• Njcm

Vi som vill plussa i september

Malmeri skrev 2017-09-01 23:10:06 följande:

Jag vet vad ni går igenom smulis85.

Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år. Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.

Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?

Åh håller tummarna för er nu tråkigt med missfall men snart kommer de igen ska ni se ! <3 rekommenderar cb digitala dubbel hormon lila test :) blev gravid direkt med första barnet första försöket med dessa :)
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-04 09:41:58 följande:

Helt plötsligt kunde jag inte hålla mig från att testa. Men i brist på gravtest så tänkte jag att jag så länge kan testa med ett ägglossningstest.

Så trots att jag kissade för mindre än 2 timmar sen och har satt i mig 2 koppar kaffe under den tiden så fick jag det här resultatet :) Dags att köpa ett gravtest tror jag...

Åh det ser livande ut !! Mina äl tester har varit positiva i 4 dagar nu !! Och har bim idag! Svullna bröst , enorma och mensvärk i två dagar nu men varken spottings eller mens . Håller timmarna för dig :)
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-04 16:36:48 följande:

Har köpt gravtest så ska testa snart. Är så nervös.

Har du testat?

Gör de :D nej alltså jag har fått äl flytningar och kissignödig hela tiden så tror jag har äl ?! På dag 29 !
  • Njcm
    plussaiseptember skrev 2017-09-04 19:13:00 följande:

Jag har haft en tanke att det tagit sig denna gång då jag inte alls haft samma symptom som jag brukar ha innan mens. Brukar alltid ha röd/bruna flytningar några dagar innan och få ömma bröst och molvärk flera dagar innan BIM. Men dessa symptom har varit som bortblåsta tills för någon dag sen och det har inte alls varit samma molande värk som vid mens och inte samma känsla med ömma bröst!

Har alltid testat några dagar innan BIM men denna gång bestämde jag mig för att inte förs det!

Hade BIM idag, köpte ett test påväg hem från jobbet och jag tror jag har PLUSSAT ???? jag är så lycklig men det känns så overkligt ???? Min sambo inbillar sig att det är en synvilla men visst måste vän detta vara ett pluss! ????

Grattis kan inte bli tydligare pluss ????
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-04 18:02:06 följande:

Ägglossning på dag 29? tycker det låter mer som graviditet :) eller hur långa cykler har du?

Har två barn sedan innan och amningen varv nog rubbat min cykel .. om jag har 28 dagars cykel borde mensen komma idag. Men ingen mens utan äl flytningar, illamående, brännande och stickande och svullna bröst. Så vet inte hur jag ska göra? Hjälp någon ?! Vi myste på idag i fall att :)
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-04 21:22:49 följande:

Tycker du ska ta ett graviditetstest :)

Ja jag får nog göra de ! :D
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-06 18:09:11 följande:

Råkade citera mig själv hihi ;)

Hur gick det för dig?

Jag ska ta cb gravtrst imorgon bitti ???? Är på dag 33
  • Njcm
    jennie08 skrev 2017-09-08 12:27:49 följande:

Åh spännande, hur har det gått? :)

Nehativt på cb plus :( men jag kom på att mensvärken jag kände av förra helgen var nog en sen äl , fått massa finnar (har aldrig de) jätte konstigt humör. Ingen mensvärk längre .. så testar nästa vecka igenmurad testlagret så får vi se :)
  • Njcm
    Tisen skrev 2017-09-09 06:47:08 följande:

Jag var lagomt nervös när jag väntade på testet.. testade negativt förra helgen och har bara gått och väntar på att mensen ska komma i veckan.. men så kom det svar jag redan räknat bort hela veckan och visst kom (kommer) det några (många) glädjetårar! Nu väntar jag bara på att sambon ska vakna :)

Grattis !! :D
  • Njcm
    Wuuaau skrev 2017-09-10 10:44:23 följande:

Har fått ljust rosa flytningar.. en vecka före BIM. Tror ni att jag får tidig mens nu eller vad kan det vara? :(

Låter som en nidblödning :)!! Hur många dagar sedan äl ?
  • Njcm
    Loomi skrev 2017-09-11 09:48:29 följande:

ÄL+7 idag då! Nu börjar man känna av att man vill testa snart!  

