• Jooosen

Vi som vill plussa i september

Elliot1 skrev 2017-09-08 20:22:14 följande:

Första gången vi skulle ligga efter jag slutade blöda så kunde han inte komma.. Jag fick panik och trodde det skulle vara såhär nu :/ Men det var mer för att han var orolig för mig och att allt stod rätt till där nere efter MF och alla gånger efter det har det funkat.

Vi ligger inte jättemycket vi heller i vanliga fall då vi pga jobb knappt hinner ses på veckodagarna. Men jag har iallafall försökt förklara för honom att jag VILL ha sex mer än bara kring ägglossning :) Att det ibland faktiskt bara är för njutningens skull.

Usch det är såååå tråkigt att det här med att skaffa barn kan paja ens sexliv... :(

Ja men det förstår jag verkligen! Minns att du plussade i en annan tråd! Beklagar. Men nya friska tag. Då vet ni (om man ska tänka positivt) att ni kan blir gravida <3. Ja men verkligen. Det kan kännas som en plikt ibland. Ska försöka bli bättre på att visa att jag vill ha sex även när ja inte är fertil :p!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Spiritanimal skrev 2017-09-08 20:29:34 följande:

Ja jag har hört att två gånger i veckan är bra-men gärna mer under ÄL. Vill ju inte bara ligga under ÄL för förstår om det blir lite trist och mekaniskt då..Vi jobbar också olika tider så svårt att få till det vissa perioder, tex kommer vi inte hinna med ett till ligg denna ÄL tyvärr :(

Aa det kan verlkligen bli som en plikt. Samma här - kommer inte heller hinna en till gång (tror äl var igår). Imorgonbitti kanske är för sent..
  • Jooosen
    Spiritanimal skrev 2017-09-08 20:41:07 följande:

Samma här..Vi har pratat om att jag vill ha mer - både för att öka chansen att bli gravid, men också bara för kul :) Men det är en ganska känslig sak för honom - han känner press osv. Att ha sex typ 6 dagar i rad som en del svarade här i tråden tror jag ej jag kan kräva av honom. Vi hade inte ens så mkt sex när vi var nyförälskade.

Precis!! Min sambo känner oxå press. Han tycker nästan att det är jobbigt när jag är fertil :(
  • Jooosen
    Spiritanimal skrev 2017-09-08 20:50:59 följande:

Samma här. Min ägglossning var igår eller ev idag. (ÄL test positivt igår men haft ÄL symtomen idag) Kanske kanske kan jag lyckas klämma in en snabbis imorgon bitti ändå..kan va för sent men det är iaf värt ett försök ;)

Ja men då tkr jag verkligen att ni ska försöka imorn !! Första månaden utan stickor så känns som det saknas nåt haha.. men hade lite molvärk igår så antar att det var igår!!
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-08 20:53:39 följande:

Tack så mycket :) Ja man är ju inte ensam om att gå igenom ett missfall men det är jobbigt ändå. Men vi ville iallafall försöka igen direkt så detta är första ägglossningen!

Ja det blir verkligen som en plikt.. Jag måste också bli bättre på det där. När man ändå har så mkt sex så inser man ju att det är ju faktiskt ganska gött och då kan man ju lika gärna fortsätta resten av månaden :P

Starkt av er o inte grotta ner er utan att ni kör på. Blir som att man fokuserar på det istället :)! Haha ja men faktiskt! Detta får bli planen nästa månad om detta försök går åt skogen
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-10 19:42:24 följande:

Slänger ut en fråga här..

Hade ÄL i veckan (lite osäker på exakt vilket dag men nån gång mellan tisdag och lördag). Har inte riktigt koll på cykeln efter missfall men hade både värk och ÄL-flytningar dessa dagar.

Idag har jag mått ganska dåligt faktiskt, haft ont i nedre magen och känt mig extremt trött. Imorse fick jag mkt flytningar, väldigt "våta" sådana men under dagen har de varit lite tjockare och mer vita. Men inte alls som ÄL-flytningar, utan mer lotion liksom. Undrar varför jag haft så ont idag (både höger och vänster sida) och kan inte minnas att jag haft dessa flytningar innan..

Någon som haft samma dagarna efter ÄL?

Kan egentligen inte komma med nån bra input! Men hade oxå äl där emellan som du. Kanske tom så sent som igår. Hade oxå rinniga flytningar imorse och ett evigt hugg och molande i vänster sida. Jag vet att det är för tidigt att känna något ja med men känns ändå lite hoppfullt... vi får följa varann helt enkelt :)
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-10 21:24:07 följande:

Jo det är såklart man hoppas! Då har vi ju BIM typ samtidigt :)

Ja alltså jag förstår verkligen inte varför jag har så ont.. Molar som fasiken i rygg och mage och jag känner mig typ matt i kroppen. Kan ju ha haft såhär förra graviditeten men jag kommer faktiskt inte ihåg..

Spännande för oss båda!!! :)

Ja fasen vad man känner efter. Google är minbästa vän oxå haha.. bim 21/9. Dudå? Detta blir 6e försöket. Mina flytningar nu ikväll va som slime? Precis som INNAN ägglossning. Fattar inget...
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-10 21:56:31 följande:

Haha samma här, googlar allt!! ;)

Är det första barnet? Enligt min app hade jag ägglossning igår och BIM 23/9. Men litar inte riktigt på den eftersom jag inte haft mens efter MF så tror jag hade ÄL lite tidigare. Men mös på ordentligt både i veckan och igår så borde prickat den oavsett ;)

Mina har avtagit lite men känner mig typ "våt" där nere.. Och har rejält ont i rygg och mage. I vanliga fall brukar jag ha mensvärk typ 2 dagar innan mens bara..

Okej! Enligt app hade jag i torsdags men kände igår typisk äl smärta.. första månaden utan äl test vilket känns rätt skönt! Vi hade sex i onsdags och igår så borde oxå prickat! Mina flytningar kan ju vara pga äl igår... men brukar inte ha dess så "sent", snarare flera dagar innan vilket jag oxå hade. Minns du något symptom från förra gången? Känner mig oxå våt XD
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-10 22:10:45 följande:

Okej ja jag tänker också att det kan vara lite "efterdyningar".. Sen har man ju också läst att om man haft sex så kan det komma ut spermarester som kan blandas ihop med flytningar. Känns ju inte jättefräscht direkt ;)

Jag kommer ihåg från förra gången att grejer hände i min kropp och det var när det väl hände som jag tänkte typ "jahaaa det är detta som menas med metallsmak" eller "jahaaa nu förstår jag varför jag haft sura uppstötningar".. Så jag fattade inte riktigt även om jag väntade på ett plus. När plusset väl kom så blev allt väldigt uppenbart haha!

Ja precis kan ju vara en salig blandning av det :/ haha... Åå hoppas du snart får uppleva det igen!! Yes är försök på vårat första, erat första med? Kommer bli två olidliga veckor som vanligt :(
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-11 08:38:12 följande:

Samma här, första!

Nu börjar vi räkna dagarna... ;)

Japp! <3 uppdatera hur det går!
Svar på tråden Vi som vill plussa i september