BF maj 2018
Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)
Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)
Vad kul! Jag har också 27/4 som bf men tror det kommer flyttas till några dagar senare. Första barnet?
Jag plussa idag. Är beräknad till den 27/4 . Men räknar med en maj bebis ! Hade varit kul med en fb grupp sen ????
Hej!
Plussade också i förrgår och i appen står det 27/4 så är väl nån gång i månadsskiftet april/maj som gäller om allt går vägen :)
Första gången någonsin jag är gravid så det är galet mycket tankar som snurrar runt hela tiden.
Det känns jätte kul och spännande både för mig och sambon men inte särskilt planerat så känner mig inte så förberedd..
För mig är det bara brösten som ömmar o på kvällarna har jag känt av lite lite molvärk men inte så farligt. Brukar ha rejäl mensvärk och detta är långt ifrån det! Var lite nervös inför vindsurfingen idag men kändes riktigt bra:)
Helt ny på familjeliv och detta är första gången jag försöker citera om det blir helt galet ;p
Riktigt roligt att alla ligger samma i tiden! Jag är 28 (om en månad) och min sambo är 29. Gick till exakt på samma för oss om man bortser från giftermålet. Stort grattis till det förresten! Och grattis till alla andra här inne med små frön i magen.. jisses vad läskigt det är! Känns verkligare nu när man skriver om det också.
Jag har så mycket tankar i huvudet att jag blir snurrig. Nån som känner igen sig eller är det bara jag som överanalyserar detta istället för att bara slappna av o va glad? ;)
Håller med, det är lättare att använda sig av en grupp. Tänker mig en hemlig så man inte behöver oroa sig att ens vänner ser :) Jag tänkte att set får droppa in lite mer folk här först.
Jag känner igen alla tankarna.. Vi har en bokad resa till alperna i mars- älskar att åka skidor! Hur blir det med den?! Ska man boka av eller inte?! Skulle nått hända så lär man ju vilja ha den där resan att se fram emot.. Samtidigt är det en del pengar att spara om man avbokar.. Försöker hålla mig borta från så många trådar som möjligt här på fl iaf, blir bara vettskrämd av dem.. Sen förstår jag att man kanske inte har ett lika stort behov av att "skriva av sig" om allt är frid och fröjd men läser man i forum här känns det som om man sticker ut om man inte spyr redan i vecka 3, har 10 mf i bagaget etc.. Det är självklart sanning för många och oerhört tragiskt men också jobbigt att läsa om när man är i den här sitsen.. Eller vad säger du?
Jag bor i göteborg :) Du?
Ni som planerade era barn, vad lång tid tog det för er från att ni slutade med preventivmedel? :) Jag tog ut min p-stav den 13 juni och plussade den 16 augusti, måste ha väldigt lätt för att bli gravid då min pojkvän och jag ses ca en gång i veckan just nu :p
Bf den 21 april :D
Hej! Plussade igår, efter första försöket , så jag är fortfarande lite i chock. Jag är gärna med i gruppen, men kan inte skicka privat meddelande till dig Emmson, kan du prova pm:a mig så jag kan skicka min mail till dig :)? Tack!
Kul att det är några kvar här :) jag gick precis in i v.21. Hade RUL i slutet av vecka 19 och det var en till synes frisk liten tjej :) var lite orolig innan för min mage är nästan obefintlig. På morgonen ser den platt ut! Känner ju att byxor börjar bli tighta och de tightaste jeansen har jag lagt undan. De senaste dagarna tror jag att jag känt bebisens rörelser, som små buffar. hon verkar ligga rätt långt ner.
Grattis till lyckat rul :) Tror inte du behöver oroa dig för liten mage, i min förra graviditet blev min mage aldrig sådär jättestor och hade jag inte berättat för folk hade de nog sett det förrän efter v30 typ. Ut kom iaf en normalstor pojke på 3700 g :)
Tror jag eventuellt har lite mer mage denna gång, men har rätt lång rygg och enligt min förra barnmorska kunde det göra att magen inte blir lika stor. Ganska skönt ändå :)
Grattis till flickan! Är det första barnet?