Tänkte ta ett "testa-tidigt" på torsdag, på ÄL+10. Hur känns det för dig TS, vi har ju BIM samtidigt! Några symptom? När ska du testa?

Åh jag är också på äl +7 tror ja!! För är på dag 37 efter första mens då jag ammat och inte haft mens. Trodde de var kört med äl denna månaden då jag dag 28 fick starka utslag på ältest och dag 29 då hag hade älflytningar och mensvärk under hela förra helgen :(

Med första barnet testade jag svagt positivt äl+8 !:D så tänkte pröva imorgon och se :) har bunkrat upp mest testlagret pch har lite cb plus pch digital :)håller tummarna för er! Jag har egentligen inte haft några symtom men de har jag å andra sidan inte haft tidigare graviditeter heller.
  • Njcm
    Mareme skrev 2017-09-13 19:23:27 följande:

Hej!

Jag har bim runt den 21/9 och jag kände smärtsamt hugg/stick ett par gånger igår vid ena äggstocken... har också ömma bröst som jag haft sedan ÄL den 8/9.

Opererades för utomkvedshavandeskap under nyårshelgen och fick igång mens och ägglossning nu i augusti, så detta är min andra ÄL sedan operationen... har varit fruktansvärd väntan på äl men nu håller jag tummarna att det ska ta sig snart! :)

Åh håller tummarna för en liten baby för er nu ! Är de första? Kram
  • Njcm
    Smiile skrev 2017-09-18 07:32:50 följande:

Bim idag och jag tog ett gravtest nu på morgonen. Efterlängtade plusset är äntligen här!! Kan knappt tro det än:)))) Tog ett tidigt test på ÄL+10 och då var den negativ..gav nästan upp hoppet för denna månad med, men jag hade molande värk varje kväll vilket antingen tydde på att mensen var på ingång eller växtvärk. Brukar annars få min mens några dagar för tidigt efter all stress jag går igenom, men inte denna gång, därför väntade jag till BIM för att ta ytterligare en till test för att se vad som händer med kroppen..och där stod jag med gravtestet i handen som visade tydligt ett plus!!!

Tack alla som har stöttat mig under min resas gång och lycka till alla andra som försöker med att plussa!! Ge inte upp!! Plusset kommer!!

Åh grattis :D
  • Njcm
    Queva skrev 2017-09-20 09:02:14 följande:

Stickan helt blankt som vanligt.. spöksträck? Taget nu på morgonen..

Åh knasigt men jag ser svagt på cb. När har du bim

?
  • Njcm
    oONinniOo skrev 2017-09-21 06:04:52 följande:

Där kom mensen i alla fall.. Så lycka till ni andra!

Åh va tråkigt men nya tag <3 snart kommer de! Har du prövat cb lila äl test ? Jätte bra att få reda på fertila dagar och hög fertilitet innan ägget släpper :) kram håller tummarna för er!
  • Njcm

Åh håller tummarna för er nu till nästa äl <3 kram

Ser ni något ? Strecket försvann när de torkat efter 30 min men de kom upp inom

5 min.

• Njcm
    Empalizer skrev 2017-09-22 08:20:08 följande:

Vad tror ni? CB testa tidigt. Det är ett sträck va eller är det inbillning? ????

Åh garanterat gravid! Grattis :D
  • Njcm
    Freddyyy skrev 2017-09-26 23:01:37 följande:

Plussade för 3 dagar sedan, min lilla är 6 månader. Så der var inte riktigt planerat, men ändå så välkommet <3

Åh va härligt! Önskar jag också kunde plussa under tiden jag ammar..min minsta är 8 månader. Bara fått mens en gång för 1,5 månad sedan , inget plus och ingen mens :(
Svar på tråden Vi som vill plussa i september