• Elliot1

Vi som vill plussa i september

Hej!

Hoppar gärna in här. Fick ett plus på gravtestet i början på Augusti men det slutade i missfall i v7.

Nu har jag precis haft ägglossning (tror jag, kroppen har visat det men har inte använt tester) och vi har myst på som bara den..

Vet inte exakt när jag har BIM men någonstans runt den 20/9 ungefär. Har inte haft någon mens efter missfallet för vi ville försöka på en gång :)

• Elliot1
    FruganD skrev 2017-09-08 09:01:59 följande:

Äntligen!

Sjukt ändå vad kroppen tydligt talar om att ÄL är på gång, aldrig tänkt på det...

(Vattniga flytningar, hugg vid äggstocken samt ökad sexlust..)

Här ska liggas :D

Kroppen är fantastisk! Jag blev gravid på andra försöket bara genon att lyssna på kroppen och analysera olika symptom. Under de dagarna ligga ligga ligga ;)

Fick tyvärr missfall och har precis haft min första ägglossning efter det. Haft "mensvärk", ont i huvudet, fått finnar och haft lätt till tårar om jag typ kollar på tv haha. Även lite högre sexlust. Häromdagen kom den där riktiga äggviteflytningen som säger att nu jäklar händer det, efter det är symtomen som bortblåsta för att ägget släppt. Ganska sjukt ändå.

Summan av storyn är att när man lär sig kroppen (förstår såklart att alla inte får symtom) är det nog bättre att lyssna på den än att testa med ÄL-test, kanske för att minska stressen och slippa det eviga analyserande som många verkar tycka är svårt om man läser här på sidan.

Stort lycka till!!! :)
  • Elliot1
    Spiritanimal skrev 2017-09-08 17:19:18 följande:

Hej! Jag håller med att symptom på ÄL är tydliga när man har lite koll/känner efter! Har aldrig fattat sånt innan. Denna månad är vårt första seriösa försök efter att jag slutat med p-piller. Tror dock att jag och man ligger för lite...bara två gånger denna ÄL..Hur mycket ligger ni andra under ÄL och övriga veckor? Vad kan jag kräva av min man ;) ?

Jag fattade inte heller i början men när jag väl gjorde det så var det som en uppenbarelse typ :)

Denna ÄL låg vi typ 6 dagar i sträck.. De första var roliga de andra "Jahapp, då kör vi igen då" haha!
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-09-08 19:54:54 följande:

Avis ja blir på er! Min kille skulle aldrig palla trycket! Är så frustrerande samtidigt som jag inte direkt kan tvinga honom ....

Han tycker ju inte direkt det är skitkul.. Men han vill också detta SÅ mycket så han tycker det är värt det. Sen känner jag att det är lite upp till mig att hålla igång sexlivet resten av månaden också, så han känner att jag har honom som en bebismaskin... ;)

Däremot är jag väldigt imponerad över att han pallar och klarar att prestera varje gång. Var livrädd för att det skulle låsa sig efter missfallet eftersom det blir sån press. Är honom väldigt tacksam just nu!
  • Elliot1

Så han INTE känner att jag har honom som en bebismaskin ska det givetvis stå ;)

• Elliot1
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:09:46 följande:

Åh bra inställning av honom!! Precis, man är så rädd för det, och det är just det (många det i den meningen haha) som händer min kille. Han får svårt o komma :/... men som du säger. Det bästa är att faktiskt försöka köra på regelbundet hela månaden så det inte blir bebismaskineri. Dock svårt när vi jobbar rätt olika tider o inte har super sexlust jämt.

Första gången vi skulle ligga efter jag slutade blöda så kunde han inte komma.. Jag fick panik och trodde det skulle vara såhär nu :/ Men det var mer för att han var orolig för mig och att allt stod rätt till där nere efter MF och alla gånger efter det har det funkat.

Vi ligger inte jättemycket vi heller i vanliga fall då vi pga jobb knappt hinner ses på veckodagarna. Men jag har iallafall försökt förklara för honom att jag VILL ha sex mer än bara kring ägglossning :) Att det ibland faktiskt bara är för njutningens skull.

Usch det är såååå tråkigt att det här med att skaffa barn kan paja ens sexliv... :(
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:30:20 följande:

Ja men det förstår jag verkligen! Minns att du plussade i en annan tråd! Beklagar. Men nya friska tag. Då vet ni (om man ska tänka positivt) att ni kan blir gravida <3. Ja men verkligen. Det kan kännas som en plikt ibland. Ska försöka bli bättre på att visa att jag vill ha sex även när ja inte är fertil :p!!

Tack så mycket :) Ja man är ju inte ensam om att gå igenom ett missfall men det är jobbigt ändå. Men vi ville iallafall försöka igen direkt så detta är första ägglossningen!

Ja det blir verkligen som en plikt.. Jag måste också bli bättre på det där. När man ändå har så mkt sex så inser man ju att det är ju faktiskt ganska gött och då kan man ju lika gärna fortsätta resten av månaden :P
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-09-08 21:06:30 följande:

Starkt av er o inte grotta ner er utan att ni kör på. Blir som att man fokuserar på det istället :)! Haha ja men faktiskt! Detta får bli planen nästa månad om detta försök går åt skogen

Vi grävde ner oss i några dagar sen var det bara nya tag. Tror dock vi kom ganska lindrigt undan då jag bara blödde i 5-6 dagar. Jag bestämde mig på en gång att detta inte skulle få trycka ner oss och hur konstigt det än låter så har vi verkligen kommit varandra närmare på grund av det :)
  • Elliot1

Slänger ut en fråga här..

Hade ÄL i veckan (lite osäker på exakt vilket dag men nån gång mellan tisdag och lördag). Har inte riktigt koll på cykeln efter missfall men hade både värk och ÄL-flytningar dessa dagar.

Idag har jag mått ganska dåligt faktiskt, haft ont i nedre magen och känt mig extremt trött. Imorse fick jag mkt flytningar, väldigt "våta" sådana men under dagen har de varit lite tjockare och mer vita. Men inte alls som ÄL-flytningar, utan mer lotion liksom. Undrar varför jag haft så ont idag (både höger och vänster sida) och kan inte minnas att jag haft dessa flytningar innan..

Någon som haft samma dagarna efter ÄL?

• Elliot1

Just det kanske ska säga också att jag förstår att det inte är några gravidtecken då det är alldeles för tidigt ;)

Jag bara undrar om någon känner igen sig!

Svar på tråden Vi som vill plussa i september