Lollaan skrev 2017-09-16 12:46:29 följande:
Hur går ni tillväga med era försök?
Jag känner mig helt lurad, med tanke på i yngre dagar när man skyddade sig för att verkligen inte bli gravid. Trodde ju liksom att det var något som skulle hända direkt och nästan utan ansträngning. Är oxå lika gammal som dig, och vi har sagt sedan nyår att vi vill bli gravida. Men jag kan inte påstå att vi försökt till 100%..
Jag håller tummarna för din skull. Inte kul heller med sociala medier nu där det bara ploppar upp gravidmagar och bebisar överallt
Vi har sedan start använt äl-test och har aktivt försökt alla dessa månader. Vi har testat det mesta man kan göra men inget resultat.
Har blivit inskrivna för utredning, jag ska ta blodprov och min sambo ska lämna spermaprov. Vi har väntat 18 veckor på detta mötet och nu ska vi vänta 8-10 veckor till nästa möte & då få svar på proven. Detta är bara början på en lång process.
Jag blir väldigt ledsen inombords när andra klagar och ska söka hjälp när de inte ens försökt ett år. Det är såna människor som tyvärr tar upp tider för oss andra som försökt i många många månader.