Vi som vill plussa i september
Hej! Hoppas okej jag hoppar in här...Någon här inne som använder den lila clearblue med två olika glada gubbar? Behöver guidning!!
Hej! Hoppas okej jag hoppar in här...Någon här inne som använder den lila clearblue med två olika glada gubbar? Behöver guidning!!
Jag använder de lila och senast hag använde de blev jag gravid mer vårt första barn :) nu är jag på dag 4 med test och dag 17 i mens cykeln
Dag 14 låg
Dag 15 hög (blinkande)
Dag 16 hög
Dag 17 hög
Det är första gången jag använder CB. Har tidigare använt testlagret men tycker de är svåra att tyda. Enligt p-tracker ska jag ha ÄL idag men jag fick blinkande gubbe i lördags och sen en fast gubbe i lördags (och söndags). Måndag - låg och tisdag - låg och idag - låg.
Blir så fundersam eftersom det verkar som jag har betydligt tidigare ÄL än vad både min app och tidigare Testlagrets stickor har sagt... iofs har jag inte lyckats bli gravid heller så hoppas CB har rätt!
Det var lite därför jag frågade om fler haft äl än :P eftersom jag har bim så snart och det är lite roligare att "vänta" med andra än själv :D
Någon annan som har ca 8 dagar till BIM? Vad har ni för symptom?
Jag har 7-8 dagar kvar! Min symtom har varit precis som sist jag va gravid o kommit ungefär på samma dagar!
Först molande värk i menagen som hållit i sig, stick och hugg vid olika omgångar, dag 4 blev de ökade flytningar delux så att de liksom känns hur de "rinner till" har frossa och sjukdomskänsla i kroppen och blossande kinder! (Känns som jag har feber men de har jag ej) ökad aptit och sug efter sött (äter nästan aldrig godis eller annat sött) började igår få känsliga bröstvårtor med!
Själv? :D ser ju ett sträck på ditt test! :D
Jag har 7-8 dagar kvar! Min symtom har varit precis som sist jag va gravid o kommit ungefär på samma dagar!
Först molande värk i menagen som hållit i sig, stick och hugg vid olika omgångar, dag 4 blev de ökade flytningar delux så att de liksom känns hur de "rinner till" har frossa och sjukdomskänsla i kroppen och blossande kinder! (Känns som jag har feber men de har jag ej) ökad aptit och sug efter sött (äter nästan aldrig godis eller annat sött) började igår få känsliga bröstvårtor med!
Själv? :D ser ju ett sträck på ditt test! :D
Här hänger jag gärna med! Jag hade äl 20/8 enligt äl test då jag hade MF förra månaden. Dock så var den graviditeten inte planerad. Nu borde jag ha bim 4/9 men intalar mig att jag inte bör testa fören några dagar senare.om jag kan hålla mig ;). Har en del "symptom" redan men antar att det är kroppen som luras. Hunger, trötthet, yrsel och mensvärk. Hur har ni andra det med symptom? Har ni barn sedan innan?
Jag har också två barn (8 och 5 år) sedan innan så det är vårt första försök till en trea :). Hur gamla är dina barn?
Jag ska försöka vänta till bim-4 -3 ungefär! Plussa bim-3 sist så har inge förhoppningar på att få plus tidigare denna gången men blir nog ett test bim-4 iaf haha
Jag joinar oxå er!
Jag och min sambo (25&28) har bestämt sedan årsskiftet att vi är redo för att bli gravida nu, men det har inte blivit något än..
Dum fråga kanske, man vad räknas som att försöka? Jag har aldrig tidigare planerat att bli gravid eller råkat bli. Så jag var bombsäker på att det skulle vara busenkelt att bli gravid när de väl kom till kritan. Så vi har ju liksom inte legat i på det sättet. Jag har tänkt att "nu i dagarna bör jag ha äl" så har vi legat typ en gång under den perioden.
Hur som helst, fick min mens idag och denna månad har vi tänkt att vi verkligen ska försöka.
Kollade översikten i min WomanLog app, och enligt den har mina cykler gått mellan 27,34,30,32,28,30,29,26 dagar de senaste halvåret..
Någon som har lite tips att komma med? Tänkte köra med äl stickor denna månad i 7 dagar i följd.
Gaaah vad arg jag blir på mig själv.... gick till Apoteket vid lunch och tog ett testa tidigt. Var mitt på dagen så inte morgonurin och ser ingenting Nu känns hoppet helt ute och de strecken jag haft måste varit spök! 7-8 dagar kvar till BIM...
Ser du inget på tidiga tester 2-3 dagar innan bim så är nog risken stor att det inte blev nåt, men 7-8 dagar innan bim har jag aldrig sett något på graviditetstest och jag har testat mycket samt varit gravid väldigt många gånger!
Is i magen även om det är supersvårt! :)
Men du kan ju inte testa mitt på dagen så här tidigt! Det är klart att du inge kan ge upp än! Överanalysera inte detta nu! Testa med morgonurin istället!
Tog ut spiralen förra september, blev gravid i dec men tidigt mf, sen gravid i juni och tidigt mf igen. Så det går väl så där ... även haft 2 kemiska.
Men vi har inte pippat som kaniner heller då min sambo haft problem med prestationsångest efter vårt första mf.
Fick dock till det i går vid äl så nu hoppas jag och räknar ner till bim om 14 dagar!
Var hos gyn förra veckan och hon sa att allt såg fint ut men ska ta progesteronprov och AMH-prov nästa vecka.
Får själv en känsla att mitt immunförsvar är för aggressivt, då mina mf sker 2-3 dagar efter bim. Fast jag vet inte.
Hur många dagar efter äl är du? CB ska man strunta i att testa med! Möjligtvis cb digital närmare bim. Svindyra och ger svaga skuggor så hoppet väcks.
För en gång skull känner jag ingen desperation. Kommer inte ens testa förrän mensen är minst en vecka sen!
Säger jag nu .. hehe