Inlägg från: puffen2009 |Visa alla inlägg
  • puffen2009

Vi som vill plussa i september

Får man hänga på här? Vi hade egentligen tänkt börja försöka i november men som det kontrollfreak man är så ville jag ha koll på ägglossningen. Första testet jag tog i fredags var positivt! Dagen efter fortfarande positivt och jag tror att jag hade ägglossning på lördagkvällen. Vi chansade och körde oskyddat igår. Chansen är nog väldigt liten men den finns åtminstone ????

• puffen2009
    Njcm skrev 2017-08-28 10:55:11 följande:

De finns Avsolut chans! Ägget lever upp till 24h efter att de släppt och spermierna når ägget från 30 min uppåt flera timmar så de kan absolut blivit befruktat ! Störst chans att bli gravid är dagarna runt äl och dagen efter :D Håller tummarna!

Tack! :) Ja vi får se, nu är det bara att vänta. Har tre barn sen innan födda 05,07 och 10 och minsta var inte planerad alls så det var ett tag sen vi planerade barn. Har glömt hur spännande det är :D
  • puffen2009
    Njcm skrev 2017-08-28 11:29:49 följande:

Spännande jag har två :D har precis fått första mensen efter fl och är på dag 21 verkar inte ske någon äl första cykeln så får se om mensen ens kommer då jag ammar nätter igen. verkar ha höga mängder prolaktin :)

Ägglossningen kan säkert dröja om du fortfarande ammar men förhoppningsvis kommer den snart! Testar du med äl-test? Hur gamla är de andra barnen? :)
  • puffen2009
    Njcm skrev 2017-08-29 10:55:12 följande:
    Ja frågan är bara omval kommer få mens ändå nu varje månad eftersom jag fick de nu 7/8 som varade 4 dagar.. äl kan ju utebli och man får mens ändå :) men vet imte hur länge de kanhålla på så? Har så mycket stickningar i brösten. De är -15 och -17 (januari) vi är båda sugna på en till ! De andra varnenhar blivit till ditekt så de kan ju gå fort men tar inte de förgivet,
    Så kan det ju vara men oftast är det bara nån månad så kommer äl igen sen. Du kanske är gravid? :) Mysigt med tre barn tätt, det har jag med ;)
  • puffen2009
    Svenssons12 skrev 2017-09-03 21:28:27 följande:

Planerar vårt första barn. Imorse visade äl test neg. Nyss fick jag detta. Skulle ni säga att de är positivt fast att sträcket inte är lika starkt som det andra.

Det är inte positivt men jag skulle tro att äl är på gång och att du får starkare streck nu dagarna som kommer :) Lycka till!
Svar på tråden Vi som vill plussa i september