• smulis85

Vi som vill plussa i september

Hej hoppar in här jag med.
    Tyvärr fick jag ett tidigt missfall i onsdags :'( i vecka 4+4 efter 1,5 år utan skydd hade vi äntligen plussat så känns jätte ledsamt. Känns lite hoppfullt dock att vi faktiskt kan bli gravida.

Vet ju inte riktigt när kroppen tänker ha ägglossning men förhoppningsvis kommer kroppen igång på en gång. Kan tänka mig att bim kommer hamna i slutet av september någon gång annars får jag väll byta till nästa tråd lite längre fram.

• smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-01 23:10:06 följande:
    Jag vet vad ni går igenom smulis85.

Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år. Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.

Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?
    Beklagar missfallet så tråkigt. Jag fick ju missfall i onsdags och tänker försöka igen på en gång så redan skickat efter äl-test. Rekommenderar cb- digital de var de jag använde förra månaden. Har även köpt billiga äl-stickor från testlagret då cb är så dyra, då kan man se när man närmar sig och använda cb-testen i rätt tid tänkte jag så man inte slösar på cb-testen eftersom man inte riktigt vet när kroppen kommer igång igen.

Hoppas du snart blir gravid igen!
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-02 09:08:12 följande:
    Beklagar missfallet men man får trösta sig med att det med stor sannolikhet är kroppen som själv tar hand om att det är något som gått tokigt på vägen...

Blöder du fortfarande? Det gör jag lite och har fortfarande kvar alla gravid symptom. När tror du man kan börja testa efter ägglossning?
    Ja man får se det så. Jag har idag bara lite bruna flytningar så bara lite kvar nu tror jag. Har inga gravsymtom kvar de försvann samma dag jag börja blöda var ju inte lika långt gången som du, om jag inte testat hade jag tagit de som lite sen mens bara. Kommer nog börja testa i slutet av nästa vecka. Hört att de kan ta 2-4veckor till ägglossningen efter missfall. Hoppas på att min menscykel inte rubbats så mycket så börjar testa i mitten av nästa vecka.
  • smulis85
    jennie08 skrev 2017-09-04 09:13:27 följande:

Min temp håller sig stadigt på 37.2, tar det som ett gott tecken :) 
    Sen har jag börjat vakna tidigt på morgonen p.g.a att jag är kissnödig. 

Är det någon som vet om man kan testa cb digitalt innan bim eller är den från den dagen då bim är beräknad?

Testade ett cb digital på bim-2 förra månaden och fick gravid 1-2 så de kan gå. Tyvärr varade ju inte graviditeten men de är ju en annan historia. Ett av mina tidiga gravsymtom var att jag vaknade kl 4-5 varje morgon för att jag var kissnödig de började typ 6 dagar efter äl.
  • smulis85
    Lollaan skrev 2017-09-10 21:03:21 följande:

Fick utslag igår på det digitala ägglossningstestet, wish us luck! ????????

Lycka till!! fick blinkande gubbe på mitt idag så kanske fast gubbe imorgon :)
  • smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-10 19:42:24 följande:

Slänger ut en fråga här..

Hade ÄL i veckan (lite osäker på exakt vilket dag men nån gång mellan tisdag och lördag). Har inte riktigt koll på cykeln efter missfall men hade både värk och ÄL-flytningar dessa dagar.

Idag har jag mått ganska dåligt faktiskt, haft ont i nedre magen och känt mig extremt trött. Imorse fick jag mkt flytningar, väldigt "våta" sådana men under dagen har de varit lite tjockare och mer vita. Men inte alls som ÄL-flytningar, utan mer lotion liksom. Undrar varför jag haft så ont idag (både höger och vänster sida) och kan inte minnas att jag haft dessa flytningar innan..

Någon som haft samma dagarna efter ÄL?

Hade faktiskt sådana flytningar några dagar efter äl förra månaden och tyckte de var konstigt men då visa det ju sig att jag var gravid så hoppas de är så för dig med :)
  • smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-10 21:25:54 följande:
    Man kan ju alltid hoppas!! Tack för svar :)

Det kan ju lika gärna varit såhär jag kände även efter förra ägglossningen men jag kan inte riktigt minnas att jag kände såhär då.. Åh, nu börjar den eviga väntan alltså..
    Haha ja den där väntan är så jobbig och de är ju inte lätt att inte känna efter man blir ju hel knäpp. "O fan jag har kramp i tån undrar om jag är gravid" haha ;)
  • smulis85
    Elliot1 skrev 2017-09-10 21:57:47 följande:
    Haha jotack.. Vet att jag förra gången inte kände efter så mkt men det var lite för jag inte visste riktigt vad jag letade efter. Nu vet jag ju hur det kändes att vara gravid så jag räknar med att jag kommer inbilla mig både det ena och det andra de närmsta två veckorna..
    Ja jag kommer säkert också känna mer än vanligt men tyckte det var som pms men att man var mer svullen både om magen och brösten så kommer nog överanalysera det. :)
  • smulis85

Blinkande gubbe på äl-testet i 3 dagar nu brukar bara ha blinkande dagen innan fast gubbe. Kanske inte blir någon äl då efter mf:et :( dock fick jag äl flytningar igår. Blir galen på detta, trodde ju att jag var klar med den här delen!!!! =/

• smulis85
    Wuuaau skrev 2017-09-12 07:58:26 följande:

Åh jag blir så ledsen. Nu verkar mensen komma.. brunaktiga flytningar 5 dagar innan BIM. Dom brukar komma 2 dagar innan som tidigast.. fan att det aldrig ska ta sig. Går sönder varje gång..

Nej va trist håller med de andra kanske bara är en nidis då de är så långt innan hoppas på det!
  • smulis85

Får nog hoppa över till nästa tråd då äl antingen blivit sen eller uteblivit helt så kommer ha bim sista september eller början av oktober. 5 dagar med blinkande gubbe på äl-testet nu men fick massa äl-flytningar igår så kroppen verkar försöka ägglossa i alla fall.

Svar på tråden Vi som vill plussa i september