• Vattumankillen

Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?

Är det för att ni är fattig?

• Svar på tråden Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?
  • Anonym (Hej)

Jag kör för fort i bland bara för att det är roligt. Inte gör att jag har bråttom eller något annat.

Det ger en skön känsla på något sätt.

• Aniiee
    volvo142 skrev 2017-08-19 21:26:00 följande:

Att komma på saker som har dåligt utbud, som är dyrt fullt med restrektioner är nog ingen konst.
    men tror ej jag kommer gissa rätt alkhol av nått slag kanske?  nån slags medicin som det var mer fritt med förr? :)

Bra gissningar =)

Men, nej. Jag är inte så pass stor konsument av alkohol eller droger/mediciner. Däremot är jag storkonsument av visuella media. TV och film.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Physalis

Ibland går jag över övergångstället fast det är rött och det inte finns några bilar.

Varför? För att jag är ball på det viset. Så jiddra inte med mig hörru

Korrekturläser som en kratta
  • Vattumankillen
    Monchichier skrev 2017-08-19 11:29:37 följande:

För att jag vet att risken att jag får en påföljd är så försvinnande liten. Eller ingen alls.

Oki. Jag vet inte vad för brott som du begår men skulle du vilja att någon gjorde likadant emot dig som du gör?
  • Vattumankillen
    Anonym (fortköraren) skrev 2017-08-18 23:15:12 följande:

Tidsbrist. Jag sparar kanske en timme i veckan på att köra lite för fort till jobbet.

Skyhöga skatter är något som får många att välja att köpa/sälja lite svarta tjänster. Ett riktigt Svensson-brott. Men man kan fråga sig vem som är skurken här.

Du riskerar andra människors liv om du kör för fort.
  • Monchichier
    Vattumankillen skrev 2017-08-20 15:31:17 följande:

Man riskerar andra människors liv så fort du sätter dig bakom ratten och börjar köra. Jag har varit med om flera tillfällen då folk legat under hastighetsbegränsningen, men ändå velat spela roulette med mitt liv.
  • Nimzay
    Physalis skrev 2017-08-20 15:17:13 följande:

Ibland går jag över övergångstället fast det är rött och det inte finns några bilar.

Varför? För att jag är ball på det viset. Så jiddra inte med mig hörru

Samma här. Annars kan jag inte komma på att jag gör några brott alls medvetet.
    Och inte ens det där vill jag ju helst göra. Mönstermedborgare helt enkelt. OskyldigTungan ute
  • Monchichier
    Vattumankillen skrev 2017-08-20 15:30:51 följande:

Oki. Jag vet inte vad för brott som du begår men skulle du vilja att någon gjorde likadant emot dig som du gör?

De flesta av brotten jag begår medvetet är sådana brott som inte drabbar någon annan person.
  • Egon den stora
    Nimzay skrev 2017-08-20 15:39:21 följande:

Samma här. Annars kan jag inte komma på att jag gör några brott alls medvetet.

Och inte ens det där vill jag ju helst göra. Mönstermedborgare helt enkelt. 

Det är konstigt nog olagligt men inte straffbart. Vet ingen annan lag man kan bryta mot utan att det blir något straff.
  • man och nöjd
    Vattumankillen skrev 2017-08-20 15:31:17 följande:
    Nyligen sänkte de tillåten hastighet på en väg jag brukar åka. Du menar att innan denna sänkning så kunde man helt lagligt riskera andra människors liv?

Man riskerar andra människors liv bara genom att starta motorn.

Att köra t.ex 100 på en lågtrafikerad motorväg med 80-gräns utgör ingen riskökning överhuvudtaget. Större risk att man halkar och bryter benet på parkeringen.
  • man och nöjd
    Vattumankillen skrev 2017-08-20 15:30:51 följande:
    Om någon t.ex jobbar lite extra på lördagen och tar detta svart så är det okej med mig.
  • Anonym (JW)

Jag begick brott för att jag mådde otroligt dåligt - extrem depression, svår ångest, ptsd, självmordstankar (och försök) osv. Att begå brott distraherade mig från tankarna och känslorna lite för ett kort tag i stunden. Jag hatade dessutom allt och alla, kände att jag inte brydde mig om någon eller något, att det inte tjänade något till att vara en "bra" människa (eftersom jag alltid varit det innan men aldrig fått något bra i gengäld för det) och att jag inte hade något att förlora.

• Vattumankillen
    man och nöjd skrev 2017-08-20 19:58:04 följande:

Om någon t.ex jobbar lite extra på lördagen och tar detta svart så är det okej med mig.

Oki men får tänka att skattepengarna går ju till olika saker. Skulle du istället vilja att man själv måste betala exempelvis för sjukvården i Sverige?
  • Anonym (Lisen)

Betalar ut löner svart, för att jag tjänar på det.

• Anonym (fortköraren)
    Vattumankillen skrev 2017-08-20 21:14:19 följande:
    Oki men får tänka att skattepengarna går ju till olika saker. Skulle du istället vilja att man själv måste betala exempelvis för sjukvården i Sverige?
    Nån rättvisa får det väl ändå vara. Har man jobbat hela veckan och betalat skyhöga skatter, så är det okej med mig om man inte skattar på helgen. Det är ju inte rättvist att de som jobbar mest ska betala allt.

Sen kan jag tycka att sjukvården är en prioriterad utgift för systemet. Som det ser ut idag är det enbart arbetarna som betalar för sjukvården. Däremot kunde det vara okej att de som går på Operan och simhallen betalar för detta själva.

• Anonym (Lagbrytare)
    Vattumankillen skrev 2017-08-18 22:59:36 följande:

För att det ger individuella fördel och i vissa fall för att det ger en kick.
Svar på tråden Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?