• Milou3

Vi som vill plussa i september

Charlizee skrev 2017-08-27 17:32:09 följande:

Gaaah vad arg jag blir på mig själv.... gick till Apoteket vid lunch och tog ett testa tidigt. Var mitt på dagen så inte morgonurin och ser ingenting Nu känns hoppet helt ute och de strecken jag haft måste varit spök! 7-8 dagar kvar till BIM...

Ser du inget på tidiga tester 2-3 dagar innan bim så är nog risken stor att det inte blev nåt, men 7-8 dagar innan bim har jag aldrig sett något på graviditetstest och jag har testat mycket samt varit gravid väldigt många gånger!

Is i magen även om det är supersvårt! :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-08-28 09:23:23 följande:

Tack för peppen!! Är så otålig eftersom CB plus gav mig något som skulle kunna vara plus. Hoppas jag får hem nya test idag!! Hur går det för dig? Känner igen ditt namn från tidigare trådar

Tog ut spiralen förra september, blev gravid i dec men tidigt mf, sen gravid i juni och tidigt mf igen. Så det går väl så där ... även haft 2 kemiska.

Men vi har inte pippat som kaniner heller då min sambo haft problem med prestationsångest efter vårt första mf.

Fick dock till det i går vid äl så nu hoppas jag och räknar ner till bim om 14 dagar!

Var hos gyn förra veckan och hon sa att allt såg fint ut men ska ta progesteronprov och AMH-prov nästa vecka.

Får själv en känsla att mitt immunförsvar är för aggressivt, då mina mf sker 2-3 dagar efter bim. Fast jag vet inte.
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-08-29 18:09:05 följande:

Vad tråkigt att höra Det har jag aldrig tänkt på med immunförsvaret men så kan det säkert vara. Hoppas ni får ett plus denna månad! Jag är nästan säker på att det inte ville sig denna månad heller för oss...tagit två TL gravidtest som varit tokblanka. Just nu känns det väldigt tungt eftersom jag tyckte två st CB plus visade ganska tydliga plus Känns som vi aldrig kommer lyckas...

Hur många dagar efter äl är du? CB ska man strunta i att testa med! Möjligtvis cb digital närmare bim. Svindyra och ger svaga skuggor så hoppet väcks.

För en gång skull känner jag ingen desperation. Kommer inte ens testa förrän mensen är minst en vecka sen!

Säger jag nu .. hehe
  • Milou3
    jennie08 skrev 2017-09-04 09:13:27 följande:

Min temp håller sig stadigt på 37.2, tar det som ett gott tecken :) 

Sen har jag börjat vakna tidigt på morgonen p.g.a att jag är kissnödig. 

Är det någon som vet om man kan testa cb digitalt innan bim eller är den från den dagen då bim är beräknad?

Det låter som ett typiskt tidigt gravidsymptom! Just vakna tidigt och vara kissnödig :) du är säkert gravid!
  • Milou3
    Atja skrev 2017-09-07 23:54:04 följande:

Förstår att det är många här som använder CBs ÄL tester. Har någon varit med om att att det visat helt fel?

Jag har använt CBs lila test, den som ska visa upp till 4dagar då man är fertil, nått sånt. Den visade först inget tills den 1/9 då kom en blinkande gubbe, så jag tänkte ja nu börjar det närma sig. Dagen efter 2/9 visade den fast gubbe dvs. ÄL.

Samtidigt har jag tagit vanliga stickor som säger något helt annat, tex. CB testets "ÄL dag" var den Stickan som gav svagast sträck. Och sen har det ökat och hållt sig till väldigt starka sträck...

Ja det verkar som CB är känsligare och ger en glad gubbe tidigare än stickorna. Har dock blivit gravid 4 ggr när jag haft sex dagen efter glad gubbe så det har ju funkat. Men att ha sex enbart samma dag som glad gubbe är nog dumt.
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-09-08 19:54:54 följande:

Avis ja blir på er! Min kille skulle aldrig palla trycket! Är så frustrerande samtidigt som jag inte direkt kan tvinga honom ....

Jag har en liknande sambo som dig, så du är icke ensam. Blir också sjukt avis!!! Min sambo fixar sex max 2 ggr under en vecka. Trist men sant och sjukt frustrerande! Han måste vara in the mood medan jag lätt kan koppla på autopiloten under äl ;)
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:10:54 följande:

Någon som vet hur antibiotika påverkar ett ägg att ev fästa. Började en kur idag pga halsfluss. Dock ägglossning igår. Står att det ej ska påverka fertilitet men man blir ju nojig....

Antibiotika sänker immunförsvaret vilket är bra för själva fästandet av ägget då befruktningen och fästandet av ägget blir lite som en transplantation i kroppen. De 2 ggr jag blivit gravid senaste året har jag ätit antibiotika faktiskt! Men misstänker å andra sidan immunitetsproblem. För aggressivt immunförsvar mao.
  • Milou3
    Tisen skrev 2017-09-09 06:47:08 följande:

Jag var lagomt nervös när jag väntade på testet.. testade negativt förra helgen och har bara gått och väntar på att mensen ska komma i veckan.. men så kom det svar jag redan räknat bort hela veckan och visst kom (kommer) det några (många) glädjetårar! Nu väntar jag bara på att sambon ska vakna :)

Stort grattis!! Hur många dagar innan bim testade du negativt först?
  • Milou3
    Imra skrev 2017-09-10 06:46:50 följande:

Behöver hjälp!

Kunde inte hålla min ifrån att testa nu på morgonen. Hade ett test från testlagret.

Bim-4

Kan tycka mig se ett svagt streck, därför jag mörkade ner den. Vad tror ni?

Lättare att avgöra om den inte är svartvit och nermörkad.
Svar på tråden Vi som vill plussa i september