• Lollaan

Vi som vill plussa i september

Jag joinar oxå er!

Jag och min sambo (25&28) har bestämt sedan årsskiftet att vi är redo för att bli gravida nu, men det har inte blivit något än..

Dum fråga kanske, man vad räknas som att försöka? Jag har aldrig tidigare planerat att bli gravid eller råkat bli. Så jag var bombsäker på att det skulle vara busenkelt att bli gravid när de väl kom till kritan. Så vi har ju liksom inte legat i på det sättet. Jag har tänkt att "nu i dagarna bör jag ha äl" så har vi legat typ en gång under den perioden.

Hur som helst, fick min mens idag och denna månad har vi tänkt att vi verkligen ska försöka.

Kollade översikten i min WomanLog app, och enligt den har mina cykler gått mellan 27,34,30,32,28,30,29,26 dagar de senaste halvåret..

Någon som har lite tips att komma med? Tänkte köra med äl stickor denna månad i 7 dagar i följd.

• Lollaan

Fick utslag igår på det digitala ägglossningstestet, wish us luck! ????????

• Lollaan
    HannaPanna92 skrev 2017-09-16 12:33:32 följande:

Bim-6 och har inte det minsta tecken på att vara gravid. Trodde aldrig att jag som frisk 25 åring skulle stå här och uppenbarligen inte kunna bli gravid utan hjälp från vården. Det är tragiskt och så jävla orättvist!!

Jag är så trött på att höra "Det kommer när det kommer. Du kommer bli gravid. Du är ung & har många år kvar."

Nu har vi försökt 17 månader utan resultat & jag orkar snart inte mer.

Min dröm om att få två barn innan 30 har ändrats till en dröm om att få ETT barn. Ge mig bara mitt barn så kommer mitt hjärta bli helt igen.

Hur går ni tillväga med era försök?

Jag känner mig helt lurad, med tanke på i yngre dagar när man skyddade sig för att verkligen inte bli gravid. Trodde ju liksom att det var något som skulle hända direkt och nästan utan ansträngning. Är oxå lika gammal som dig, och vi har sagt sedan nyår att vi vill bli gravida. Men jag kan inte påstå att vi försökt till 100%..

Jag håller tummarna för din skull. Inte kul heller med sociala medier nu där det bara ploppar upp gravidmagar och bebisar överallt
  • Lollaan

Bim 23/9, och har just nu superömma bröst och molande värk i nedre delen av magen. Igår och hade jag även en speciell molande/stickande/huggande värk lite på höger sida i nedre delen av magen. Ikväll hade jag även en rosa flytning. Otroligt svårt att urskilja detta från vanliga symptom inför mens eller om jag vore gravid..

• Lollaan

Bim idag, och gjorde ett test nyss från babyplan som visade negativt.

Nån med erfarenhet av de testerna?

Hur viktigt är det när de står att stickan samt urinprov ska uppnå rumstemperatur?

• Lollaan

Jag blir så förvirrad! Jag trodde jag verkligen kände min kropp, men tydligen inte.

Normalt när jag får min mens är det klart och tydligt då jag får kramper i magen och blödningen blir kraftigare under dagen.

Idag hade jag börjat blöda på jobbet, men hade trosskydd i förebyggande syfte, och har ingen aning när den kom då jag upptäckte det efter flera timmars arbete då jag gick på toa. Men då var det väldigt brunt/rosa och sparsamt. Nu när jag var på toa igen var det fortfarande väldigt sparsamt.

Är det någon som känner igen sig i detta?

Svar på tråden Vi som vill plussa i september