Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?
Är det för att ni är fattig?
Är det för att ni är fattig?
Jag kör för fort i bland bara för att det är roligt. Inte gör att jag har bråttom eller något annat.
Det ger en skön känsla på något sätt.
Att komma på saker som har dåligt utbud, som är dyrt fullt med restrektioner är nog ingen konst.
men tror ej jag kommer gissa rätt alkhol av nått slag kanske? nån slags medicin som det var mer fritt med förr? :)
Ibland går jag över övergångstället fast det är rött och det inte finns några bilar.
Varför? För att jag är ball på det viset. Så jiddra inte med mig hörru
För att jag vet att risken att jag får en påföljd är så försvinnande liten. Eller ingen alls.
Tidsbrist. Jag sparar kanske en timme i veckan på att köra lite för fort till jobbet.
Skyhöga skatter är något som får många att välja att köpa/sälja lite svarta tjänster. Ett riktigt Svensson-brott. Men man kan fråga sig vem som är skurken här.
Du riskerar andra människors liv om du kör för fort.
Ibland går jag över övergångstället fast det är rött och det inte finns några bilar.
Varför? För att jag är ball på det viset. Så jiddra inte med mig hörru
Oki. Jag vet inte vad för brott som du begår men skulle du vilja att någon gjorde likadant emot dig som du gör?
Samma här. Annars kan jag inte komma på att jag gör några brott alls medvetet.
Och inte ens det där vill jag ju helst göra. Mönstermedborgare helt enkelt.
Jag begick brott för att jag mådde otroligt dåligt - extrem depression, svår ångest, ptsd, självmordstankar (och försök) osv. Att begå brott distraherade mig från tankarna och känslorna lite för ett kort tag i stunden. Jag hatade dessutom allt och alla, kände att jag inte brydde mig om någon eller något, att det inte tjänade något till att vara en "bra" människa (eftersom jag alltid varit det innan men aldrig fått något bra i gengäld för det) och att jag inte hade något att förlora.
Om någon t.ex jobbar lite extra på lördagen och tar detta svart så är det okej med mig.
Betalar ut löner svart, för att jag tjänar på det.