "låst", haha. Tänker på allt som kommer förändras och att man ska ha ansvar för en annan människa. Det känns läskigt. Tänker på graviditet, förlossning, vad som kan gå fel, hur kroppen kommer förändras (ytligt, jag vet), hur livet kommer se ut med ett barn. Jag tänker på mycket :)

Var bor du?

Jag känner igen alla tankarna.. Vi har en bokad resa till alperna i mars- älskar att åka skidor! Hur blir det med den?! Ska man boka av eller inte?! Skulle nått hända så lär man ju vilja ha den där resan att se fram emot.. Samtidigt är det en del pengar att spara om man avbokar.. Försöker hålla mig borta från så många trådar som möjligt här på fl iaf, blir bara vettskrämd av dem.. Sen förstår jag att man kanske inte har ett lika stort behov av att "skriva av sig" om allt är frid och fröjd men läser man i forum här känns det som om man sticker ut om man inte spyr redan i vecka 3, har 10 mf i bagaget etc.. Det är självklart sanning för många och oerhört tragiskt men också jobbigt att läsa om när man är i den här sitsen.. Eller vad säger du?

Jag bor i göteborg :) Du?
  • Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 20:41:49 följande:

Är gärna med i en hemlig grupp på fb :)

Samma här:)
  • Vattendjuret
    Ciconiidae skrev 2017-08-20 07:15:45 följande:

Jag bor också i Gbg. :)

Vad roligt! :) Kan ju hoppas att vi blir ett gäng Göteborgare här om ett tag. Hade varit roligt att hålla kontakten och kanske ses så småningom?!
  • Vattendjuret
    Ciconiidae skrev 2017-08-20 13:21:15 följande:
    Ja absolut. Har ju startats en hemlig Gbg grupp ned bf våren 2018 som jag tänkte gå med i om 1-2 veckor. Jag har ju inte kommit till vecka fem ännu så känns ännu väldigt tidigt. :) Vart i Göteborg bor du?
    Ok, ja men precis så känner jag med. Vill gärna vara lite längre gången innan jag går med i någon sån grupp. Sen vet man ju aldrig, kanske dyker upp någon man känner där?! Hade varit lite jobbigt så här tidigt när man inte berättat för någon annan än sambon...och er då ;)
    Jag bor i Västra Frölunda, du? 
  • Vattendjuret

[quote=77944687][quote-nick]luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så?

Jag har också börjat få sjukt ont i magen (4+4 idag). Smärta som liknar mensvärk? Skulle inte kalla det fruktansvärda smärtor eftersom jag är van vid mensvärk från helvetet. Valde dock att gå hem från jobbet idag när jag nästan blev kallsvettig på kontoret. Gött att man kan jobba hemifrån!

Tycker dock att det verkar som om vi kan vara lugna då det säkert är växtvärk (livmodern som växer).

Jag är absolut ingen expert men tycker att det låter logiskt. Min sambo sa att man väl borde vara glad åt att man känner nått för då händer det väl grejer där inne i magen?! Försöker tänka så för att lugna nerverna:)

• Vattendjuret
    luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:

Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så? ????

Försökte citera dig men vet inte om det funkade;)
  • Vattendjuret
    Emmson skrev 2017-08-22 19:59:55 följande:

Jag tror att jag skrivit till alla nu. Skriv till mig annars, använd webbläsaren om appen inte fungerar!

Hej,

Kan du skicka PM till mig med så svarar jag med min mail?:)
Svar på tråden BF maj 2018