Vi som vill plussa i september
Menshelvetet kom igår! Blir nu 6e försöket till första barnet. Äl 7 sep bim 21 sep!
Menshelvetet kom igår! Blir nu 6e försöket till första barnet. Äl 7 sep bim 21 sep!
Jag har alltså väääldigt mycket mens första dagen. Sedan andra-tredje är det typ borta. Haft så sen p piller stop (över ett år sen). Någon mer med så konstig mens?? Allt kommer liksom på en dag :/
Jag har det likadant. Blöder som mest den första dagen och sen räcker det med trosskydd resterande dagar
Har en liten fråga. Ni som får ont i brösten runt ägglossning. Sker det innan, vid eller efter ägglossning för er? Kanske är individuellt. Tänker att ni som kör ägglossningstest kanske vet detta? :)
Tack för ditt svar :) aha. Får hoppas att just det tecknet inte alltid behöver innebära mens ;)
Jag får ta och testa någon gång med ägglossningstest så får en kanske en uppfattning om det där. Har ont i brösten nu och beräknad äl enligt app på söndag. Men mina cykler har varierat mycket nu på senaste från månad till månad, osäkert att veta när allt sker då, hehe.
Hej! Jag håller med att symptom på ÄL är tydliga när man har lite koll/känner efter! Har aldrig fattat sånt innan. Denna månad är vårt första seriösa försök efter att jag slutat med p-piller. Tror dock att jag och man ligger för lite...bara två gånger denna ÄL..Hur mycket ligger ni andra under ÄL och övriga veckor? Vad kan jag kräva av min man ;) ?
Avis ja blir på er! Min kille skulle aldrig palla trycket! Är så frustrerande samtidigt som jag inte direkt kan tvinga honom ....
Han tycker ju inte direkt det är skitkul.. Men han vill också detta SÅ mycket så han tycker det är värt det. Sen känner jag att det är lite upp till mig att hålla igång sexlivet resten av månaden också, så han känner att jag har honom som en bebismaskin... ;)
Däremot är jag väldigt imponerad över att han pallar och klarar att prestera varje gång. Var livrädd för att det skulle låsa sig efter missfallet eftersom det blir sån press. Är honom väldigt tacksam just nu!
Någon som vet hur antibiotika påverkar ett ägg att ev fästa. Började en kur idag pga halsfluss. Dock ägglossning igår. Står att det ej ska påverka fertilitet men man blir ju nojig....
Antibiotika sänker immunförsvaret vilket är bra för själva fästandet av ägget då befruktningen och fästandet av ägget blir lite som en transplantation i kroppen. De 2 ggr jag blivit gravid senaste året har jag ätit antibiotika faktiskt! Men misstänker å andra sidan immunitetsproblem. För aggressivt immunförsvar mao.